ایرنا نوشت:

ˈمحمد العیسیˈوابسته فرهنگی عربستان در ایالات متحده امریکا تاکید کرد: آنچه رسانه های خبری درباره دست داشتن یک تبعه عربستانی در دو انفجار شهر بوستون امریکا منتشر کردند، صحت ندارد.
به گزارش روز سه شنبه روزنامه ˈالشرقˈ چاپ عربستان ˈالعیسیˈ گفت:سفیر عربستان در واشنگتن به من اطمینان داد هیچ گونه اظهار نظر و یا تردیدی درباره دخالت عربستانی های مجروح در انفجار بوستون وجود ندارد.

ˈالعیسیˈ افزود: تا این لحظه، زخمی شدن هیچ دانشجوی عربستانی در دو انفجار بوستون که در نزدیکی نقطه پایان مسابقه دو ماراتن در بوستون در ایالت ماساچوست شمال شرق ایالات متحده رخ داد، مشخص نشده است.

وی بر تمایل جدی سفارت عربستان در ایالات متحده امریکا ووابستگی فرهنگی آن، بر حفظ سلامت شهروندان و دانشجویان عربستانی در آمریکا، تاکید کرد.

بر اثر دو انفجار شدید روز گذشته در نزدیکی خط پایان مسابقه دو ماراتن در بوستون امریکا درحالی که مسابقه درحال اجرا بود سه تن کشته و دستکم 141 تن مجروح شدند.

ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهوری آمریکا در نطقی گفت: هنوز مشخص نیست که چه کسی و چرا پشت این انفجارها بوده است. وی تاکید کرد افراد مسئول، به سزای اعمالشان خواهند رسید.

بنابراین گزارشˈ باراک اوباماˈ در نطق خود از به کارگیری عبارت «تروریسم» خودداری کرد.

وی گفت: با رئیس اف بی آی و وزیر امنیت داخلی درباره این انفجارها صحبت کرده است. کمی بعد یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود به آسوشتیدپرس گفت که واشنگتن به این انفجارها به عنوان اقدام تروریستی نگاه می کند.

گزارش شده یک شهروند سعودی در میان زخمی ها است که در بیمارستان بستری است. مقام های مسئول گفته اند که وی فرد مظنون نیست اما از وی پرس وجو خواهد شد. یک مقام امنیتی هم گفته که دو بمب دیگر هم نزدیک خط پایان ماراتن کشف شده که حکایت از یک اقدام هماهنگ دارد.

فرماندار ماساچوست در یک کنفرانس خبری اعلام کرد شهروندان هرگونه اقدام و تحرک مشکوک را گزارش دهند.

در حالی که گزارش های اولیه حاکی از زخمی شدن نزدیک به 30 نفر بود، آخرین خبرها از زخمی شدن دستکم 141 نفر حکایت دارد. یک کودک 8 ساله در میان جان باختگان است. شمار جانباختگان هم به سه نفر افزایش یافته است.

ماراتن بوستون از سال 1897 تاکنون در سومین دوشنبه ماه آوریل برگزار می شود. نزدیک به 20 هزار نفر همه ساله در این ماراتن شرکت می کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287063

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    3 3
    عربستان جرات همچین کاری رو نداره