مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی وجود توانایی موشکی فوق العاده در خاک سوریه و لبنان را یکی از دلایل حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه دانست.

به گزارش خبرآنلاین، حسین شیخ الاسلام با تاکید براینکه خط عبری، عربی غربی خواهان اصلاحات و برقراری آرامش و امنیت در سوریه نیست در خصوص حمله اخیر رزیم صهیونیستی به سوریه گفت: مهمترین خطر برای اسرائیل توانایی موشکی فوق العاده ای است که در سوریه و در جنوب لبنان ایجاد شده است. اسرائیلی ها به شدت از این توان موشکی بیمناک هستند. آنها می دانند در پاسخ به تهدیدات گستاخانه آنها تل آویو و حیفا با خاک یکسان می شود یعنی از لحاظ فنی اگر این تجاوز را از خاک سوریه و لبنان پاسخ دهند یک معنی دیگر می دهد که اسرائیلی ها آن را به خوبی می فهمند. لبنان و سوریه در همسایگی رژیم صهیونیستی هستند و حزب الله حتی توان هدف گرفتن دیمونا را به راحتی دارد.
سفیر سابق کشورمان در سوریه گفت حمله اسرائیل نشان می دهد که انتظاراتی که این رژیم و محور عبری، عربی، غربی از تروریست های مسلح مخالف اسد داشتند برآورده نشده و بشار اسد همچنان در برابر آنها دست بالا را دارد.
شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که چرا سوریه پاسخ حملات رزیم صهیونیستی را نمی دهد گفت: تا کنون خویشتنداری سوریه بیشتر کارآیی داشته است به این معنی که الان جهانیان همه لب به محکومیت اسرائیل باز می کنند و برای همه ماهیت واقعی معارضان سوری نیز مشخص می شود که آنها همگی همپیمان اسرائیل هستند. پاسخ اسرائیل را در موقع مناسب مقاومت می دهد . این وظیفه مقاومت است.
دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سوریه توان مقابله با تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی را دارد یا خیر گفت: در ماجرای سرنگون شدن جنگنده ترکیه تصور من این است که ناتو دست به یک آزمایش زد و با قربانی کردن یک جنگنده ترکیه متوجه شد که سیستم پدافند موشکی سوریه خیلی قوی است. از این رو من گمان می کنم اسرائیلی ها وارد فضای هوایی سوریه نمی شوند و نشده اند چون خطرناک بودن آن را می دانند. آنها تا حد ممکن در نقطه مرزی به هدف نزدیک شده و با استفاده از موشک ها یا بمب های هدایت شونده هدف را زده اند. البته اخباری هم از سقوط یک جنگنده پیشرفته اسرائیل وجود دارد که باید قطعی گردد.

سفیر سابق کشورمان در سوریه درباره ماهیت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به چند هدف در حومه دمشق نیز گفت : به نظر من شواهدی هست که نشان می دهد جنگنده های اسرائیلی این کار را خارج از فضای هوایی سوریه انجام داده اند. یعنی آنها از نوعی موشک های بالدار هدایت شونده استفاده کرده اند و وارد حریم هوایی سوریه نشده اند.

متن کامل مصاحبه خبرآنلاین با حسین شیخ الاسلام را فردا در صفحه بین الملل بخوانید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    23 17
    فکر کنم تن و بدن صهیونیست ها می خاره و به نابودیشون نزدیک میشن
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    4 15
    ایشون سخنگوی مقاومت هستن ! برادر من شما چکاره هستی که برای یه کشور دیگه نسخه میپیچی !