3 نفر از اعضای یک باند شرکت هرمی که به بهانه سرمایه‌گذاری و استخدام جویندگان کار به عنوان مدیران و مسوولان عالی‌رتبه 3 شرکت دولتی ، کلاهبرداری می‌کردند ، دستگیر شدند.

محمدزاده، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 31 تهران با اشاره به دستگیری این 3 مرد کلاهبردار به «جام‌جم» گفت: اوایل آذرماه امسال مردی با مراجعه به دادسرا، از مدیرعامل یک شرکت هرمی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

مرد شاکی در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: در جستجوی شرکتی برای سرمایه‌گذاری بودم تا این که از طریق یکی از دوستانم با مدیرعامل یک شرکت بازرگانی که محل کار وی در یکی از محله‌های مرکزی پایتخت بود، آشنا شدم و پس از چند بار ملاقات با او و 2 شریک مالی‌اش، قرار شد پس از سرمایه‌گذاری، ماهانه 20 تا 30 درصد به عنوان سود سرمایه به حساب مالی‌ام واریز کند و علاوه بر آن، شرایط استخدام مرا به عنوان مدیر یکی از شرکت‌های خودروسازی فراهم سازد.

به این ترتیب، فریب حرف‌های آنها را خوردم و 13 میلیون تومان در شرکت بازرگانی آنها سرمایه‌گذاری کردم و قرار بود 2 هفته‌ای شرکای آن شرکت، شرایط استخدام مرا فراهم کنند که یکباره ناپدید شدند و جستجوهایم برای یافتن آنها بی‌نتیجه بود.

پس از شکایت این مرد، افراد دیگری هم به دادسرا مراجعه و شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. بازپرس محمدزاده ادامه داد: با اطلاعاتی که ماموران آگاهی تهران از شاکیان به دست آوردند، معلوم شد همگی به یک شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و تصاویر رایانه‌ای از 3 مرد کلاهبردار با هم مطابقت دارد.

به این ترتیب، پاتوق‌های احتمالی متهمان به طور نامحسوس زیر نظر قرار گرفت، تا این که هفته گذشته، ماموران در ادامه تحقیقات قضایی پلیسی پی بردند که متهمان فراری با تاسیس یک شرکت هرمی دیگر، کلاهبرداری‌های خود را دوباره در 2 منطقه دیگر تهران آغاز کرده‌اند.

بنابراین، تیم تحقیق با هماهنگی قضایی به محل اختفای متهمان در شرق تهران اعزام و پس از محاصره مخفیگاه آنها ، موفق به دستگیری متهمان شیاد شدند و در بازرسی مخفیگاه متهمان، چند دستگاه رایانه،جزوه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی و فرم‌های استخدام و سرمایه‌‌گذاری برای جویندگان کار و سرمایه‌گذاران، کشف و ضبط شد.

با انتقال متهمان به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و سرانجام چند روز پیش، به کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.

یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: از اوایل سال جاری با تاسیس چند شرکت هرمی، اقدام به جذب جویندگان کار و سرمایه‌گذاران در شرکت‌های کاغذی پرداختیم.

افرادی را که برای سرمایه‌‌گذاری به شرکت‌هایمان مراجعه می‌کردند، فریب می‌دادیم و عنوان می‌کردیم فعالیت‌هایمان قانونی است و علاوه بر سرمایه‌گذاری و دریافت سود 20 تا 30 درصدی، می‌‌توانیم شرایط استخدام آنها یا یکی از اعضای خانواده‌شان را در 3 شرکت خودروسازی، مخابرات و نفت به عنوان مدیرکل فراهم کنیم و پس از 2 هفته که آنها در این شرکت‌ها استخدام شدند، به حقوق کلانی خواهند رسید و علاوه بر آن، 4 تا 6 بار جهت عقد قراردادهای کاری شرکت‌های فوق با شرکت‌های خارجی می‌توانند به مدت یک ماه به کشورهای آسیایی و اروپایی سفر کنند.

با این ترفند، از جویندگان کار و سرمایه‌گذاران از 13 تا 100 میلیون تومان کلاهبرداری کردیم و هرماه محل شرکت را تغییر و به محل دیگری انتقال می‌دادیم.

به دنبال اعتراف این متهم، 2 همدست وی هم به همکاری با او اعتراف کردند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =