مصطفی کواکبیان ظهر امروز در نشست خبری «تا انتخابات» در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قم اظهار کرد: در نظر داریم دولتی اخلاقی را پایه‌ریزی کنیم زیرا ذات انقلاب ما اخلاق است و تحقق معنویت و رشد فضای فرهنگی جزو اولویت‌های آن به شمار می‌روند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: انقلاب اسلامی به عنوان نماد تمدن اسلامی باید علاوه بر اقتصاد به اخلاق و فرهنگ هم توجه ویژه‌ای داشته باشد وگرنه توجه صرف به مادیات در نهایت به کشورهای اروپایی و غربی می‌انجامد.

وی ادامه داد: آزادی بیان و توجه به رسانه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در دولت به آن خواهیم پرداخت؛ لازم است همه گفتارها در جامعه وجود داشته باشد تا بتوان از میان آن‌ها بهترین را برگزید و این موضوع مورد تاکید قرآن هم قرار دارد هرچند عقیده داریم نباید هر صدایی که شنیده می‌شود را پذیرفت.

اهم اظهارات دبیرکل حزب مردمسالاری را به نقل از فارس بخوانید:

*واقعیت این است که برای برون رفت از وضعیت فعلی و عدم وقوع تجربه سال 84 باید به کاندیدای واحد در میان اصلاح‌طلبان برسیم. نظرسنجی، حکمیت و نشست 35 حزب اصلاح‌طلب سه راهکار اساسی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به اجماع است؛ در خصوص شایعه انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان در صورت عدم حضور خاتمی هم تاکنون چنین چیزی مطرح نبوده است.

*به نظر من می‌توان طی شش ماه با آمریکا رابطه برقرار کرد؛ در این میان دو نظریه وجود دارد نخست اینکه با غرب نمی‌توان رابطه داشت و دیگر اینکه با وجود همه موارد می‌توان در راستای تأمین منافع ملی رابطه برقرار کرد؛ در این بین باید توجه داشت این امر موجب حل همه مشکلات نمی‌شود اما حداقل فایده آن جلوگیری از اعمال تحریم‌های جدید و رفع تحریم‌های گذشته است.

*تمام مشکلات کنونی در گذشته از سوی نمایندگان مجلس هشدار داده شده بود زیرا عقیده داشتیم اگر دولت در هر کاری مختار باشد به نتیجه نمی‌رسیم؛ قرار بود یارانه به عنوان یک زائده اقتصادی از سیستم کشور حذف شود به این ترتیب که قیمت‌ها به نرخ واقعی برسند و سپس بر اساس سیستم تقاضا و عرضه تعیین شوند، هرچند در فاز نخست فشارهایی به مردم وارد می‌شود و طی این مدت باید یارانه‌ای پرداخت شود اما دولت بر خلاف مصوبه مجلس که هدفمندی را طی پنج سال پیش‌بینی کرده بود این طرح را در دو سال اجرایی کرد.

*برای سال 93 نظر ما این است که در بودجه سال آینده پیش‌بینی‌هایی شود؛ به نظر من درآمدهای ناشی از افزایش قیمت‌ها تعیین کننده میزان یارانه‌ها خواهد بود؛ عقیده دارم یارانه به صورت نقدی به مصلحت نیست زیرا هر چه نقدینگی در جامعه بیشتر شود تورم هم افزایش خواهد یافت بنابراین می‌توان در قالب کارت‌های اعتباری پرداخت یارانه را انجام داد.

* اصولگرایان در حال حاضر در هشت گروه مشغول فعالیت هستند و طیف دولت هم مشخص است؛ کاندیدای دولت در این میان پایگاه عمومی ندارد هرچند درصدد هستند با رانت دولتی رای بیاورند. چنانچه اصلاح‌طلبان با اجماع وارد شوند پیروز می‌شوند یا حداقل پای ثابت مرحله دوم خواهند بود و به یقین تمایل بیشتری در زمان انتخابات خواهند داشت.

*حداقل 500 نفر از سراسر کشور ابلاغ تکلیف کردند که من در انتخابات شرکت کنم و همان افراد هم نظر نهایی را می‌دهند ولی به عنوان نظر شخصی می‌توانم بگویم اگر خاتمی بیاید من کنار می‌روم اما عقیده دارم که این اتفاق نمی‌افتد.

*آقای هاشمی هم اعلام کرده برای تغییر وضعیت موجود و در صورت تحقق طرح وحدت ملی هر کاری انجام می‌دهد اما عقیده دارم این امر هم اتفاق نمی‌افتد.

*{ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شباهت شعار زنده باد اصلاحات و زنده باد بهار}: واقعیت این است که استفاده از مفاهیم مذهبی برای توجیه برخی کارها نگران‌کننده است.

**همواره اعتقاد داشته‌ام کارهای اصلاحی باید در چارچوب نظام باشند؛ اگر امروز کسی به آن سوی آب‌ها پناهنده شده و ادعای اصلاح‌طلبی می‌کند با او مخالف هستیم. ما چون نظام را قبول داریم و می‌خواهیم پا برجا بماند به دنبال رفع مشکلات و اصلاحات به معنای امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

*ما هم خودمان را اصولگرا می‌دانیم اما جزو جبهه اصول‌گرایان نیستیم بلکه بر اساس مبانی این حرف را می‌زنیم؛ امروز طیف گسترده‌ای از افراد خود را اصولگرا می‌دانند در حالیکه اگر این چنین بود برخی اتفاقات رخ نمی‌داد.تاکنون تقسیم کاری با هیچ فرد یا گروهی نداشته‌ام و تنها در صورت اجماع منطقی بر اساس راهکارهای سه‌گانه اصلاح‌طلبان کنار می‌روم وگرنه تا آخر انتخابات در صحنه حضور خواهم داشت.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    1 0
    چی میگه اصلا این!!!؟