۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

اولین گروه خودروسازی جهان در بحران اقتصادی رکوردی بالا را در سود عملیاتی به ثبت رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تویوتا، اولین گروه خودروسازی جهان، در سال مالی قبل، سودی برابر با زمانی بدست آورد که هنوز بحران جهانی اقتصاد آغاز نشده بود. طبق اطلاعات گروه ژاپنی نیکی، گروه خودروسازی تویوتا، به زودی اعلام خواهد کرد که سود عملیاتی معادل 1.300 میلیارد ین(معادل 10 میلیارد یورو) در دورۀ زمانی آوریل 2012 تا مارس 2013 داشته است. رقمی که بیانگر افزایش 270 درصدی در مقایسه با سال مالی گذشته است. این رقم از سال 2007 از مرز سمبولیک 1.000 میلیارد ین عبور نکرده بود.
دلیل رشد سود تویوتا، بالا رفتن میزان فروش این برند ژاپنی تا 16% (معادل 9.69 میلیون عدد خودرو) و همچنین کاهش ارزش ین اعلام شده که حجم صادرات را افزایش داده است.
سیاست کاهش ارزش ین در مقابل دلار از زمان روی کارآمدن شینزو آبه و به منظور افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم اجرا می‌شود. گفته می‌شود کاهش ارزش هر یک ین در مقابل دلار در حجم سالانه نزدیک به 35 میلیارد ین سود نصیب گروه تویوتا می‌کند. کارشناسان اقتصادی بر این اعتقادند که تداوم سیاست کاهش ارزش ین در مقابل دلار و همچنین افزایش فروش محصولات این گروه خودروسازی ژاپنی- به خصوص در بازارهای آسیای شرقی- در سال مالی جاری بیش از 2000 میلیارد ین سود عملیاتی نصیب تویوتا کند.
3152

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 0
    این ماشین یا این قیمت (البته بغیر ازقیمتش در ایران) اینهمه سود می کنه بعدا خودرو سازهای ما صحبت از ضرر می کنن.!!!!