وزیر امور خارجه کشورمان می گوید: شیوه واکنش سوریه در صورت تداوم تجاوزات رژیم صهوینبیستی به به مردم و دولت سوریه مربوط می شود.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به امان پایتخت اردن در جمع خبرنگاران گفت:شیوه واکنش آن به تجاوزات رژیم صهیونیستی« موضوعی نیست که بخواهیم در آن دخالت کنیم یا توصیه خاصی داشته باشیم» آنها با مصلحت اندیشی که خواهند داشت و با دقتی که دارند با در نظر گرفتن منافع ملی شان در این باره تصمیم می گیرند.
وی ادامه داد:امیدواریم هر چه زودتر این بحران در سوریه پایان یابد و معارضه اصیل، نه مزدورانی که در حال حاضر گوی سبقت را از حیوانات ربوده‌اند با دولت به راه حلی برسند تا شاهد برگشت آرامش و ثبات باشیم.
علاوه بر قتل عام دست جمعی، نبش قبر حجربن عدی یکی از صحابه پیامبر اسلام(ص) از جمله اقدامات مخالفان دولت سوریه بود که با واکنش علمای اسلامی روبرو شد.
صالحی نیز با بیان اینکه برخی سعی می‌کنند موضوع اختلاف شیعه و سنی را مطرح و به آن دامن بزنند، گفت: می‌خواهیم با این سفر با صدای بلند اعلام کنیم که این یک فتنه است و همگان باید از آن برحذر باشند همه ما مسوولیم جلوی گسترش این فتنه را بگیریم تعدی که به حریم صحابه بزرگ حضرت رسول (ص) در سوریه رخ داد فتنه بزرگی بود.
وی گفت:هزار و 383 سال است که این صحابه بزرگ در آن منطقه مدفون بوده است و ساکنان اطراف آن همه اهل سنت بوده‌اند چگونه است که در طول این سال ها هیچ بحثی نبوده و یکباره در برهه اخیر چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.
صالحی که می گوید برای رایزنی های لازم را در مورد «تحولات سرنوشت سازی» که در منطقه در حال رخ دادن است به اردن سفر کرده است، خاطر نشان مرد:«آثار تحولاتی که در سوریه رخ می دهد بر تمامی کشورهای منطقه مترتب خواهد بود.»
وی گفت: امیدواریم با رایزنی که با مقامات اردن انجام می دهیم بتوانیم با کمک کشوری مانند اردن که از جایگاه مهمی برخوردار است و از همسایه های مهم سوریه محسوب می شود گام هایی بر داریم.
پادشاه اردن اخیرا دیدارهایی با بشار اسد و مقامات آمریکا داشته است.
وزیر امور خارجه کشورمان که معتقد است اردن تا به امروز «مواضع سیاسی متوازنی» درباره سوریه داشته است، اظهار داشت: در این باره با هم مشورت خواهیم کرد و نظرات یکدیگر را خواهیم شنید و سعی می کنیم به دنبال راه حل مسالمت آمیز که خواسته دو طرف است باشیم. مسائلی وجود دارد که اردن از آن رنج می‌برد .
حدود 500 هزار نفر از پناهندگان سوری در اردن هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران بنا به اظهارات وزیر امور خارجه این بار تعهد کرده کمک هایی را به آنها در راستای کمک های انسان دوستانه داشته باشد.
وی همچنین درباره اخبار منتشر شده درباره سفر نخست وزیر قطر به تهران نیز گفت: نخست وزیر قطر هفته آینده برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر می کند. این سفر در پاسخ به سفر گذشته مقامات تهران به دوحه انجام می شود. از طرف آنها ابراز علاقه شد که سفری به تهران داشته باشند ما نیز از آنها دعوت کردیم و منتظر سفرشان به ایران هستیم.

/27212



 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291402

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    4 1
    اي جونم منطق اقاي صالحي بهترين واكنش را انجام دادي درپاسخ حمله اسرائيل به سوريه مثل معروف ميگه صلاح خويش را خسروان دانند مردم سوريه در واكنش به حمله اسرائيل خودشان بايد تصميم بگيرند ولا غير
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    1 1
    حدود 500 هزار نفر از پناهندگان سوری در اردن هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران بنا به اظهارات وزیر امور خارجه این بار تعهد کرده کمک هایی را به آنها در راستای کمک های انسان دوستانه داشته باشد. پول برده با خودش حلالتون نمیکنم دولتمردای بی سیاست ما انقدر تو تنگ نای اقتصادی هستیم شما دارین پول پخش میکنین آه مردم فقیر که نون شب ندارن دامنتونو میگیره سیاستمدار نیستین که آینه دقین فکر میکنین پادشاه اردن رو با پول میتونین از اسراییل جدا کنین؟؟؟!!! اونها با اسرائیل هم مرزن امنیتشون با هم گره خوردست