به تعبیر امام صادق(ع)،حضرت مهدی(عج)، پس از قیام بیشتر از پیامبر(ص) از سوی مردمی نادان اذیت می شود. توصیف مردم روزگار قیام حضرت قائم(عج) و سیره ایشان را در دو روایت از امام صادق(ع) که در جلد 52 کتاب «بحارالانوار» آورده شده است، بخوانید.

روایت اول:
فضیل می گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود: آن گاه که قائم(ع) ما قیام می کند، آزار و اذیت هایی که از سوی نادانان به او می رسد بیشتر از آزارهایی است که نادانان جاهلیت نسبت به رسول خدا(ص) روا می داشتند.
از حضرت پرسیدم: چگونه؟! فرمود: پیامبر(ص) در حالی به پیامبری برگزیده شد که مردم سنگ و چوب های تراشیده شده را پرستش می کردند، اما قائم ما در حالی قیام می کند که هرکس (مطابق رأی و نظر خودش) کتاب خدا را تاویل می کند و  با تأویل و تفسیر خود علیه امام (ع) استدلال می کند.امام صادق(ع) سپس فرمود: به خدا سوگند! قائم ما عدالت خود را همانند گرما و سرما در خانه های مردم جای می دهد و کسی را یارای گزیز از عدالت وی نیست.
روایت دوم:
عبدالله بن عطا از امام صادق(ع) پرسید: سیره و روش مهدی(ع) چگونه است؟ حضرت فرمود: وی همانند رسول خدا(ص) عمل می کند، همه آنچه (از بدعت ها و انحرافات) از قبل مانده ویران می کند، هم چنان که پیامبر(ص) سنت های جاهلی را ویران کرد.  امام زمان، مهدی (ع)) حیات اسلام را تجدید خواهد کرد.
62303/
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    0 0
    خدا خيرتون بده
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    2 0
    الهم عجل الولیک الفرج
  • نیما IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    1 0
    حضرت مهدی دین جدیدی نمی آورد و حتی سیره و روش جدیدی نخواهند داشت ایشان دقیقا بر اساس فرامین قران و سنت و سیرت رسول الله عمل خواهند کرد و روش ایشان همان روش رسول الله خواهد بود
  • منصف IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    به روایت دقت کنیم...فقط نخونیم ومثل بز اخفش سر تکان بدیم!!! قرار نیست مولانا المهدی روحی له الفدا از کافر!! ازار ببینه! مایه دل ازاریش ما هستیم! ما که نماز میخونیم اما سیستم بانکی مون ربا هم داره!! ما که ادعای مسلمونیمون میشه ولی هنوز درگیر میزو مقامیم!! ما که میترسیم به حسین ابن علی اقتدا کینم و حق رو بگیم وحق رو بشنویم!!! انتخاب ما از دین سلیقه ایه! دین رو برای توجیه خودمون و خواباندن وجدانمون بکار میبریم!! بیدار شویممممممممممم!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    2 0
    الحمد لله رب العالمین که تنها حکومت حق، دولت ایشان است. اللهم عجل فرجه.