ارزش بازار سهام امروز به دنبال رکوردشکنی شاخص و رشد قیمت سهام شرکت های بورسی به رقم جدیدی دست یافت.

امروز شاخص وارد کانال 42 هزار واحد شد و تا لحظه تنظیم این گزارش به 42 هزار و 37 واحد رسید تا بازدهی بورس اوراق بهادار از ابتدای سال تاکنون به حدود 10.5 درصد برسد.
 شاخص بورس که امسال را با عدد 38 هزار و 40 واحد آغاز کرده بود امروز از 42 هزار واحد گذشت تا عدد جدیدی را در پرونده بورس اوراق بهادار کشور ثبت کند.
 معاملات بر روی سهام شرکت های پتروشیمی شازند، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص داشتند.
شاخص کل در دومین روز کاری سال 92 از مرز 39 هزار واحد عبور کرد و در 14 فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از 40 هزار واحد گذشت. این متغیر در 18 فروردین ماه دوباره وارد 39 هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و روز19 فروردین به کانال 40 هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد.
 این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنینن نمادهای فولادی، وارد کانال 41 هزار واحد شد.
ارزش بازار سهام کشور، در ساعت پایانی معاملات امروز از 207 هزار میلیارد تومان گذشت. این متغیر در دوم اردیبهشت ماه از 203 هزارمیلیارد ریال گذشت و امروز با چهار هزار میلیارد تومان افزایش به 207 هزار میلیارد تومان رسید.
 این در حالی است که ارزش بازار سهام در آخرین روز کاری سال 90 (27 اسفندماه)، حدود 128 هزار میلیارد تومان بود. این متغیر در پایان سال 91 به 170 هزار میلیارد تومان رسید که نشان از رشد 32 درصدی این متغیر داشت.
 ارزش بازار سهام در نخستین روز کاری سال 92 از 173 هزار میلیارد تومان گذشت و در 14 فروردین ماه، همزمان با ورود شاخص به مدار 40 هزار واحدی، رکوردی تازه را در تاریخ بازار سرمایه کشور ثبت کرد. ارزش بازار سهام در این روز به بیش از 180 هزار میلیارد تومان رسید.
با نوسان بازار سهام در نیمه دوم فروردین ماه، ارزش بازار هم نوساناتی را شاهد بود تا اینکه در 20 فروردین دوباره به ارقام بالای 182 هزار میلیارد تومان رسید. روند صعودی این متغیر ادامه دار شد و در 28 فروردین ماه رقم بی سابقه 201 هزار میلیارد تومان را در پرونده کاری خود ثبت کرد.
ارزش بازار سهام با منفی شدن جو بازار طی روزهای گذشته، تا مرز 200 هزار میلیارد تومان پایین امد، اما دوباره و در تاریخ دوم اردیبهشت ماه با رشد قیمت سهام و استقبال سرمایه گذاران از بورس اوراق بهادار، از 203 هزار میلیارد تومان گذشت.
 این متغیر؛ امروز همزمان با ورود شاخص به مدار 42 هزار واحدی، از 207 هزار میلیارد توما گذشت تا تجربه جدیدی برای بورس اوراق بهادار کشورمان باشد.
 یادآور می شود؛ ارزش روز بازار سهام از حاصلضرب قیمت سهام در تعداد سهام هر شرکت محاسبه می شود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =