پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت:

رییس‌جمهور با اشاره به جنایت‌های مستکبران، رژیم صهیونیستی را رژیمی در آستانه نابودی و محو شدن خواند.
محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در اختتامیه اجلاس علما و بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی به معنای بازگشت به حقیقت اسلام است زمانی که بیداری اسلامی مطرح می‌شود چیزی جز این نیست. اگر بنا است به حقیقت اسلام برگردیم و تمدن اسلام را برپا کنیم باید اسلام را بشناسیم تا مفهوم بیداری اسلامی روشن شود حقیقت اسلام در وجود روشن پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی (ص) متبلور است.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         آیا انسان‌ها هم‌اکنون عزیز هستند چه وضعی در جامعه بشری حکمفرماست مستکبران بر همه جهان حاکم هستند و بر بخش‌های وسیعی از کشورهای مسلمان‌نشین و خود مسلمانان مسلط هستند در عراق چه خبر است در افغانستان چه خبر است در پاکستان و سوریه چه خبر است. حتی ثروت ملت‌های مظلوم نیز علیه مسلمانان است. هر روز هشدار{كشتار}، هر روز بمب‌گذاری، هر روز جنایات بی‌شمار در سطح بین‌المللی هم مستکبران حاکم هستند اکثریتی که تحت حکمرانی اقلیتی محض شده‌اند. ثروت‌های ملت‌ها غارت می‌شود و برای تسلط بر منابع بین ملت‌ها جنگ می‌اندازند امروز در افغانستان و پاکستان چرا کشورهای غربی حضور دارند جز برای غارت ثروت‌ ملت‌های آنان و جز برای تحقیر ملت‌ها که برنامه‌ آنان است.
·         ‌امروز ملتی مظلوم تحت تسلط وحشی‌ترین، بی‌فرهنگ‌ترین جلادان تاریخ هستند که حتی منازل آنان را خراب می‌کنند اما سؤال اصلی اینجاست که ما باید چکار کنیم. اولین مرحله فهم حقیقت اسلام است اسلام آن طوری که باید شناخته نشده است حتی در بین مسلمانان چطور می‌شود یک نفر مدعی این باشد که تابع پیامبر و مسلمان است اما به خود بمب ببندد و به داخل مسجدی برود که اجتماعی از مسلمانان مشغول عبادت هستند بمب را منفجر کند و عده‌ زیادی را بکشد.
·         شیعه یعنی چه؟ سنی یعنی چه؟ به بهانه شیعه و سنی کشتار می‌شود؟ اگر حقیقت اسلام درست فهمیده می‌شد دیگر خبری از این کشتارها نبود ما نه اسلام را فهمیده‌ایم و نه به آن عمل کرده‌ایم.
·         من فکر می‌کنم برای شناخت درست اسلام نیازمند کسی هستیم که اسلام و قرآن را آنگونه که پیامبر فهمیده است،‌بفهمد مگرنه هر کدام از ما به اندازه فهم خود قرآن را فهمیده‌ایم محال است که خداوند به چنین نیازی پاسخ نداده باشد.
·         وحدت در اهداف جزء یکی دیگر از راهکارهای مهم برای جلوگیری از اختلافات است. باید در هدف نزدیک شویم هم‌اکنون گروه‌های مسلمان فراوانی هستند که اهداف مختلفی دارند یکی برای حکومت می‌جنگد و دیگری به دنبال این است که بقیه را به مذهب خود درآورد.
·         اگر شعار جهانی برای اسلام نداشته باشیم در مقابل مستکبران شکست خواهیم خورد. آنها به بهانه دموکراسی انسان‌ها را می‌کشند اما در این میان شعار ما چیست شعار ما استقرار توحید است استقرار حقوق انسانی برای بشریت است اما سؤال اصلی اینجاست که چه کسی می‌تواند توحید و عدالت را همانطور که پیامبر می‌فهمد برقرار کند.
·         محور وحدت چه باید باشد به نظر من خداوند آن را به انسان نشان داده است. و آن چیزی نیست جز حبل‌الله. من اعتقاد دارم که خداوند حبل‌الله را خلق کرده و آفریده است و آن چیزی نیست جز انسان کامل که از جنس پیامبر است و حلال تمام مشکلات جوامع بشری است این وعده خداوند است و به زودی محقق خواهد شد.
·         برخی به من می‌گویند که از انسان کامل صحبت نکنم چرا که سبب اختلاف می‌شود اما به نظر من محدود کردن انسان کامل به عده‌ای خاص بزرگترین ظلم به اسلام و انسان کامل است.
·         امروز مستکبران با قلدری و پررویی در افغانستان و عراق در حال ایجاد تفرقه هستند . امروز در سوریه چه کسی دیگری را می‌کشد مستکبران ثروت ملت‌ها را خرج می‌کنند و برای کشتار مسلمانان هزینه می‌کنند.  به خدا هم‌پیمانی با مستکبران سرانجام خوبی ندارد همچون صدام مانند یک دستمال از شما استفاده کرده و به گوشه‌ای دیگر پرت می‌کنند. آنها امروز به بن‌بست رسیده‌اند و به دنبال ایجاد درگیری در آسیا و در بین مسلمانان و در آمریکای لاتین هستند. به زودی زود رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت. امروز یک موج بیداری عظیم پدیدار شده است و همه درحال بیدار شدن هستند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    26 1
    مفاهیم "مظلوم"،"مستکبر" ، "توحید" ،"انسان" و...هیچ یک تعاریف یک سانی نزد هیچ یک از مکاتب دینی یا اجتماعی و حتی سیاسی ندارند. بنابراین طرح این مفاهیم در یک جمع عالمانه با نگرش های متفاوت چه چیزی را حل می کند. جز این که گوینده به جای پرداختن به مسایل جدی تر اجتماعی - اقتصادی نظیر بانک داری در دنیای اسلام یا اقتصاد مطلوب (اسلامی)وبسیاری مسایل حیاتی دیگرفقط امیدافزایی های نافرجام بدهد؟از آسمان ها پایین بیاییم و زندگی زمینی و مادی جوامع مسلمان را با برنامه ریزی های کاربردی دگرگون سازیم.
    • سید IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      0 0
      دین ما آسمانی است اما برای انسان زمینی
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    26 0
    حشت اول چون نهد معمار كج تا ثريا مي رود ديواركجا هر چه كه در كشور خودمان اين مفاهيم را رعايت كرده و بدان عمل مي كنيم حتما در كشورهاي ديگر هم مي توانيم.