۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

نزدیک به 21% از اسپانیایی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد: ریتم کاهش رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماهۀ اول 2013 اندکی کند شده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در این مدت 0.5% کاهش یافته است، در حالیکه این رقم در سه ماهۀ قبل از آن 08% بوده است. در بولتن اقتصادی ماه آوریل، بانک مرکزی به دولت اسپانیا پیشنهاد می‌کند که سیر تندتری به روند اصلاحات اقتصادی در این کشور و پیوند آن با رشد اقتصادی بدهد. اسپانیا-چهارمین اقتصادی منطقۀ یورو- نزدیک به 4 سال است که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.
گفتنی است تقاضای داخلی در سه ماهۀ اول سال جاری با ریتمی کندتر به میزان 0.8% کاهش یافته است. اما توان پس انداز اسپانیایی‌ها متعاقب کاهش درآمدها، کاهش ثروت و عدم اطممینان اقتصادی کاهش یافته است.
اما نکتۀ قابل توجه در مورد بحران اقتصادی اسپانیا، کاهش جمعیت این کشور است. به گفتۀ کارشناسان جمعیت اسپانیا متأثر از بحران اقتصادی برای اولین بار از سال 1940 در سال 2012 شاهد کاهش بوده است. دلیل این مسئله بیکاری عنوان شده است که شمار زیادی از اسپانیایی‌ها و مهاجرین را مجبور به ترک کشور کرده است. کارشناسان معتقدند تداوم بحران اقتصادی که از سال 2009 تا کنون اسپانیا با آن درگیر است، سبب به وجود آمدن حباب مسکن شده است. شمار ساکنان اسپانیا در سال 2012 به میزان 206000 هزار نفر کاهش یافته است.(جمعیت اسپانیا 47.1 میلیون نفر است)
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیکاری در این کشور با رقم 26% جمعیت فعال در مرز انفجار قرار دارد و این در حالیست که بسیاری از جوانان این کشور شانس کاری خود را در کشورهای آمریکای لاتین اعم از بولیوی و اکوادور امتحان می‌کنند. نرخ فقر در اسپانیا طبق اطلاعات منتشر شده ازسوی صلیب سرخ آمار قابل توجهی را نشان می‌دهد. به گفتۀ این سازمان، نزدیک به 21% از اسپانیایی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند. 
3152
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    20 1
    لطف کنید بگید چند درصد از ایرانیا زیر خط فقر زندگی میکنن...
  • بدون نام US ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    15 1
    خیلی دلم میخواد بدونم زیر خط فقر اونها با ما چفدر فرق داره ؟