۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

رضا رحمانی

در حال حاضر بازار خودرو آشفته است، آن هم به دلیل اظهارنظرها و مصاحبه های بی مورد در مورد صنعت خودرو است که معضلی برای این صنعت شده است.دولت باید مطلب و موضوع را جمع کند، مگر دولت وظیفه انجام کارهای اجرایی را ندارد؟ وقتی که متاسفانه خودروسازی ما دولتی است پس دولت باید قضیه را جمع کند و در گام اول از تعدد مراکز تصمیم گیری جلوگیری کند؛ الان حتی در داخل دولت هم تعدد مراکز تصمیم گیری وجود دارد، باید یک دفعه مسوولیت را به وزیر صنعت معدن و تجارت بدهیم و از ایشان هم کار بخواهیم، اما همه دخالت می کنند.

حرف من این است که چه کسی به آقای غضنفری اجازه کار نداده است؟ رییس جمهور در تاریخ 9/11/91 در بخشنامه ای که به امضای رحیمی معاون اول و تایید او رسیده است، به خودروسازان اجازه داد تا خودروها را به هر قیمتی می تواند بفروشد و 95 درصد مابه تفاوت اضافه فروش را به حساب دولت بریزند، حالا چه شده است که همین آقایان مدعی شده اند؟

فارغ از وضعیت کنونی دو خودروسازی کشور، روند کنونی تنها به صنعت خودور ضرر می زند.باید هر چه سریعتر اوضاع جمع شود و تصمیمات یک دفعه برای همیشه گرفته شود، تصمیمی که باید از طرف وزیر صنعت معدن و تجارت و به نمایندگی از دولت گرفته شود.

اگر بگذارند وزیر کارش را بکند و تصمیم گیری کند، اوضاع خودروسازی و قیمت آن سامان می یابد؛ تاکنون نگذاشته اند و تنها مردم از این وضعیت زیان می بینند.
*رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

3939

کد خبر 290269

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید US ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    باید به عنوان راه حل اول و آخر، از خرید خودروهای کشورهای بیگانه و خارجی منصرف شویم و با حمایت از تولیدات داخلی، از کارخانجات خودروهای وطنی خریداری کنیم. بهترین کار، قوت قلب دادن به کارخانه های داخلی و مسئولین عزیز است تا بدانند ما خودروهای ساخت داخل را با بهترین خودروهای خارجی هم عوض نمی کنیم.
    • علیرضا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
      19 1
      وقتی می شود به کارخانه های داخلی قوت قلب داد که آنها مشتری مداری بکنند.
    • م IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
      17 2
      آقا مجید با این قیمتها زود بخر تا ازران نشده
    • سعید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
      13 0
      کدام خودروی داخلی همون خودرویی است که با گرانی ارز چنین بلایی سرش آمده یا اون خودرویی که 80درصد قطعات ان وارداتی است ....البته به قول خود قطعه سازان وخودروسازان
    • مسعود US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
      21 0
      تا حالا عزیزانت رو تو تولیدات داخل و به خاطر ایمنی نبودنشون از دست دادی؟؟؟ اگه بهت میگفتن یه کیسه هوا میتونست جون زن و بچه ات رو نجات بده باز میخردی؟! همون کیسه هوایی که سالهاست این شرکتها دارن به خاطر سود از ماشین ها حذف میکنن، اگه بهت بگن پراید اصل کره 2012 با 8 کیسه هوا و ترمز دیسکی و موتور 1600 سی سی شانزده سوپاپ درمیاد 4000 دلار و خودرو سازهای ما برای سود دارن تکنولوژی از رده خارج دهه 80 میلادی رو به بیش از این قیمت به ما میفروشن، باز میگی باید از داخل بخریم؟! اینجور حمایت کردن هیچ سودی نه به حال مردم داره نه صنعت خودرو لطفا نظر من رو پخش کنید
    • مسعود US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
      15 1
      اگه بهت بگن موتور 7000 سی سی در خارج در هر صد کیلومتر 5 لیتر بنزین مصرف میکنه و به طبع اون مشکل آلودگی هوای تهران، بیماری های تنفسی و کودکانی که با بیماری تنفسی به دنیا میان حل میشه یا حداقل نصف میشه و اینجوری چند ده هزار خانواده دیگه گرفتار مریضی عزیزانشون نیستن، باز حاضری بری پژو بخری که با موتور 1600 سی سی در هر صد کیلومتر 13 لیتر مصرف میکنه؟! دوست عزیز گاهی اوقات حمایت یعنی تحریم، تحریمی که خودروساز بدونه مردم چی ازش میخوان، بدونه باید یه تکونی به خودش بده و فکری به حال محصولاتش کنه، ما با قیمتش مشکل نداریم با ایمنی نبودنش مشکل داریم دوست عزیز، حاضریم پول زیاد بدیم که صنعت رشد کنه اما حاضر نیستیم جونمون رو بدیم لطفا نظر من رو پخش کنید
  • ali IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    24 0
    با سلام مردم شريف ايران چهل سال است که نه تنها با پول بلکه با جان خود از اين صنعت حمايت کرده اند وقت آن رسيده است که خودرو سازان نيز قدر دان اين حمايت باشند و تنها به منافع خود فکر نکنند و مقداري از قيمت خودرو هاي بي کيفيتشان بکاهند اگر يک سال پاداشهاي چند ده ميليوني دريافت نکنند جاي دوري نمي رود.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین