رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در خاورمیانه گفت: اکنون فضا شفاف‌تر شده و می‌توان دقیق‌تر به همدستی اسرائیل و همگرایی آمریکا پی برد.

علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع کارکنان حفاظت هواپیمایی و امنیت پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: اصالت مکتب اسلام به این است که ما از راهش به آن برسیم و راه آن روحانیت است. چپ‌زدگی و راست‌زدگی در مکتب انحراف است و گردگویی در این زمینه اشکال دارد.
در ادامه بخش های از سخنان رئیس مجلس را به نقل از ایسنا می خوانید:
• گاهی در زمان اصلاحات در کشور حرف‌هایی راجع به ولایت فقیه زده می‌شد و در زمان انتخابات خبرگان بحث‌هایی را مطرح می‌کردند. گاهی می‌گفتند یا جمهوریت یا اسلامیت. در این سال‌ها هم گاهی از این حرف‌ها زده می‌شود، گاهی از ولایت صحبت می‌شود اما به ولایت فقیه توجه نمی‌شود؛ یعنی شما ارتباط با ولایت امام زمان (عج) دارید؟ آیا ما چنین چیزی در مکتب داریم؟ اینکه برخی می‌گویند با ولایت ارتباط داریم حرفی گزاف و دکان سیاسی است. اگر کسی بخواهد ولایت امام زمان (عج) را معنا کند تعبیرش مراجع، فقها و ولایت فقیه است.
• اینکه در برخی مسائل گردگویی کنیم و معلوم نباشد راجع به چه چیزی حرف زده می‌شود از اشکالات است. حرف زدن از مکتب ایرانی یعنی چه؟ ایران یک جغرافیاست؛ در حالی که مکتب مربوط به فکر است نه جغرافیا. شاید هم مقصود این است که نوعی ناسیونالیسم بنا کنیم، اما آیا ما می‌توانیم از طریق ناسیونالیسم جریان الهام‌بخش انقلاب را تسری دهیم؟ این همان چیزی است که دیگران می‌خواهند و در واقع نوعی ناسیونالیسم روستایی است.
• اسرائیل همان منطقه‌ای را بمباران کرد که این گروه‌ها در آنجا ضربه خورده بودند. آمریکایی‌ها هم با فضاحت اعلام می‌کنند باید به اینها کمک کنیم و به راه‌های جدیدی برای کمک به اینها می‌اندیشیدیم. کدام یک از کشورهای عربی حمله اسرائیل به سوریه را محکوم کردند؟ همین که آنها در مورد بمباران یک کشور اسلامی حرف نزنند صحنه را شفاف می‌کند و نشان می‌دهد جریانی در منطقه در حال شکل‌گیری است.
• استراتژی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر در مسائل لبنان، عراق، فلسطین و سوریه استراتژی درستی بوده، این موضوع مربوط به حیثیت رهبری است که همه امور به علاوه آن مساله هسته‌یی را به صورت دقیق و سنجیده هدایت می‌کنند. از همان ابتدا تحلیل جمهوری اسلامی این بود که توطئه‌ای در کار است که به مقاومت لطمه بزنند، اما خیلی‌ها این را قبول نداشتند و می‌گفتند که بهار عربی وزیدن گرفته است، اما اکنون فضا شفاف‌تر شده و می‌توان دقیق‌تر به همدستی اسرائیل و همگرایی آمریکا پی برد.
• ما هم قبول داریم که در سوریه باید اصلاحات صورت گیرد، اما این اصلاحات با سرنیزه امکان‌پذیر نیست. معتقدیم در بحرین هم مردم باید در سرنوشت خود دخالت کنند، اما با تانک‌ آوردن به آنجا مخالفیم. ما معتقدیم دموکراسی باید در منطقه با رای مردم ریشه‌دار شود، اما با سرنیزه و سلاح که نتیجه‌ای ندارد مخالف هستیم.
• در دولت‌های قبل رهبری تاکید داشتند که کشور در تولید گندم خودکفا شود اما بعضی به این موضوع ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند اگر پسته بکاریم ارزش افزوده بیشتری دارد اما آنها محاسبه استراتژیک نمی‌کردند که در منظومه کار انقلاب اسلامی نباید نیازمند دیگران بود البته در دورانی به خاطر اصرار رهبری تولید گندم به 12 میلیون تن رسید و خودکفا شدیم اما این روند مجددا سیر نزولی طی کرد.
• درست است که اسلام یک دین عام است اما همه ما اسلام‌شناس نیستیم و اگر کسی بخواهد اسلام‌شناس شود باید 20 تا 30 سال در حوزه‌ها زحمت بکشد و ملا شود. نمی‌توان پابرهنه مسائل اسلامی نظر داد چرا که بسیاری از انحرافات اینگونه رخ داده و شهید مطهری هم خونش را برای جلوگیری از این انحرافات داده است.
• شهید مطهری علیرغم مشغله‌های زیادشان به فرزندانشان توجه زیادی داشتند. یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز این است که والدین کمتر به نیازهای روانی فرزندان توجه می‌کنند. شهید مطهری رابطه بسیار عاطفی و عاشقانه‌ای با همسرشان داشتند و با ایشان هم با اکرام برخورد می‌کردند. ایشان آنقدر در خانواده مورد قبول بود که شهادتشان خلاء جدی در خانواده ایجاد کرد.
• در گشت ثارالله که برای مقابله با آشوب‌طلبی منافقین ایجاد شد، سپاهیان حرکت شجاعانه و دقیقی داشتند که نشان داد سربازان امام زمان (عج) هستند و چون نیروی مکتبی‌اند کارهای فوق‌العاده می‌کنند. در واقع سپاهیان برای روزی به سپاه نیامدند بلکه ماموریت و وظیفه‌ای برای خود قائل هستند.
/17295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =