ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انتظار ما این است که آنچه در مذاکرات آلماتی 1 و 2 به صورت جدی و عملیاتی مطرح شد با پاسخ مثبت گروه 1+5 روبرو شود و بدون اتلاف وقت جلسات دو طرف ادامه یابد.

رامین مهمانپرست در نشست خبری خود درباره انتظارات و دیدگاه های ایران درباره دیدار روز 25 اردیبهشت میان «سعید جلیلی» دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران و « کاترین اشتون » مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در استانبول ترکیه، گفت: در مذاکرات می خواهیم چشم انداز نهایی را ترسیم کرده و توافق کنیم که در هر قدمی که یک طرف برمی دارد به صورت متوازن مشخص باشد که طرف مقابل چه گامی را باید بردارد.
وی افزود: بهترین مبنا برای مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5=، معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان پی تی) است.
مهمانپرست تصریح کرد: کشورهای 1+5 با برخورداری از رویکردی منطقی به سمتی حرکت کنند که حقوق مشروع ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به صورت کامل آن محقق شده و در نهایت شرایطی به وجود آید که نگرانی های احتمالی طرف مقابل نیز برطرف شود.
وی درخصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه های غربی مبنی بر رد پیشنهاد ایران در آلماتی 2 از سوی آمریکا، گفت: هیچ خبر مستندی درباره این که مقامات کشورهای 1+5 نظرات مشخصی را درباره پیشنهادات ما اعلام کرده باشند نداریم. در مذاکرات آلماتی 2 توافق شد تا خانم اشتون در رایزنی با پایتخت های کشورهای عضو گروه 1+5 جمع بندی مذاکرات را به طرف ایرانی منتقل کند.
مهمانپرست گفت: توافق شده تا دو طرف در روز 25 اردیبهشت در شهر استانبول با یکدیگر دیدار کنند و ما در آن دیدار منتظر شنیدن پاسخ پیشنهادات خود هستیم.
/29212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    0 0
    بایدطرفین شفاف بایکدیگربرخوردکنند