رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ بهتر است بخش عظیمی از انرژی خود را صرف مسائل اقتصادی کنیم چرا که فصل ماجراجویی تمام شده و دوران بداخلاقی‌ها به پایان رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه‌های اقتصادی‌اش، گفت: بخش اقتصاد به دلیل اهمیت، نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارد که باید توجه بیشتری به آن شود. برنامه اقتصادی‌ام مبنی بر تحول نظام اداری و مبارزه با فساد است چون اقتصاد ما دچار ضعف ساختاری است.
به گزارش ایسنا و مهر وی در مورد تحول نظام اداری و مبارزه با فساد، گفت: هدف ما اصلاح همه‌جانبه نظام اداری به منظور ارائه خدمات بهتر، ارزان، سریع، مشتری‌مداری و ریشه‌کنی عوامل فساد با تاکید بر قانون‌گرایی است. توانمندسازی صنایع در راستای تشکیل زنجیره ارتقای استانداردهای تولید و خدمات و حضور در بازارهای صادراتی برای ایجاد اشتغال نیز از دیگر برنامه‌های ماست.
خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که در مورد آقای مسعود موحدیان توضیح دهید و اینکه در زمان تصدی شما در وزارت کشور، 25 میلیارد تومان به صورت وام به افراد دیگری تعلق گرفت، که پورمحمدی گفت: آقای مسعود موحدیان یک جانباز و رزمنده با سابقه ارزشمند انقلابی بودند که تمام موارد آن در گذشته بیان شده است. همچنین در مورد این مبلغی که شما گفتید تهمت است؛ زیرا یک دینار جابجا نشده و ما تمام اسناد آن را ارائه کرده‌ایم. همچنین بهتر است شما در حوزه اشتغال و اقتصاد در جامعه سوال کنید لذا فصل ماجراجویی‌ها تمام شده و این بداخلاقی‌ها به پایان خواهد رسید.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص اینکه اگر از اعضای ائتلاف یکی دیگر انتخاب شود شما در رقابت‌های انتخاباتی باقی می‌مانید و شما اگر به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شوید تیم اقتصادی خود را چگونه انتخاب می‌کنید؟ گفت: من پایبند به سازوکارهای ائتلاف هستم. ما یک مجموعه اصولگرا هستیم که در این مجموعه افرادی با دانش بالا و قوت عملکردی بالا وجود دارند. همچنین تیم اقتصادی من از تیم اصولگراها خواهند بود چرا که من در دولت‌های مختلف سابقه کار دارم و قطعا از افرادی که مورد اطمینانم هستند استفاده خواهم کردم اما الان وقتش نیست که اسامی را اعلام کنم.
خبرنگاری در مورد جزئیات سد گتوند در خوزستان پرسید که پورمحمدی پاسخ داد: ما در یک جلسه تخصصی به مواردی اشاره کردیم که مایل نیستم آن مسائل به بیرون منتقل شود. این پروژه یکی از گسترده‌ترین تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور در دو سال گذشته است که جزء موضوعات چالشی مطرح شده است، بنابراین خیلی مایل نیستم به این چالش‌ها دامن بزنم.
پورمحمدی در پایان نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در کمیسیون تلفیق وضعیت بودجه مشخص و میزان یارانه ها کاهش یافته نظر شما در این مورد چیست گفت: هر چه مجلس تصویب کند نظر دولت در آن مورد زیاد تفاوتی نمی کند ما ملتزم به اجرا هستیم و هرگز سر ناسازگاری با مجلس نخواهم داشت ما باید تلاش کنیم قیمت ها افزایش پیدا نکند. یارانه خوب است ولی به شرطی که صادقانه و جوانمردانه باشد یعنی نباید 50 هزار تومان در جیب مردم بگذاریم در حالی که از طرفی دیگر 100 هزار تومان برداشت می کنیم.

27219

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =