یکی از آزمایش‌های استاندارد هواپیما، آزمایش خمش بال است و طی آن، به اندازه 1.5 برابر حداکثر باری که بال هواپیما در شرایط پرواز تحمل می‌کند، به آن اعمال می‌شود تا از کیفیت اتصالات و عملکرد بال اطمینان حاصل شود.

در این تصویر که مربوط به آزمایش بهار 2010/1389 است، نمایی از اوج این آزمایش را برای بال‌های هواپیمای بوئینگ 787 دریم‌لاینر مشاهده می‌کنید. بال‌های هواپیما بیش از 7.5 متر به بالا خم شده‌اند که حاصل اعمال نیرویی 1.5 برابر بیشتر از حداکثر نیروی آیرودینامیکی در شرایط پرواز است. نتایج آزمایش نشان داد که سازه بال و اتصالات آن در چنین شرایطی هیچ انحرافی از عملکرد پیش‎بینی‌شده نشان نمی‎دهند.
برای مشاهده تصویر در نمای بزرگ‌تر، اینجا را کلیک کنید.

5353

کد خبر 289342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    2 70
    بال اینقدر نمیتونه خم بشه. واحد (متر) بنظر می رسه غلط باشه. منظورتون اینچ نیست؟
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      50 4
      قطر بدنه این هواپیما بین 5.5 تا 6 متره. اگر مقدار خمیدگی بال رو با قطر بدنه مقایسه کنی، میبینی که مقدار جابجایی 7.5 متری درسته...
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    45 2
    دوست عزیز به اگه به عکس توجه کنی به نظر متر میرسه!!!!
  • هومن IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    33 5
    هواپیما فقط وفقط بویینگ و ارباس
    • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      28 2
      پ نه پ ! چشم بسته غیب گفتی !
    • کاپیتان اُف IN ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
      17 5
      فقط توپولوف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    51 52
    مرگ بر آمریکای جنایتکار !!
    • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      38 2
      مگه بوئینگ جیبتو زده که فحش میدی
    • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
      25 2
      حتماً ایشون علاقه ی خاصی به توپولوف دارن که همچین توپول ملت رو میبره اون دنیا!!!
    • بهزاد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      12 3
      روی چه حسابی اونوقت؟ واسه اینکه ما سمند میسازیم اونا بوئینگ؟!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    69 5
    کارشون درسته. فارغ از هر نوع سیاست زدگی و تعصب میگم ...
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    37 2
    هواپيماي بوئينگ 787 استانداردهاي جديدي را در صنعت هوانوردي تعريف نمود. اولين هواپيماي تمام كامپوزيتي،حداقل 20% مصرف سوخت كمتر در مقايسه با مدلهاي مشابه پيشين، كيفيت بسيار بالاي تهويه هواي كابين كه تاثير به سزايي در راحتي مسافرين در پروازهاي طولاني دارد و ...
    • سید امین BE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      7 5
      هنوز تمام کامپوزیتی نداریم. تمام یعنی ۱۰۰٪ . هنوز برخی قطعه ها آلومینیوم هستند .
    • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      34 5
      عمراً به پاي توپولوف برسه
  • سید امین BE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    3 15
    به نظرم ۷ متر ٬ شعاع خم شدگی است .جابجایی عمودی ۷ متری خیلی بعید به نظر می آید.
    • بهزاد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      4 4
      بابا چرا آخه بدون مطالعه اظهار فضل میکنی؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    29 3
    هواپیما فقط توپولف. اینا اسباب بازین
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    29 2
    پیش به سوی تولید هواپیمای ملی !!!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    17 1
    من یه دونه شو دارم اینقدر خم نمی شه
    • بدون نام IN ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
      4 6
      یه دونه چی؟؟؟!!!!