معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات با معرفی 5 گزینه جایگزین خاتمی که از سوی شورای مشورتی 46 نفره اصلاح طلبان معرفی شده​اند، این افراد را آلترناتیوهای این طیف خواند.

محسن مهرعلیزاده درباره تاخیر در اعلام کاندیداتوری خود و برخی از کاندیداهای اصلاح طلب که در معرض کاندیداتوری هستند، اظهار کرد: واقعیت این است که من و برخی دوستان اصلاح طلب منتظر هستیم تا آقای خاتمی به عنوان گزینه از همه نظر مطلوب برای کشور و اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا کند که در این صورت خیلی از مسائلی که نگران آن هستیم حل خواهد شد.

معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات با بیان اینکه اعلام حضور خاتمی یکی از موضوعات تعیین کننده در اعلام کاندیداتوری وی است، به مهر گفت: به نظر می آید دلیل تاخیر آقای خاتمی در اعلام کاندیداتوری این است که هنوز به قطعیت برای کاندیداتوری در انتخابات آینده نرسیده است. بر همین اساس قرار است وی در این زمینه اعلام نظر کند و به زودی این مسائل را روشن خواهد کرد. بر اساس این اعلام موضع آقای خاتمی، حرکت بعدی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود، شورای مشورتی 46 نفره اصلاح طلبان قرار است سناریوی دومی را در صورت عدم کاندیداتوری آقای خاتمی دنبال کند که آن هم معرفی آقایان مهرعلیزاده، نجفی، جهانگیری، صفدرحسینی و عارف به عنوان گزینه های بعدی این جریان و انتخاب یک نفر از این افراد است، پاسخ داد: من چون واقعا عضو این شورا نیستم از چند و چون تصمیمات آن اطلاعی ندارم، اما این موضوع را همانطور که شما نقل کردید پیش از این شنیده ام. بنده هم شنیده ام که در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی از بین افراد یاد شده قرار است گزینه نهایی اصلاح طلبان انتخاب شود. بر این اساس اگر نظر نهایی آقای خاتمی بر این باشد که به طور قطعی کاندیدا نشود در آن صورت یک نفر از بین 3-4 گزینه نهایی اصلاح طلبان برگزیده خواهد شد. گروه مشورتی اصلاح طلبان برای انتخاب کاندیدای نهایی در نهایت با این افراد صحبت خواهند کرد و بر حسب آمادگی شان برای کاندیداتوری ، داشتن برنامه و تیم اجرایی ، کاندیدای نهایی اصلاح طلبان را معرفی خواهند کرد. قطعا این موضوع یک ایده و شیوه عاقلانه است.

کاندیداهای منفرد شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به سخنان شما افرادی نظیر آقایان کواکبیان، شریعتمداری و روحانی در چارچوب بررسی های شورای مشورتی قرار نخواهند گرفت اظهار کرد: تجربه ای که اصلاح طلبان داشته و دارند و سالهای گذشته آن را به وضوح لمس کرده اند این است که به صورت منفرد و جداگانه اگر وارد انتخابات شوند هیچ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

به نظر می رسد خاتمی کاندیدا نشود

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که با توجه به شناخت و نزدیکی شما با آقای خاتمی و اینکه اشاره کردید وی به زودی درباره کاندیداتوری اعلام موضع خواهد کرد، پیش بینی شما چیست؟ فکر می کنید که در نهایت خاتمی کاندیدا می شود یا تصمیم به حمایت از یک کاندیدای اصلاح طلب می گیرد گفت: از تاخیری که برای اعلام آمادگی آقای خاتمی به منظور کاندیداتوری در انتخابات تاکنون صورت گرفته و صحبت هایی که با ایشان داشته ام به نظر می رسد خاتمی به قطعیت برای حضور خود در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا نرسیده است.

هاشمی قطعا کاندیدا نمی شود

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظرتان درباره چگونگی حضور هاشمی در انتخابات آتی چیست و فکر می کنید که وی طرفدار و حامی چه جریانی در انتخابات آینده باشد خاطرنشان کرد: فکر می کنم از مجموعه صحبت هایی که آقای هاشمی به صورت صریح داشته است، وی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد و قطعا هم کاندیدا نخواهد شد. ایشان حتما در انتخابات آینده از اصلاح طلبان حمایت خواهند کرد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ضیاء IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    8 31
    بهترین حرکت اصلاح طلب ها در وضعیت فعلی، حمایت از یک کاندیدای معتدل و میانه رو است که وجهه ی خوبی داشته باشد؛ حضور آقای خاتمی و آقای هاشمی در حال حاضر به صلاح نیست و تندرو ها هم نمیتوانند اقبال عمومی را به سمت خود جلب کنند. به هر حال به نظر میرسد دو گزینه ی خوب پیش روی اصلاح طلبها می باشد: 1- محمدرضا عارف و 2- حسن روحانی در این میان حسن روحانی شانس بهتری دارد چون یک گزینه ی صد در صد اصلاح طلب نیست و به نحوی فراجناحی می باشد.
  • HASAN IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    46 5
    خاتمی باید بیاد باید بیاد باید بیاد.......................................... اگه نیاد یعنی نظر طرفداراشو بی اهمیت فرض میکنه
  • حامد A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    2 1
    بنده بشخصه ارزوی قلبیم مثله اکثریت جامعه این هست که اقای خاتمی حضور پیدا بکنن ولی اگر واقع گرایانه بیندیشیم تا چند روز اینده احتمالا تصمیم اقای خاتمی بر نیامدن خواهد بود البته تا الان شواهد اینجوری میگه و دلیلش هم صد در صد برای اقای خاتمی موجه است . به عبارت بهتر نظام تا الان به هیچ وجه روی خوشی به ایشان نشان نداده این بزرگترین دلیل بر نیامدن اقای خاتمی است ولی من امیدوارم در پیامی که چند روز اینده منتشر خواهند کرد به صراحت دلیل نیامدنشان را بازگو کنند و مردم بدانند که پشت پرده دست های چه کسی خمیری است!!!
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    2 1
    خاتمی حمایتت می کنیم ... کاشمر - خراسان رضوی