حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44 می گوید اگرچه بعید است دولت دهم استقلال و پرسپولیس را واگذار کند اما باید یکی از اولین اقدامات دولت یازدهم واگذاری این دو تیم باشد.

فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره مصوبه قانون بودجه سال 1392 که تاکید دارد تیم های استقلال و پرسپولیس باید در دو بلوک 51 درصدی سهام مدیریتی و 49 درصدی هواداران واگذار شوند ، گفت:« این مصوبه بندی پیشنهادی بود برای قانون بودجه سال 92 که رای هم آورد و حالا برای تبدیل به قانون نیاز به تائید از سوی شورای نگهبان دارد. این مصوبه اگر تائید شود ، گامی بزرگ است برای برداشتن یک بار هزینه ای بزرگ از روی دوش دولت. البته این دو تیم در سال های گذشته هم در صف تیم های دارای شرایط واگذاری بودند و همه ساله اسم شان در لیست های آماده واگذاری بوده اند ولی به دلایل مختلف که بخش عمده ای از آنها مسائل سیاسی است ، دولت علاقه ای به واگذاری این تیم ها نداشته است. به هر حال این تیم ها به دلیل محبوبیت بالای شان یک ابزار تبلیغاتی مهم هستند که دولتی ها خیلی سخت به واگذاری شان رضایت می دهند اما اداره شان به این شکل هم مشکلات و بار زیادی را به دولت تحمیل می کند و چالش بزرگی بر سر پیشرفت این تیم هاست. »
او این مصوبه را در صورت تائید شورای نگهبان یک نقطه آغاز برای واگذاری عملیاتی این دو تیم می داند و می گوید:« در سال های قبل نام این دو تیم در پیوست شرکت های آماده واگذاری بوده اما حالا و از این پس این دو تیم دارای مصوبه واگذاری از سوی مجلس هستند و باید حتما 49 درصدشان به صورت سهام خرد بین هواداران توزیع شود که اقدامی عملیاتی است و بلوک 51 درصدی مدیریتی تیم ها هم به اندازه کافی اجرایی هست. البته قانون بودجه برای ابلاغ احتمالا از تیر ماه به دست دولت می رسد و مرداد ماه هم کار دولت به پایان می رسد پس عملا این دولت دیگر نمی تواند مصوبه واگذاری را عملیاتی کند اما با الزام آور شدن قانون ، دولت یازدهم باید یکی از رئوس برنامه هایش را واگذاری این دو تیم قرار دهد و مجلس هم وظیفه خواهد داشت تا این موضوع را پیگیری کند چون معمولا دولت ها به دلیل پتانسیل هایی که این تیم ها دارند خیلی به واگذاری شان تمایلی ندارند اما برای پیشرفت ورزش کشور و بهبود شرایط این دو تیم باید این اقدام انجام شود.»
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =