برگزیدگان مسابقه "بازی سازی خلیج فارس "روز دوشنبه در قالب مراسمی که در سالن همایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، معرفی شدند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این مراسم با حضور مسوولان این بنیاد، انستیتو ملی بازیسازی، مرکز رشد، اعضای تیم بازی ساز و برنامه نویس و کارشناسان گیم در سالن همایش مجموعه یاد شده  برگزار شد.  براساس اعلام دبیرخانه این رویداد، مقام اول مسابقه بازی سازی را امیر عباس میثمی، پروانه فرازنده، سامان مشیری، سلمان عبدالهی و مهرداد ملک احمدی از تیم"کوزه گران" کسب کردند.  پویا شفیعی و محمد بنیامین پاسدار از تیم" ابن یمین" در مقام دوم و آیدین آبادی شندی، میلاد بنکدار، احسان واعظی و حسین عزیزی از تیم "آسمان آبی"در مقام سوم مسابقه بازی سازی خلیج فارس قرار گرفتند. در بخش برنامه نویسی رای هیات داوران برای اعطای مقام اول این دوره از رقابت ها به هیچ کدام از شرکت کنندگان تعلق نگرفت.  همچنین جواد سلطانی با بازی نامه "آبی نیلگون" مقام دوم ومیلاد بنکدار با  بازی نامه"برای آزادی" مقام سوم برنامه نویسی رایانه ای را کسب کردند. بر این اساس دو بازی نامه"مادر دریا" به نویسندگی هانیه جهانشاهی و "جنگ گنچ" به نویسندگی حمیده جهانشاهی شایسته تقدیر شناخته شدند. مرکز رشد بازی سازی با همکاری انستیتو ملی بازی سازی به مناسبت دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس، مسابقه چهار روزه بازی سازی و مسابقه بازی نامه نویسی را برگزار کرد. همچنین، در بخش بازی سازی13 تیم بازی‌ساز برای چهار روز در قالب بخش های "ارایه ایده ها"،" ارایه نسخه آزمایشی بازی"،" اصلاح طرح بازی"،" ارایه نسخه اولیه بازی" و" ارایه نسخه نهایی" به رقابت پرداختند. در بخش بازی نامه‌نویسی نیز آثار 13 نفر از شرکت کنندگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

 

نامه بازی سازان به نمایندگان مجلس: حذف بودجه بازی سازی به معنای نابود کردن صنعت گیم داخلی است

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فعالان عرصه تولید بازیهای رایانه ای  در نامه ای  سر گشاده  به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش بودجه تولیدات گیم شدند و  حذف بودجه بازی سازی را به معنای نابود کردن صنعت گیم داخلی  عنوان کردند. در این نامه آمده بودجه مربوط به تولید بازی های رایانه ای در این لایحه به کل حذف شده است.
بازی سازان در این نامه افزودند : چرخ های این هنر صنعت که یکی از مهمترین بازوهای فرهنگی کشور در صحنه مقابله با تهاجم فرهنگی است توسط نخبگان جوانی می چرخد که همچون برادران و خواهرانشان در دیگر صنایع پیشرفته مانند صنایع هسته ای ، نانو تکنولوژی ، هوافضا و ... با تمامی کمبودها و تحریم ها ایران را صاحب تکنولوژی محسوب شده و امروز کشور عزیز ما ( high Tech کردند که جز تکنولوژی های سطح بالا )اصطلاحاتبدیل به بزرگترین قطب بازی سازی خاورمیانه و جهان اسلام شده است.
بازی سازان در این نامه تاکید کردند :اکنون که بودجه سال 92 در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است، این جوانان که تمامی زندگی خود را عاشقانه وقف تولید بازی های رایانه ای کرده اند تا این نهال نو پا روز به روز بالنده تر شود چشم امید به تصمیم نمایندگان خود در خانه ملت دارند تا با تعریف ردیف بودجه مستقل برای این بخش دوباره امید را به این عرصه باز گردانند.

 

 

5656

 

 

کد خبر 292895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =