۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰

دولت 40 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری دور فشرده‌ای از سفرهای استانی را شروع کرده است.

سید صادق روحانی: سفر استانی هیات دولت ابتکار دولت نهم و دهم احمدی‌نژاد است. ابتکاری که منتقدان هم داشته و دارد. منتقدانی که هزینه این سفرها را بیشتر از فوایدش می‌دانند. اما انتقادی که در سال 87 و در آستانه انتخابات پرحادثه دوره دهم به این سفرها می‌شد اکنون یک بار دیگر موضوعیت پیدا کرده و آن انتقاد شائبه انتخاباتی بودن این سفرها و هزینه بیت المال برای تبلیغ یک فرد خاص است. انتقادی که در آن موقع متوجه محمود احمدی‌نژاد بود و این بار متوجه اسفندیار رحیم مشایی.
در هفته‌ای که گذشته رئیس جمهور و اسفندیارش به آذربایجان و گیلان رفتند. در سفر به این دو استان به سیاق رسم جدید هیات دولت در سفرهای استانی رئیس جمهور و رحیم مشایی و تعدادی دیگر از اعضای کابینه پرچم‌های ایران را می‌چرخاندند. (ایــنــجــا) البته قبل از آن رئیس جمهور پرچم جمهوری اسلامی را به دست اسفندیار رحیم مشایی می داد. همین اقدام باعث شد حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه چیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با خبرآنلاین نصیحتی مسفقانه به رئیس جمهور بکند و بگوید:«رئیس جمهور محترم پرچم مزین به الله نام خدای تبارک و تعالی را آیا حق دارند به اشخاص تفویض کنند؟ امام (ره) فرمودند ما پرچم «الله» را به دست می‌گیریم و ان‌شاءالله به امام زمان سلام الله علیه تقدیم می‌کنیم، پرچمی که به امام زمان تقدیم شود باید ولی فقیه زمان به محضر آن حضرت ان‌شاءالله تقدیم کنند. آیا کس دیگری قابلیت این کار را دارد که این پرچم را تحویل دهد؟ و این نوع کارها باعث تزلزل روحیه مردم خوبمان نسبت به مسئولان می‌شود. پرچم جمهوری اسلامی ایران ارثی برای رئیس جمهور نبوده و نیست که به وراث خود تقدیم کند.» (ایــنــجــا)
مبهم گویی های رئیس جمهور در سفر به خوزستان اعتراض های زیادی را به دنبال داشت. موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید اظهارات رئیس جمهور در خوزستان فرافکنی است. او به رئیس جمهور  پیشنهاد کرد مستند سخن بگوید. (ایــنــجــا)
حرف و حدیث‌های زیادی درباره سفرهای استانی اخیر دولت زده شده و برخی حتی این دور از سفرها را غیر شرعی‌ و قانونی خوانده‌اند.( ایــنــجـــا) اما این انتقادها چیز تازه‌ای نیست. نکته تازه این سفرهای حواشی جالبی است که هر از گاهی رسانه‌ای می‌شود. بعضی هایشان حین سفر و بعضی‌هایشان هم بعد از سفر.
یک نمونه این حواشی مربوط به اولین سفر استانی این دور جدید به سمنان بود که یکی دو روز پیش رسانه‌ای بود. در سفر به سمنان و در حین سخنرانی رئیس جمهور تعداد زیادی از مردم برای شنیدن سخنان رئیس جمهور آمده بودند اما بسیاری از آن‌ها یک تابلو به دست گرفته بودند که روی آن بزرگ نوشته شده بود «شهمیرزاد». تجمع اعتراضی چند روز پیش در برابر استانداری سمنان باعث شد تا ماجرای این تابلوها رمزگشایی شود. گویا استاندار سمنان به مردم شهمیرزاد وعده داده بود که در صورتی که به سخنرانی رئیس جمهور بیایند زمینه را برای جدایی این شهر از مهدیشهر را فراهم می‌کند.( ایــنــجــا)
حاشه دیگر مربوط به همین سفر گیلان بود و آن هم یک اس ام اس بود که به مردم گیلان فرستاده شد. «به استقبال دکتر بروید/ صدها اتوبوس، آماده انتقال مردم و کارمندان دولت به مراسم استقبال!» این جمله  تنها مربوط به یکی از SMS هایی است که طی روزهای اخیر از سوی دولت برای مردم استان گیلان ارسال شده است.(ایــنــجـــا)
یک حاشیه دیگر در سفر تبریز عکس‌هایی بود که از این سفر مخابره شد. در مورد میزان استقبال از احمدی‌نژاد در سفرهای استانی سال 92، روایت‌های مختلفی از سوی حامیان و منتقدان دولت مطرح شده است. به این عکس‌ها توجه کنید.
همچنین در سفر به تبریز شایع شد که عده‌ای به رئیس جمهور تعرض کرده اند که بعدا از جانب استانداری تکذیب شد. آهنگر مسوول روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برخی رسانه‌های مغرض و معاند با سوژه‌های ساختگی به دنبال تخریب این استقبال باشکوه بودند.(ایــنــجــا)
حاشیه‌های سفر تبریز و گیلان در حالی اتفاق افتاد که در سفرهای قبلی هم شاهد حواشی دیگری بودیم. مثلا در سفر به اصفهان و در همایش حضور به هنگام حضور مشایی استاندار جلسه را ترک کرد.(‌ایــنــجــا)
خروج اعتراضی نمایندگان استان خوزستان از جلسه هیات دولت، یکی از حاشیه‌های پر سروصدای سفر احمدی‌نژاد به استان خوزستان بود. در این جلسه پس از آنکه یکی از نمایندگان نظری مخالف نظر معاون اول رئیس جمهور گفت، رحیمی خطاب به نماینده آبادان گفت«می‌توانید تشریف ببرید!» ( ایـــنــجـــا )پس از این حرکت نمایندگان، خبرگزاری‌ها اعلام کردند که آیت‌الله جزایری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، بابت حرکت نمایندگان از هیات دولت و رحیمی که ریاست جلسه را برعهده داشته، عذرخواهی کرده است. و روز بعد رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان اعلام کرد: اگر امام جمعه اهواز از ماجرا خبر داشت از نمایندگان دفاع می‌کرد (ایــنــجــا) و (ایــنــجــا)
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی EU ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    بنده خدا هشت ساله داره برای این ملت زحمت میکشه!!. چیکارش دارین این چند ماهه بزارین برای خودش دوری بزنه تو مملکت
  • ترانه IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    20 4
    مسابقه مسابقه . مسابقه کوبیدن دولت . در انتهای عمرش از طرف کسانیکه قبلآ طرفدار بی چون وچرا بودن.