مهر نوشت:

معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با اعلام اینکه قیمت مابقی خودروها به زودی اعلام می‌شود، گفت: دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت پدیده مبارکی برای صنعت خودرو است که نرخ تورم سالانه و نرخ تورم بخشی صنعت بعد از سالهای زیاد در قیمت تمام شده خودرو محاسبه شده است.

عبداله بابایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : فرمول علمی برای محاسبه قیمت خودروها ارزشمند است و امیدواریم ما هم به مردم عزیز پاسخگو باشیم.
وی افزود : البته ممکن است خودروسازان از برخی قیمت راضی نباشند اما آغاز این کار برای ما خیلی ارزشمند است.
بابایی تاکید کرد : همیشه دنبال آن بودیم که نرخ تورم اقتصادی کشور در قیمت گذاری خودرو تعیین کننده شود.
وی گفت : 65 تا 70 درصد خودرو را مواد اولیه تشکیل می دهد و افزایش قیمت این قطعات و مواد اولیه بر روی قیمت تمام شده خودرو هم تأثیر می گذارد.
معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو افزود: مردم می توانند به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری در نمایندگی های مجاز این گروه، خودرو مورد نیاز خود را با قیمتی که شورای رقابت اعلام کرده است ، خریداری کنند.
وی افزود: خودرو ، کالایی همگانی است و همه خانوارها از آن استفاده می کنند و همیشه قیمت آن پایین بود و در مقایسه با میزان افزایش قیمت دیگر محصولات ، قیمت خودرو کمتر افزایش می یافت.
بابایی گفت: شورای رقابت هزینه تامین مالی را نپذیرفت که از لحاظ علم اقتصاد درست است و هزینه های حدود 9 درصدی از قیمت نهایی کسر شد.
وی اعلام کرد: ما هم این فرمول را پذیرفتیم و با همین قیمت ها فروش را آغاز کرده ایم و به ترتیب با اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی قیمت بقیه ‌خودروها نیز اطلاع رسانی می شود و خوشبختانه استقبال مردم هم از قیمتهای جدید بیشتر است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    75 3
    اولا فروشش همه خودرو ها ندارین دوما فروش نقدی نیست غیر از سمند
  • آچمز IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    113 3
    بله خیلی هم مبارک است رئیس! ایران خودرو فرمولی پویا نیاز داشت برای گران کردن خودرو که از این آب گل آلود بدستش آورد. حاصل چند ماه سر کار گذاشتن مردم شد یک هدیه مبارک به ایشان...
  • اهوازی US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    39 4
    مبارک است
  • ناشناس IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    30 2
    تبریک تبریک مردم ترا خدا ماشین نخرید مرد باشید نخرید
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    8 0
    ایشون توجه ندارن که مقدار زیادی از این تورم 50 درصدی به خاطر قیمت دلار هست و فک کردن هر سال میتونن 50 درصد به قیمت اضافه کنن!! اگه تا سال دیگه قیمت دلار تغییر کنه و بالا نره تورم بخشی کمتر از 10 درصد خواهد شد
  • بدون نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    12 0
    البته که شما هرگز اجازه نخواهید داد هیچ گونه اتفاق نامبارکی برایتان رخ دهد . چون همه رقم قدرت رو دارید . مثلا برای نمونه قدرت شما در بخش فنی کارخانه ای مثل ایران خودرو به تولید حیرت آور سپرهای جدید پیکان وانت که هوش از سر آدم میپراند می توان اشاره کرد . !!!!!