ایسنا نوشت:

عدنان محمود، سفیر جدید کشور سوریه در تهران با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ما با ملت سوریه زندگی می‌کنیم، بر تداوم حمایت همه جانبه دولت و ملت ایران از ملت و رهبری سوریه در مقابل توطئه‌های خارجی تاکید کرد.
بروجردی در ادامه این دیدار ضمن اشاره به ایستادگی دولت و مردم سوریه در مقابل هجوم تروریست‌های خارجی به سرزمینشان و توطئه قدرت‌های استکباری علیه این کشور ابراز اطمینان کرد: سرانجام دولت و ملت سوریه سربلند و سرافراز از بحران کنونی خارج خواهند شد و اجازه نخواهند داد توطئه‌های خارجی خدشه‌ای به استقلال و حاکمیت ملی این کشور وارد آورد.
سفیر کشور سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه گفت: ایران و سوریه در جبهه مقاومت علیه دشمن مشترک همواره متحد بوده و برای تحکیم این جبهه باید دو کشور همکاری‌های خود را در تمام سطوح گسترش دهند.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر دولت و ملت سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی گفت: تحولات جاری سوریه موجب شده کشورهای منطقه و جهان دیدگاه خود نسبت به ما تجدید نظر نموده و سوریه به عنوان کشوری مقتدر در داخل و خارج شناخته شود.
سفیر سوریه تعلیق جایگاه سوریه در اتحادیه عرب را یک توطئه‌ آمریکایی در جهت تضعیف محور اصلی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی خواند و افزود: هدف اقدامات غربی‌ها و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها ضربه زدن به استقلال، تمامیت ارضی، تضعیف اقتصادی و انزوای سیاسی و بین‌المللی سوریه برای رسیدن به منافع خود در منطقه می‌باشد.
/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =