سایپا اعلام کرد که بدلیل اشتباه محاسباتی در قیمت نهایی خودروهای این شرکت، قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت، نادرست و فاقد ارزش قانونی است.

سایپا اعلام کرد:قیمت های اعلام شده درسایت مرکز ملی رقابت در فرآیند احتساب متغیرهای دستورالعمل تعیین شده توسط شورای رقابت،در متغیرp t-1فرمول تعیین شده، قیمت نهایی منظورشده برای تیبا و پراید 131sx با اشتباه محاسباتی در ستون قیمت سال پایه مواجه شده است.
بر این اساس طبق جدول منتشره توسط سایت شوای رقابت ، قیمت سال پایه برای خودروهای پراید 131 ارتقاء یافته 10 میلیون و 520 هزار تومان و برای خودرو تیبا با فرمان هیدرولیک با کیسه هوا10 میلیون و 530 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این قیمت ها در ابتدای سال پایه (91) 9 میلیون و940 هزار تومان برای پراید و 12 میلیون و 858 هزار تومان برای تیبا بوده است.


 

این محاسبه اشتباه در حالی صورت گرفته است که متغیر p t-1 نقش اساسی در تعیین قیمت نهائی خودرو داشته است.
 از این رو گروه خودروسازی سایپا تاکید کرده که قیمت های اعلام شده به عنوان قیمت پایه سال 91 به هیچ عنوان مورد تائید این شرکت نبوده و قیمت های نهایی تعیین شده که بر این اساس محاسبه شده ، صحیح نیست.
همچنین علاوه بر اشتباه شورای رقابت در خصوص اعلام نادرست قیمت خودروها باید در نظر داشت طبق وظایف تبیین شده و مواد قانونی موجود در سایت شورای رقابت ، این شورا حق اعلام قیمت را نداشته و این موضوع از سوی این مرکز درخور انتقاد است.
افزون بر این، اعلام این قیمت ها در حالی صورت می گیرد که براساس دستورالعمل تعیین شده شورای رقابت هزینه نصب آپشن های جدید در قیمت های اعلام شده لحاظ نشده است و در نتیجه قیمت های اعلام شده دستخوش تغییرات خواهد شد.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    474 6
    ما که نمی خریم،شما هم به دعواتون ادامه بدین!
    • sam IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      283 4
      نمیخریم
    • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      270 5
      نمیخریم نمیخریم
    • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      259 5
      ن م ی خ ر ی م
    • علی اصغر IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      281 5
      نمی خریم نمی خریم نمی خریم نخرید نخرید نخرید
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    273 3
    نظر شما را به این بخش پایانی جلب می کنم: « براساس دستورالعمل تعیین شده شورای رقابت هزینه نصب آپشن های جدید در قیمت های اعلام شده لحاظ نشده است و در نتیجه قیمت های اعلام شده دستخوش تغییرات خواهد شد». پراید، 131 اس ایکس، با فرمان هیدرولیک، کیسه هوا، ترمز ای بی اس (آخه بی اینا شماره گذاری نمی کنن، باید باشه!!) 14 میلیون و خرده ای/ آپشن ها: چراغ جلو و عقب، چهار در، دنده، چهار چرخ (یک چرخ زاپاس هدیه!)، صندلی، .. قیمت 20 میلیون تومان به اضافه 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده! :)
  • میرمهنّا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    آقا! عزیز من! برادر من! بجای این همه کش و قوس؛ برید این دعواهاتون رو در یک محکمه قانونی مطرح کنید، با نظر کارشناسان رسمی دادگستری؛ یک تصمیم گیری قانونی و منصفانه در مورد این قضیه اتخاذ بشه. مملکت قانون داره. دادگستری مرجع رسیدگی به تظلم خواهی افراد و اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی هست.
    • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      71 5
      با جمله يكي مانده به آخرت كاملا مخالفم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    260 8
    لابد قیمتهای شما قانونیه نمیخریم
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    288 5
    واردات خودرو رو آزاد کنین بزارید اینها هم پراید رو چهل میلیون بفروشند.
    • pedram IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      16 47
      دوست عزیز، خودروسازها و قطعه سازها کاملاً با این فرمایش شما موافق هستند البته با دو سه تا درخواست اضافی: 1- 100% محصول تولیدی رو صادر کنند 2- تعرفه واردات خودرو صفر درصد (0%) بشه و هر مقدار خودرو لازم بود وارد بشه 3- هر اندازه تولید افت کرد، نیروی کار رو بتونن تعدیل بکنند (حدود80-90% تعدیل) در نهایت فکر می کنی چی میشه؟ خودروساز و قطعه ساز به حیات خودش ادامه میده بدون هیچ مشکلی اما شما به این توجه کن که برای واردات سالی حدود یک میلیون خودرو چقدر دلار لازمه و این موضوع چه اثری روی نرخ دلار آزاد خواهد داشت و در نتیجه همه چیز دوباره چند برابر میشه و این بار نه فقط خودروهای وارداتی، بلکه روغن،شیر، پوشک و ... هم گران خواهد شد! تازه دولت هم که فقط امسال (یعنی 1392) 2000 میلیارد کسر بودجش اضافه میشه
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    220 3
    اگر نخریم مجبور می شوند شیوه مدیریت غلط خود را درست کنند.آنها باید سعی کنند هزینه های ساخت خودرو را پایین بیاورند .نه اینکه با مدریت اشتباه بگن هزینه هر چه شد مردم باید بخرند
    • pedram IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
      40 4
      کاملاً موافق هستم اما وقتی دستمزد 25% گرون میشه، کارخونه های تولید کننده مواد اولیه (فولاد، مس، آلومنیوم، سرب، لاستیک سازی ها، پتروشیمی ها، نساجی ها، شیشه سازی ها و ...) محصولاتشون به شدت گرون میکنن، تقاضا هم کم میشه و صرفه مقیاس تولید از بین میره، سود بانکی افزایش پیدا میکنه و هزینه های مالی بنگاه ها هم میره بالا، اونوقت خودروساز می تونه معجزه بکنه آخه؟!؟ وضعیت فضای کسب و کار تو این چند ساله تضعیف شده و همه بنگاه ها مشکل دارن، باید فضای کسب و کار توسط دولت های آینده بهبود پیدا کنه و تورم تحت کنترل دربیاد تا قیمت تمام شده محصولات هم روند منطقی پیدا بکنه
  • مجید US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    213 3
    نصب آپشن های جدید در قیمت های اعلام شده لحاظ نشده است !!! احتمالا لاستیک زاپاس، آینه ، صندلی عقب و ... جزء آپشن های جدیده که سایپا حق داره پولش رو بگیره.
  • نيما IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    84 1
    خودرو سازان عزيز نگران نباشيد؛ جهت جلوگيري از ضرر شما ما از خريد خودرو خودداري مي كنيم تا ديگر مجبور به توليد و فروش با ضرر نباشيد.
    • حبیب IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
      9 0
      ایول ایول
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    57 2
    آقاجان اسمشو عوض کن بذار SXi بعدش قیمتشو ببر بالا. یک مقدار کمی هم مثلا 10 هزارتا در سال همون SX رو بزن و با قیمت مصوب بده به مردم.اتفاقا شورای رقابلت که دست شما رو نبسته جانم.
  • سعید IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    83 3
    به خدا شرم آوره قیمت پراید چهارده میلیون اعلام بشه واردات خودرو را آزاد کنید تا قیمت واقعی خودروهای داخلی برا صاحبان آنها مشخص بشه.تو رو خدا نخرین
  • ارمان IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    2 0
    بابا بی انصافا خودرویی با این امنیت،فول اپشن،با این قیمت مناسب،بازم ناراضی هستید؟من خودم ندارم ولی شنیدم از دوستام،قیمتش مناسبه من که میخوام دو سه تا بخرم،اگه یکم ارزون کنن شاید چهار پنج تا بخرم