با فرارسیدن بهار و فاصله‌گرفتن مناسب خورشید از صورت‌های فلکی عقرب و قوس، فرصت مناسب برای تماشای قلب کهکشان راه‌شیری نیز فراهم آمده است. در اینجا، قلب کهکشان راه شیری را برفراز گروهی از عجیب‌ترین درختان آفریقا می‌بینید.

این عکس در پارک درختان تیرکش (Quiver Tree Forest) در نامیبیا گرفته شده است. درخت تیرکش که آفریقایی‌ها به آن کوکربوم (kokerboom) می‌گویند، نه درخت که بوته‌ای از خانواده آلوئه است (آلوئه‌را شناخته‌شده‌ترین عضو این خانواده است). این بوته‌ها می‌توانند به اندازه یک درخت بزرگ شوند و تخمین زده می‌شود بزرگ‌ترین کوکربوم‌های این جنگل نزدیک به 300 سال قدمت داشته باشند. محلی‌ها از آن‌جهت این بوته‌ها را درخت تیرکش می‌نامند که در گذشته از شاخه‌های توخالی آن برای نگهداری و حمل تیر و پیکان استفاده می‌کردند.
در این تصویر علاوه بر قلب کهکشان راه‌شیری در بخش راست تصویر می‌توانید ابرهای ماژلانی بزرگ و کوچک را به شکل دو لکه نه‌چندان محو در سمت چپ تصویر ببینید. این دو کهکشان کوتوله که در فواصل 170هزار و 300هزار سال‌نوری از زمین واقع شده‌اند، قمرهای کهکشان راه شیری محسوب می‌شوند.
هاله زردرنگ پرنور مرکز تصویر هم مربوط به آلودگی نوری شهر کیتمانشوپ در نامیبیاست. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوتوله سبز مریخی GB ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    11 0
    فوق العاده س...ممنون