عدم تخصص وزیر پیشنهادی کار در امور تولیدی و کارگری از دلایل مخالفان وی در صحن علنی مجلس بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی صلاحیت اسدالله عباسی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی دستور کار امروز نمایندگان مجلس بود. مهدی دواتگری و پورابراهیمی از مخالفان وزیر پینشهادی دولت بودند.

مهدی دواتگری نماینده مراغه با بیان اینکه دولت اگر به نوشتار پیش روی وزارت کار و تعاون طی 8 سال اخیر توجه می‌کرد مشکلات امروز وجود نداشت، گفت: اقتصاد، عدالت، آموزش، سلامت، صیانت از نیروی کار، تعاون، بخش خصوصی، ایجاد اشتغال با درآمد بالا، رفع دغدغه خاطر درباره معیشت خانواده و .. از جمله این نوشتارها است.
وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم امروز امانتی را به کسی بسپاریم که باید از خودمان بپرسیم که آیا او واقعا می‌تواند چرخه اقتصادی کشور را در این مدت زمان کوتاه بچرخاند؟ امانتی که بر دوش عباسی گذاشته می‌شود، تکلیف ما را دو چندان می‌کند.

دواتگری با بیان اینکه وزیر پیشنهادی حتی تجربه یک روز کار در یک مرکز تولیدی یا کارخانه را نداشته است، گفت: ما امروز می‌خواهیم مسئولیت وزارتخانه‌ای را به برادری بسپاریم که تجربه یک روز کار در مراکز تولیدی را نداشته است. آقای رئیس‌جمهور شایسته بود که آقای عباسی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی می‌کرد. جایگاه و توانمندی و پتانسیل‌هایی که آقای عباسی دارد، قطعا در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد.

وی درخصوص سمت وزیر پیشنهادی در دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: عباسی در رزومه کاری‌ای که در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده، خودش را به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها معرفی کرده اما طبق بررسی‌هایی که انجام شده، آقای عباسی عضو هیات علمی نیست. بنابراین باید پرسید چرا آقای عباسی خودش را به عنوان عضو هیات علمی معرفی کرده است؟
محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان هم دیگر مخالف معرفی عباسی به عنوان وزیر پیشنهادی کار بود که با اشاره به اینکه فضای امروز وزارتخانه فضایی خاص است، گفت: این وزارتخانه امروز متولی بزرگترین مجموعه اقتصادی در کشور محسوب می‌شود. این مجموعه‌ها در چند ماه اخیر دچار شرایط ویژه‌ای شده‌اند.
وی تصریح کرد: افرادی که در این مدت مسئولیت مجموعه‌هایی مثل شستا را در دست گرفته‌اند، مشکلاتی را به وجود آورده‌اند. بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور امروز در دست افراد غیرکارشناس قرار گرفته است. ظرف شش ماه گذشته سه مدیر عامل در یکی از زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی عوض شده است.

نماینده کرمان خطاب به عباسی گفت: شما می‌خواهید بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور را اداره کنید، از زمان واگذاری‌هایی که انجام شده تمام مجموعه‌های اقتصادی در دل وزارتخانه‌ای است که شما می‌خواهید مسئولیتش را بر عهده بگیرید. آقای عباسی تعهد کنید که می‌توانید این کار را انجام دهید و بعد ما در خدمتتان هستیم.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =