مسئولان نیروی انتظامی در مورد احداث کلانتری زنان اظهار نظرهای ضد و نقیض می کنند.

در حالی که رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ چندی پیش خبر داده بودکه بناست تا پایان سال سه کلانتری مخصوص زنان در تهران راه‌اندازی شود و در مقابل سردار رادان،جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفته بود:برنامه‌ای برای گسترش و ایجاد کلانتری‌های زنان در تهران و مراکز استان‌ها نداریم، سردار بهرام نوروزی در حاشیه نشست رونمایی از دستاوردهای علمی اولین همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم در جمع خبرنگاران گفت: یک کلانتری زنان در مشهد به صورت پایلوت راه‌اندازی شده، در حال حاضر در تهران در کلانتری‌ها واحدهای مددکاری فعال هستند، راه‌اندازی کلانتری زنان احتیاج به تصویب و ابلاغ دارد که هنوز ابلاغ نشده است.
سردار احمدرضا رادان افزوده بود: تنها کلانتری زنان کشور به صورت آزمایشی در مشهد مقدس و محدوده حرم امام رضا(ع) فعالیت می‌کند.او اظهار داشت: این کلانتری ویژه زنان است و تمام کادر آن را نیروهای پلیس زن تشکیل می‌دهند. استفاده از نیروهای زن در دستور کار نیروی انتظامی است.

سردار رادان ادامه داد: برنامه‌ای برای راه‌اندازی کلانتری‌های زنان در استان‌ها و تهران نداریم، در صورت نیاز از پلیس زن در مأموریت‌ها استفاده می‌کنیم.جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه افزایش یافته و در مکان‌هایی که نیاز به حضور پلیس زن باشد، این کار انجام خواهد شد.

اما در مقابل سرهنگ بیگی، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفته بود: تا پایان سال جاری بناست، بحث تکمیل و توسعه واحدهای خدمات قضایی انجام شود و همچنین یگان انتظامی مخصوص زنان نیز تا پایان امسال با رویکرد رسیدگی به جرایم زنان و مسایل مربوط به اطفال و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود. رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان این که منظور از یگان انتظامی همان کلانتری است، ادامه داد: طبق ابلاغیه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بناست تا پایان سال سه کلانتری مخصوص زنان در تهران راه‌اندازی شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بنا بود این کلانتری‌ها در نیمه دوم امسال تاسیس شود، اما تاکنون اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است، پاسخ داد: این موضوع را از فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیگیری کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =