به حد نصاب نرسیدن جلسات کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی که منجر به عدم تصویب پیشنهاد کارگروه مشترک دولت و مجلس و نهایتا ارجاع لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به شورای نگهبان شد، به دلیل اختلافات بوجود آمده در میان اعضای این کمیسیون بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، برخی اعضای این کمیسیون از جمله جمشید انصاری و احمد توکلی با اعتقاد بر اینکه پس از اتمام بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس امکان الحاق ماده مد نظر کارگروه مشترک دولت و مجلس به این لایحه نیست از غلامرضا مصباحی‌مقدم می‌پرسند که چه راهکار قانونی‌ای برای این کار وجود دارد.

به گفته انصاری، مصباحی‌مقدم اینگونه پاسخ می‌دهد که می توان برای حل این مساله از مقام معظم رهبری حکم گرفت.

در یکی از آخرین جلسات این کمیسیون، محمدحسن ابوترابی فرد نیز با اشاره به دیدارش با رهبری، از تمایل ایشان برای حل این اختلاف میان دولت و مجلس سخن می‌گوید. در ادامه علی‌اصغر زارعی که از نمایندگان حامی دولت است تاکید می‌کند که برای تامین نظر رهبری باید به خواست دولت مبنی بر تشکیل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها جامه عمل پوشاند.

در این حین مجید انصاری و احمد توکلی از ابوترابی‌فرد می‌خواهند تا اگر رهبری مشخصا پیامی در این زمینه برای مجلس داشته‌اند، رسما اعلام کند تا هم کمیسیون ویژه پیشنهاد الحاقی مورد نظر کارگروه مشترک دولت و مجلس را تصویب کند و هم این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود تا همه مایندگان از نظر رهبری مطلع شده و به آن رای دهند.

اما ابوترابی‌فرد می‌گوید که چنین پیامی از سوی رهبری برای مجلس اعلام نشده است. این پاسخ وی سبب می شود تا میان توکلی و انصاری با زارعی و حسینیان بحثی در بر بگیرد. تا جایی که به گفته انصاری، آنها به این دو نماینده حامی ددولت می‌گویند که شما برای انتقال منظور رهبری، حتی راوی سنی هم نیستید. چون برای تامین نظر دولت حاضرید هر کاری بکنید.

به این ترتیب انصاری و توکلی می‌گویند که چون هیچ توصیه مولوی‌ای از سوی رهبری به مجلس نشده است، باید از راهکارهای قانونی به این مساله پرداخت و از آنجا که بررسی این لایحه در مجلس نیز به اتمام رسیده هیچ راهکار قانونی‌ای برای گنجاندن نظر دولت در آن نیست.

از همین روی بود که این نمایندگان در دیگر جلسات کمیسیون ویژه حضور نیافته و آن را از نصاب انداختند. این نمایندگان به رئیس مجلس نیز پیغام می‌دهند که جلسات این کمیسیون با عدم حضور آنها دیگر رسمیت نخواهد داشت و بهتر است که پایان بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس را اعلام کند.

انصاری که می‌گفت در ان زمان در ایران حضور نداشته، ادامه داد: به نظر می‌رسد که در ادامه این اطلاع رسانی به رئیس مجلس بوده است که ایشان پایان بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس را اعلام کرده و این لایحه را به شورای نگهبان فرستادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =