فرمانده نیروی انتظامی گفت:از مسئولان و کاندیداهای ریاست جمهوری می‌خواهیم که با عدم سیاه‌نمایی، نگذارند دشمنان از برخی رفتارها سوء استفاده کنند زیرا رفتار صادقانه و تلاش برای امنیت یک نیاز ملی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در سی و یکمین مراسم دانش‌آموختگی افسران دانشگاه علوم انتظامی گفت: فرمانده نیروی انتظامی گفت:از مسئولان و کانددیداهای ریاست جمهوری می‌خواهیم که با عدم سیاه‌نمایی و حس آرامش در برگزاری انتخاباتی امن تلاش خود را بکنند و نگذارند دشمنان از برخی رفتارها سوء استفاده کنند زیرا رفتار صادقانه و تلاش برای امنیت یک نیاز ملی است.

او گفت: در کشور ما بر خلاف کشورهای غربی برقراری امنیت با پشتوانه مردمی است و امنیت را برای مردم بوجود می‌آوریم و باید بدانیم مردم منبع نا‌امنی نیستند.

فرمانده ناجا گفت: ماموریت نیروی انتظامی ماموریتی سخت، پیچیده و پیشرفته است که با توجه به فناوری‌های روز زمان، مجرمان از بستر تکنولوژی برای ارتکاب به جرم استفاده می‌کنند و پلیس باید با این بسترها آشنا باشد تا بتواند جرم را کشف کند.

سردار احمدی‌مقدم در ادامه گفت: استکبار جهانی در صدد این است که با ایجاد مناطق نا امنی به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند اما ما در جمهوری اسلامی در سایه ولایت و با همت تمام نیروهای خادم ملت توانسته‌ایم امنیت را در کشور برقرار کنیم و می‌توانیم بگوییم در 34 سال گذشته الان در امن‌ترین موقعیت قرار داریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: امروز شاهد این هستیم که در آمریکا بر اثر یک حادثه که پشت‌پرده آن هم معلوم نیست چه شرایطی بوجود می‌آید و یا در انگلیس پلیس می‌تواند بدون حکم قضایی مردم را تهدید کند و این فضای امنیتی استکبار برخلاف شعارهایی است که می‌دهند اما در کشور ما برقراری امنیت با پشتوانه مردمی است و امنیت را برای مردم بوجود می‌آوریم و باید بدانیم مردم منبع نا‌امنی نیستند.

سردار احمدی مقدم گفت: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کرده است، نیروی انتظامی حاضر است نقش خود را در این حماسه‌ها نشان دهد و همانطور که ایشان حماسه سیاسی را در برگزاری پرشور انتخابات اعلام کردند، نیروی انتظامی سعی بر برگزاری انتخاباتی امن و پرشور را خواهد داشت و یکبار دیگر مردم در انتخابات حضور پیدا خواهند کردو حماسه سیاسی با انتخاباتی امن بوجود خواهد آمد.
 

 

مخالفت ناجا با حرکات تحقیرآمیز در گرداندن اراذل
فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره گرداندن اراذل و اوباش با لباس زنانه در مریوان گفت: البته در آن شهر از لباس زنانه‌ای که در منطقه تعریف شده است استفاده نشده و فقط پارچه قرمزی را به سر اراذل و اوباش بسته بودند اما ما با این هم مخالفیم و حرکات تحقیرآمیزی از این قبیل را مورد تأیید نمی‌دانیم و به تمامی فرماندهان انتظامی حتما ابلاغ خواهیم کرد که در اجرای حکم گرداندن اراذل و اوباش این شرایط را در نظر بگیرند.

او درباره ایجاد بازداشتگاه آگاهی در کنار دانشگاه علوم انتظامی گفت: اگر بازداشتگاه با مجوز سازمان زندان‌ها ایجاد شود نیروی انتظامی مهم نیست در چه منطقه‌ای بازداشتگاه خود را تجهیز کند و در خصوص اینکه این بازداشتگاه ربطی به انتخابات دارد، می‌گویم که بازداشتگاه برای پلیس آگاهی است و فعالیت پلیس آگاهی مربوط به انتخابات نیست و نیروی انتظامی می‌تواند از تمام اراضی متعلق به خود برای احداث بازداشتگاه با مجوز استفاده کند.

 

واکنش به حرف های رییس جمهور

احمدی مقدم همچنین درباره صحبت‌‌های رئیس جمهور درمورد انتخابات گفت: طبیعتا هر نوع اظهارنظری که باعث ایجاد شائبه میان اذهان عمومی شود، مورد تأیید نیست و مردم نظردهنده نهایی در خصوص انتخاب رئیس‌جمهور هستند و باید از صحبت‌هایی که فضای اجتماعی را متلاطم کند تمامی مسئولان پرهیز نمایند.

سردار احمدی‌مقدم در خصوص استفاده از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی در برقراری امنیت انتخابات افزود: حتما از تمام عوامل ستادی و آموزش‌دیده در قالب قرارگاه ظفر که قبلا برنامه‌ریزی شده استفاده خواهیم کرد و اگر کمبود نیرو در برقراری امنیت انتخابات مشاهده شد حتما از ظرفیت‌های دیگر نیروهای مسلح استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره جلوگیری از شماره‌گذاری برخی خودروهای تولید داخل کشور گفت: نیروی انتظامی شماره‌گذاری را طبق قوانین و چارچوب های تعیین شده توسط سازمان استاندارد و محیط زیست انجام خواهد داد البته باید به این مسئله توجه کرد که هر ساله در فروردین شاهد کاهش تولیدات خودرو هستیم و در حال حاضر با توجه به تصویب نهایی قیمت خودرو در شورای تعیین قیمت که قرار است صورت بگیرد شاهد کسادی بازار و کاهش تولیدات خودرو هستیم که اجرای استاندارد یورو 4 در تولید خودروها لازم‌الاجرا است حتی اگر با تأخیر انجام شود.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =