مهرداد لاهوتی و یوناتن بت کلیا از موافقان وزیر پیشنهادی کار بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی رای اعتماد به اسدالله عباسی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دستور کار امروز مجلس بود. یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت مذهبی مجلس در دفاع از این وزیر پیشنهادی اظهار داشت: همکاری، مشارکت و تعاون از سوی آحاد مردم در اعتلای شایستگی انسانی و ارتقای کرامت انسانی و بهره‌مندی از رفاه جمعی از اهداف مجلس در زمان بررسی لایحه ادغام وزارتخانه‌ها و تاسیس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.
وی تصریح کرد: برنامه پیشنهادی ارائه شده از سوی آقای عباسی برای تصدی این وزارتخانه مبتنی بر استراتژی شفاف در حوزه‌های کلان این وزارتخانه است که نشان از دیدگاه دقیق ایشان در مدت باقیمانده از خدمت دولت دارد.  وزیر پیشنهادی شخصیتی با متانت، تواضع، ولایتمدار و ارزشی هستند و توجه به ارزش‌ها و تاکید بر برنامه ریزی‌ها از ویژگی های ارزشمند وی است.

 این نماینده مجلس عباسی را برخاسته از مجلس دانست و تاکید کرد: از همین رو با سازوکار و فضای مجلس آشنا هستند و در دوران تصدی معاونت و سرپرستی انصافا به خوبی توانسته با ماموریت و اهداف این وزارتخانه آشنا شده و انسجام خوبی را در این وزارتخانه ایجاد کند و با تدبیر و سعه صدر این وزارت را اداره کند.
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خطاب به همکاران خود در مجلس گفت: آیا کسی که در امور تقنینی کار می کنند و به عنوان نماینده مجلس فعالیت داشته، نمی تواند مسئول اجرایی قوی باشد؟ خود شما از بدنه اجرایی دولت، نماینده مجلس شدید، همین الان که در قوه مقننه هستید باز هم به مسائل اجرایی اشراف دارید.
وی در پاسخ به ابهاماتی در خصوص عضو هیات علمی بودن یا نبودن عباسی گفت: اینکه بگوییم ایشان عضو هیات علمی دانشگاه نبودند بی انصافی است. هیات رییسه مجلس استعلام کند که آیا او عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و پیام نور هست یا نه؟ نمی توان ایشان را متهم به دروغ گویی کنیم.
نماینده لنگرود با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم در مدت 3 ماهه گذشته او معجزه می کرد، خاطرنشان ساخت: آقای عباسی چه معجزه‌ای باید می‌کرد؟ در همین سه ماهی که سرپرست بودند، خیلی از مشکلات را حل کردند که نمونه آن حل مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد است.

وی با بیان اینکه عباسی تعامل خوبی با نمایندگان دارد، گفت: عباسی از جنس خود ما است و 8 سال بدون افراط و تفریط در خانه ملت کار و تلاش کرده و روابط خوبی با مجلس در همین سه ماه داشته و بعد از این نیز هم می تواند همین تعامل را ادامه دهد. او با توجه به شناخت از دغدغه های کاری مردم به خوبی می تواند در حل مشکلات این حوزه فعالیت کند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =