مهر نوشت:

علیرضا زاکانی در واکنش به اظهارات روز گذشته احمدی نژاد گفت: فردی که برخی اطرافیان و نزدیکانش غرق در فسادهای مالی و اقتصادی هستند نمی تواند مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد.

وی با اشاره به پرونده های اختلاس 3 هزار میلیاردی، بیمه ایران و چندین پرونده اقتصادی بزرگ دیگر که بنا به ملاحظاتی هنوز رسانه ای نشده است گفت: متاسفانه متهمان این پرونده ها جزء حلقه معتمدین رئیس جمهور هستند و آقای احمدی نژاد آنها را خط قرمز خود می داند.

وی همچنین به آفتهای مبارزه شعاری با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در 24 سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی از سوی دولتها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت نگرفته و صرفا به برخورد شعاری و تبلیغی بی اثر بسنده شده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم، با یاداوری پرونده هایی نظیر مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیریتی دانشگاه آزاد در زمان ریاست جاسبی گفت: در آن زمان که مدیریت وقت دانشگاه آزاد بخشهایی از قوای سه گانه کشور و افراد صاحب نفوذ را وامدار خود کرده بود و شبکه شبهه مافیایی به راه انداخته بود بسیاری از افراد، حاضر به همراهی برای اصلاح و ریشه کن کردن این فساد بزرگ نبودند اما زمانی که ماهیت تخلفات و مفاسد مدیریت وقت دانشگاه آزاد مشخص شد، آقای احمدی نژاد با ورود به موضوع سعی در بهره برداری تبلیغاتی از این پرونده کرد و بعدا نیز در اقدام کاملا متضاد تلاش نمود رئیس معزول دانشگاه آزاد را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در آورد.

وی همچنین با یاداوری ادعای رئیس جمهور درباره لیست کذایی 300 نفره مفسدان اقتصادی که هیچ وقت نشانه ای از آن نداد، گفت: افرادی که داعیه مبارزه با مبارزه با مفاسد را دارند باید در درجه اول خود و نزدیکانش سالم و پاکدست باشند و از برخوردهای عوام فریبانه و شعاری اجتناب کنند.

زاکانی در ادامه به بیان خاطره ای از حضورش در جلسه هیات دولت در کسوت نمایندگی مردم در مجلس هفتم پرداخت و افزود: در یکی از جلسات اولین سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد در واکنش به ساخت و ساز غیر قانونی ویلاهایی در حاشیه رودخانه به آقای پورمحمدی وزیر کشور وقت دستور داد این ساختمانهایی که برخلاف قانون ساخته شده اند باید امشب تخریب شود من در جلسه از آقای احمدی نژاد خواهش کردم به جای تخریب یک شبه این ویلاها با اندکی تحقیق ببینند کدام یک از این ویلاها مربوط به مسئولین و یا نزدیکان مسئولین است. یک روز صبر کنند تا تحقیق کنند و بعد از آگاهی از این مسئله بروند سراغ مالکی که بواسطه نزدیکی به مسئولین از همه قوی تر است فقط کافی است یک خط به دیوار آن ساختمان بکشند در آن صورت همه حساب خود را خواهند کشید چرا که می گویند به جای برخورد شعاری آنها از خودشان شروع کرده اند.

زاکانی در پایان افزود: مبارزه با مفاسد نیازمند برخورد سیستمی و اطلاعات شفاف در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی است و چنانچه فضا و قوانین مبهم و غیرشفاف باشد زمینه سوء استفاده فرصت طلبان محقق خواهد شد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسيني IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    4 0
    در اين نوشته آقاي زاكاني هيچگونه مدركي مبني بر اثبات اينكه اطرافيان احمدي نژاد يا خود ايشان غرق در فساد هستند ارائه نكرده اند. همه احمدي نژاد را محكوم مي كنند كه چرا بدون سند و مدرك افراد را متهم مي كند. اما خود منتقدين احمدي نژاد، دهها برابر بيشتر به تهمت زني و دروغ پراكني و شايعه پراكني عليه احمدي نژاد بدون داشتن سند و مدرك مي پردازند. اين سايت هم اگر مي خواهد اخلاق حرفه اي خبرنگاري را رعايت كند نبايستي بدون سند حرف هر فرد رهگذري را اشاعه دهد. اما اگر رويكرد صاحبان اين سايت شانتاژبازي و گردو خاك كردن سياسي و شيطنتهاي رسانه اي است چنانچه در طول اين چند سال بوده است، به روية خود ادامه دهد..
  • بدون نام US ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    6 0
    بخوريد و بياشاميد با هم دعوا نكنيد اين دم آخري.