یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خوبی انتخابات به این است که سیاستمداران را از برج عاج به کف خیابان‌ها می‌کشاند تا این‌که در موضوعات مختلف دغدغه‌ها و نیازها را بفهمند و متوجه مشکلات جدی جامعه بشوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری با رسانه‌های ورزشی در پاسخ به این سوال که در سال 88 به چه کسی رای دادید؟ گفت: من در این سال نه به احمدی‌نژاد نه به موسوی و نه به کروبی بلکه به آقای رضایی رای دادم. من در انتخابات یک رای داشتم و تشخیص دادم که آقای رضایی بهترین فرد از میان دیگر افراد است. در انتخابات پیش رو نیز به خودم رای می‌دهم ولی اگر شرایط به گونه‌ای شد که کاندیدا نشدم بعدا موضع‌ام را به طور صریح اعلام خواهم کرد.
دیگر اظهارات پورمحمدی به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
*من در برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه داشتم برای ورزش سه موضوع را به طور ویژه مورد توجه قرار دادم. معتقدم اگر وضعیت کشور متحول شود باید مثلث صنعت‌، اقتصاد و فرهنگ ورزش به طور هماهنگ با یکدیگر مورد توجه قرار دهیم.
* اگر اینچنین باشد قادر خواهیم بود ورزش را به عنوان موضوع اول کشور پیش ببریم؛ چراکه معتقدم ورزش اجتماعی‌ترین موضوع جامعه است و دولت اگر می‌خواهد به بخش اجتماعی جامعه بها بدهد باید به ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشد.
*همان‌طور که سیاسی کردن حوزه‌های دیگر نقطه آسیب این حوزه‌ها به حساب می‌آید، سیاسی کردن ورزش نیز یکی از نقاط آسیب است. ورزش و سیاست می‌توانند با هم تعامل خوبی داشته باشند، ولی سیاست‌زده کردن ورزش موجب پایین آمدن جایگاه ورزش می‌شود، ورزش باید با یک برنامه حرفه‌ای و تخصصی مستقل از فضای سیاسی کشور به راه خود ادامه دهد.
*در دنیا ورزش مانند حوزه‌های دیگر غیرسیاسی نیست. ما همواره باید به این نکته توجه کنیم که هیچگاه سیاستمداران نمی‌توانند خود را از ظرفیت مجلس محروم کنند و این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که اگر مدیر ورزشی سیاست‌زده شود به ضرر خودش عمل خواهد کرد.
* وظیفه دولت در حوزه ورزش سیاست‌گذاری،‌پشتیبانی،‌ بسترسازی و نظارت است و اگر دولت به این وظایف خود به خوبی عمل کند جامعه ورزش ایران حتما قله‌های قهرمانی بیشتری را فتح خواهد کرد. در دولت احمدی‌نژاد تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی کشور انجام گرفته است. دولت احمدی‌نژاد به غیر از دو سال اخیر تلاش‌های بسیار خوبی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته است. اما اگر این وقفه دوساله را بتوانیم برطرف کنیم همه مشکلات اقتصادی که امروز جامعه بخصوص جامعه ورزشی را اذیت می‌کند، می‌توانیم برطرف کنیم، در دولت آینده باید در حوزه اقتصادی کشور یک تلاش جدی صورت بگیرد و گام اول من نیز اقتصادی است. معتقدم اگر مشکلات اقتصادی حل شود مشکل ورزش نیز برطرف خواهد شد.
*من الان وقت ورزش کردن ندارم ولی در دوران نوجوانی فوتبال بازی می‌کردم. من در دوران وزارت اطلاعات نیز گاهی فوتبال بازی می‌کردم ولی بعد از مصدومیتی که برایم پیش آمد دیگر بازی نکردم.

/29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام BE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    50 2
    هیچ دقت کرده اید که تقریبا همه سیاستمداران دارند مدعی میشوند که به آقای رضایی رأی داده اند؟