فارس نوشت:

حسن روحانی نامزد انتخابات یازدهم و رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف و در برنامه‌ای که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، تاکید کرد که باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و دانشکده‌ای را به خاطر نوشتن نامه دلسوزانه اساتید آن به دولت، نبندیم.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         در شرایطی هستیم که به وحدت بیشتر نیاز داریم و باید از سیاست تساهل و تسامح استفاده کنیم؛ اگر کسی در کشور ما به بیگانگان وابسته است باید محاکمه و جرمش ثابت شود لذا ادامه این وضع به نفع کشور نیست.
·         همه مردم و جناح‌ها باید در برابر منشور قانون اساسی سر فرود آورند و آن را فصل‌الخطاب بدانند چرا که فعالیت سیاسی بدون قواعد سیاسی راه به جایی نمی‌برد و ما نمی‌توانیم در مسیر توسعه سیاسی قرار گیریم و اکنون که ما حزب فعال و سراسری نداریم و اهداف فعالیت فصلی دارند، شایسته است حداقل در برابر قانون همه سر فرود آورند.
·         چرا به محض اینکه کسی کاندیدا می‌شود صرفا به خاطر اینکه قدش بلند‌تر است همه می‌ترسند؟ باید یک مقدار تسامح داشت.
·         در سال 82 چند کشور از جمله ایران، کره جنوبی، مصر و لیبی دچار مشکل شده و به ساخت بمب هسته‌ای متهم شدند که همه آنها در برابر غرب کوتاه آمده و تسلیم شدند و حتی مصر در شورای حکام عذرخواهی کرد و کره جنوبی نیز دانشمندان هسته‌ای را دستگیر و به مراکز قضایی تحویل داد. اما جمهوری اسلامی راه تعامل سازنده را برگزید و اعلام کرد آمریکا که می‌گوید مشغول ساخت بمب هسته‌ای هستیم دروغ می‌گوید. برخی گفتند مذاکرات با آژانس و اروپا فایده‌ای ندارد و برخی دیگر نیز گفتند که باید فعالیت هسته‌ای خود را تعطیل کنیم و خلاص شویم اما راه تعادل از طریق مذاکره و همکاری برای ثابت کردن صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای صورت می‌گرفت.
·         {در خصوص مذاکره با آمریکا} هنر این است که ما تهدید را به آسیب و آسیب را به فرصت تبدیل کنیم از این رو مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر و شدنی است اما سخت است. هرچند بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست. چرا که اروپایی‌ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند. از این رو دولت آینده باید بتواند رابطه ایران و آمریکا را از حالت تخاصم به مرحله تنش که یک مرحله پایین‌تر است برساند.
·         {در خصوص حصر خانگی موسوي و کروبي} اگر بنده رئیس‌جمهور باشم معتقدم که این شکاف به نفع ما نیست هرچند که در حال حاضر آیت‌الله هاشمی به صحنه آمده است اما به هر حال دولت آینده باید یک فضای غیرامنیتی به وجود آورد. می‌توان شرایطی را فراهم کرد که تا در یک سال آینده کسانی که به دلیل وقایع سال 88 در حصر خانگی و زندان هستند آزاد شوند.
·         اگر فتنه هست باید ببینیم از چه کسی و از کجا آغاز شده است؛ چطور درست در شب انتخابات سود سهام عدالت برده می‌شود و در یک مناظره تلویزیونی به افرادی که حضور ندارند تهمت زده می‌شود البته باید دید که توزیع سیب‌زمینی قانونی بوده است یا خیر.
·         {در خصوص کاندیداتوری هاشمی} من از اینکه آقای هاشمی کاندیدا شده خوشحال هستم و از آن استقبال می‌کنم. چرا که ایشان از ارکان انقلاب است و از ابتدا در کنار امام بوده و همواره سمت‌های مهمی همچون فرماندهی جنگ و ریاست جمهوری را برعهده داشته است. کاندیداتوری هاشمی، فداکاری است. آقای هاشمی تا روزهای آخر قاطعانه به بنده گفت که کاندیدا نمی‌شود اما دلایلی پیش آمد که ایشان نامزد شد؛ آقای هاشمی به بنده گفت که ساعت 3 بعد از ظهر روز آخر ثبت‌نام‌ها به تصمیم‌ برای ثبت‌نام رسیده است.
·         هاشمی و بنده کاندیدا هستیم و با هماهنگی این مسیر را ادامه می‌دهیم اما در روز رای و در 24 خرداد یک نفر از ما در لیست رای قرار خواهد گرفت.
·         {در پاسخ به اينکه شما به دنبال وزارت در دولت آقای هاشمی هستید؟} ما وزارت را پشت سر گذاشته‌ایم و تازه به دوران رسیده هم نیستم از این رو اگر مدیریت فردی را برای کشور قبول داشته باشم از وی حمایت خواهم کرد و در شرایط خطیر فعلی شما نمی‌دانید کشور در کجا قرار دارد یک خطای دیگر کافی است که کشور نابود شود.
