همراهی اسفندیار مشایی با رئیس جمهور در آخرین سفر استانی هیات دولت، با واکنش های متفاوتی از سوی مردم مواجه شد.

بنا به آنچه ایسنا روایت کرده است، در مراسم "حماسه حضور" که در ادامه برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس‌جمهور به استان خوزستان در استانداری برگزار شد، هنگام تقدیر رییس‌جمهور از تعدادی از نخبگان، جانبازان و خانواده‌های شهدای استان خوزستان، یکی از حاضران خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اجازه بدهید آقای مشایی هم در این مراسم صحبت کنند تا با عقاید و نظرات ایشان آشنا شویم.
در این هنگام یکی دیگر از حاضران به حضور مشایی در این مراسم اعتراض کرد که با واکنش و مخالفت تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم مواجه شد.
رییس‌جمهور نیز با اشاره به درخواست یکی از حاضران برای سخنرانی مشایی، گفت: دوست عزیزی فرمودند که آقای مشایی صحبت کنند. اجازه بدهید ایشان در وقت دیگری سخن بگویند.
برخی از حاضران درخواست کردند که "بگذارید آقای مشایی صحبت کند" و احمدی‌نژاد هم از مشایی خواست تا در حد یک دقیقه برای حاضران سخنرانی کند.
در این لحظه مشایی پشت تریبون آمد و گفت: یکی از خواهران نسبت به این موضوع (سخنرانی مشایی) اعتراض داشتند و من درخواست می‌کنم تشریف بیاورند و صحبت کنند تا ما سخنان ایشان را بشنویم.
خانمی که به حضور مشایی معترض بود گفت: ما در این مراسم برای شنیدن صحبت‌های رییس‌جمهور حضور پیدا کرده‌ایم نه شخص دیگری.
مشایی نیز در پاسخ اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مردمش فهیم هستند و معیار فهم آنها جهانی است. حرف زدن خوب است و من موافق این هستم که مخالفان دولت و من حرف بزنیم، چراکه وقتی حرف زده می‌شود حقایق روشن خواهد شد.
احمدی نژاد نیز پس از صحبتهای کوتاه مشایی گفت: امیدوارم فرصتی فراهم شود که صحبتهای آقای مشایی را بشنویم.
اهم اظهارات رییس جمهور را در ادامه بخوانید؛
*عده‌ای از اینکه نام ایران برده می‌شود، ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند، وقتی از ایران نام برده می‌شود بدین معناست که ایران پایگاه فریاد همه ارزش‌های الهی و انسانی است. ایران یک نژاد و طایفه‌ای در برابر دیگر طوایف جهان نیست و نباید نام بردن از ایران ناسیونالیسم معنا شود، چراکه معتقدیم ناسیونالیسم متعلق به عقب‌مانده‌های تاریخی است. ملت ایران همیشه جهانی بوده و اهداف و آرمان‌های جهانی را پیگیری کرده است.
* عده‌ای نام بردن از ایران را در مقابل اسلام قرار دادن آن معنا می‌کنند در صورتی که مگر غیر از ایران اسلامی هم در دنیا وجود دارد؟ البته نه اینکه مسلمانی در جهان وجود ندارد، بلکه اسلام با مسلمانی تفاوت می‌کند. وقتی عده‌ای ثروت مسلمانان را علیه توحید و پیامبران بکار گرفته و پول ملت مسلمان را برای مسلمان‌کشی و تثبیت رژیم صهیونیستی هزینه می‌کنند، آیا می‌توان آن را اسلام نامید؟ ساختن ایران بدین معناست که باورها و ارزش‌ها و حقیقت انسان را در جهان برافراشته کنیم.
*حماسه برای جهش های بلند و رسیدن به قله‌های رفیع و عبور از موانع ایجاد شده دشمنان است. چه کسانی می‌توانند حماسه خلق کنند؟ کسانی می‌توانند حماسه‌آفرین باشند که اهل ایثار باشند و روشن است که جوانان بیشتر از دیگران اهل ایثار و فداکاری هستند.
*جوانان موتور حرکت یک ملت هستند و برای خلق حماسه نیاز است که تمام موتورها با قدرت بکار بیفتد و در چنین صورتی همه شرایط به نفع آرمان و اهداف ملت ایران متحول خواهد شد و امیدوارم جرقه این حماسه از استان خوزستان باشد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    من هنوز نميدونم مشکل مشايي چيه؟! اگه واقعا منحرفه پس چرا توي دولت پست داره؟ مثل اون آقايي که اول ميگفتن سران فتنه ست ولي الان ميخواد کانديداي رياست جمهوري بشه! ما که نفهميديم تو اين مملکت چه خبره! لطفا اگه کسي ميدونه به ما هم بگه؟
  • سروش IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    1 0
    و امثال مشایی هم که سعی میکنن با زدن به در و تخته علاوه بر جذب قشر خاکستری جامعه, رضایت قشر سفید و سیاه جامعه را هم به دست بیارن. نظر منو بپرسی این سیاست سیاست قشنگی است ولی کاری برای مردم نمیکنه. حالا میتونی قشنگ بفهمی که نشرات چرا یکی را منحرف میکنن. چرا یکی هر روز یک حرفی میزنه و چرا بعضی ها الکی محبوب و بعضی ها الکی منفور هستند!