۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱

دوست دارید تا ابد حباب بترکانید؟ دستاورد پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا-برکلی در تدوین دقیق‌ترین شبیه سازی کامپیوتری از حباب‌ها این امکان را فراهم آورده تا هر نوع حبابی را که می‌خواهید، تحلیل کنید.

حباب‌ها در گوشه‌وکنار زندگی روزمره ما حضور دارند، اما رفتار آن‌ها بسیار متفاوت است. شکل‌گیری، رشد، تعامل و ترکیدن آنها به‌شکل پیچیده‌ای به قوانین گازها و مایعات مرتبط می‌شود و از آن جالب‌تر این‌که قوانین فعلی توصیف‌کننده حباب ها نیز با تغییر اندازه حباب، تغییر می‌کند.
اکنون رابرت سای و جیمز ستیان از دانشگاه کالیفرنیا- برکلی توانسته‌اند در روشی ابتکاری، مدل‌های مختلف توصیف‌کننده حباب را که در مقیاس‌های مختلف اندازه برقرار هستند، همراه با یکدیگر استفاده کنند. با استفاده از این روش، آن‌ها توانسته‌اند این شبیه‌سازی رایانه‌ای را از کفی که حباب‌های آن به مرور می‌ترکد، انجام دهند. این شبیه‌سازی انطباق زیادی با پدیده واقعی نشان می‌دهد.
این مدل‌سازی می‌تواند در بهبود کاربردهای حباب و کف مورد استفاده قرار گیرد. احتمالا اولین کاربرد مدل جدید در بهبود عملکرد کف‌های ضدحریق و آتش‌خاموش‌کن‌هاست. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد این شبیه‌سازی می‌توانید به اصل مقاله که در نشریه ساینس منتشر شده، مراجعه کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    17 0
    تو ایران چندین ساله که حباب طراحی میشه اما یه فرقی که داره اصلا نمیترکن مصلا حباب قیمت سکه حباب قیمت ارز حباب قیمت خودرو