·         رئیس‌جمهور آینده باید عاقل، فهیم و مدبر باشد و به نظر بنده آقای هاشمی این توانایی را دارد لذا من از کسی وزارت نمی‌خواهم بلکه فقط از مردم برای ریاست جمهوری رای می‌خواهم.
 
گفتني است در جريان بخش پرسش و پاسخ اين برنامه، براي دقايقي جلسه متشنج و متوقف شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    آقای روحانی یعنی شما در خرداد تا حدودا دی ماه سال 88 درایران حضور نداشتید وفتنه علنی را ندید حتی حضرت آقادرهمین سخنرانی شان به این افراد اشاره کردند درست است حصر خانه گی برای این افراد باید برداشته شود واینان بایستی محاکمه شوند واین ضرری که به کشور وجوانان زدند ونور امید ی که دردل منافقین ....روشن کردند باید محکوم شوند
  • وفاداری US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    179 9
    ما با شماییم ، همچنان . آمدنتان راهی بسوی زندگی بهتر ایرانیان
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    114 5
    از mba شریف بنویسید که ظرفیتشو صفر کردند. آقای روحانی هم بش اشاره کردند اینجا
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    دوستان در عرصه سیاست کوبیدن یک نفر به نفع اوست.خراب کردن یک نفر او را بیشتر مطرح میکند.همین کاری که دوستان کیهان رجانیوز و ...به خوبی برای ارباب خود (آقای هاشمی رفسنجانی) دارند میکنند .یک تهمت زدن به هاشمی 100 برابر او را بیشتر از تعریفهای عرف محبوبتر میکند.چون تهمت زنندگان را همه خوب شناختند. آقای کیهان و شریعتمداری ممنون برادر که هاشمی و اصلاحات را محبوبتر میکنید. :)
  • مسعود IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    158 5
    برای ما اعتدال مهمه یا جناب هاشمی یا حسن روحانی عزیز
  • مهدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    سلام این افراد اشرافی بهتر است اول تقوا پیشه کنند و خود را درست کنند ،بعد اگر توانستند مملکت را درست کنند.
    • بدون نام EU ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      192 7
      هاشمی اگر اشرافی گری هم کند حداقلش اینه که یه چند درصدی به نون و نوایی می رسند. دولت فعلی که فقیر و غنی رو به عدالت با هم فقیر کرد.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
      4 9
      واقعا برای افکار کسانی همچون شما که نون و نوای خود و عده ای را در اشرافی گری هاشمی میدونید باید تاسف خورد و به همین خاطر است که با ثبت نام هاشمی وضعیت یکی دو روز اخیر در بازار نشان داد که بسیاری از تلاطمات سال‌های اخیر در اقتصاد کشور که منجر به کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن قیمت طلا با وجود پایین آمدن قیمت جهانی و غیره شد، نه نشانه نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور بلکه نتیجه دخالت برخی کانون‌های قدرت و ثروت در این زمینه است. ولی خوشبختانه مردم فهیم به این حربه پی برده و با یک نه بزرگ به هاشمی توطئه ها را خنثی خواهند کرد
  • آراز IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    مردم به روحانی رای نمیدن ولی به هاشمی با چشم امید رای میدن . .
  • حسن IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    18 0
    خیلی جالبه! ببینید به کجا رسیدیم سال 84 مردم به خاطر نارضایتی از هاشمی به احمدی نژاد رای دادن الان باید به خاطر نارضایتی از احمدی نژاد به هاشمی رای بدیم. خندم میگیره خدایی !
  • بدون نام IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    5 0
    لطفا هر که می آید جون هر که دوس داره برنامه داشته باشه بیکاری فارغ التحصیلان غوغا داره میکنه لطفا نظرم را بذارید.
  • بدون نام EU ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    8 1
    احسنت بر هاشمي وممنون از ايشان،ان شاالله رئيسجمهور ايران
  • کامی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    2 14
    عجب طرفدارهایی داری هاشمی: آمریکا،انگلیس،منافقین،فتنه گران و ... خدا را شکر امام(ره) راه را از چاه نشان داد و گفت ببینید طرفدارانشان چه کسانی هستند تو منجی دولتهای غربی و آمریکایی نه منجی مردم ایران
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    2 12
    اکثریت مردم نه به روحانی رای میدن نه به هاشمی به یک نفر که از همه مخلص تر وکاردان تر باشند البته به نسبه رای میدن
  • بی طرف IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    5 0
    به جای هاشمی ستیزی بهتر نیست کاندیداها برنامه های خود را ارائه دهند .دوره اتهام زدن و تخریب برای کسب رای گذشته