شفقنا نوشت:

یک جوان تونسی به نام «جبور الماجری» که به دلیل انتشار کاریکاتورهایی در اهانت به پیامبر اکرم(ص) به هفت سال زندان محکوم شده است، از «منصف المرزوقی» رئیس جمهور این کشور خواست تا وی را ببخشد. احمد مسلمی وکیل «جبور الماجری» با بیان این مطلب، عنوان داشت که موکلش لغو حکم صادر شده علیه خود را خواستار شده است.

خواهر این زندانی نیز با تاکید بر اینکه برادرش درخواست عفو از رئیس جمهور تونس کرده است، گفت: برادرم در شرایط بازداشت بسیار سختی به سر می برد و به ما گفته است که از کرده خود پشیمان است.

الماجری 28 ساله که در حال سپری کردن مجازات خود در زندان «المهدیه» تونس است، به همراه دوستش غازی البیجی، به زندان محکوم شد. این در حالی است البیجی پیش از صدور حکم غیابی علیه خود، به خارج از کشور فرار کرد. براساس گزارش پایگاه خبری «مصری الیوم»، محاکمه این دو جوان، سر وصدای زیادی در تونس به راه انداخت. مخالفان سکولار و مدافعان حقوق بشر در این کشور معتقدند که این دو جوان به خاطر ابراز دیدگاههای خود محکوم شدند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهبا A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    0 0
    مدافعان حقوق بشر واقعا" اینو متوجه نیستند که نباید به اعتقادات دیگران توهین کرد ؟؟؟ مگر اینایی که به اعتقاداتشون توهین شده بشر نیستند ؟ خوب حقوق بشر از حقوق اینها دفاع کنه چرا از حقوق توهین کننده ها دفاع می کنه ؟ توهین کننده دارای حقه یا کسی که بهش توهین شده