ایسنا نوشت:

بنا به گفته منابع اسرائیلی و روسی، بنیامین نتانیاهو در دیدار با ولادیمیر پوتین تهدید کرده که در صورت ورود موشک‌های "اس 300" روسیه به خاک سوریه، تل‌آویو فورا این موشک‌ها را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو و تلویزیون سوریه، چند منبع سیاسی در مسکو و تل‌آویو تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تهدید کرده است، در صورتی که موشک‌های اس 300 به سوریه تحویل داده شود و این موشک‌ها وارد دمشق بشوند، اسرائیل بی‌تردید آنها را هدف قرار خواهد داد چرا که این موشک‌ها توازن نظامی میان تل‌آویو و سوریه را از بین می‌برد؛ توازنی که این امکان را در اختیار جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل قرار می‌دهد تا به سوریه حمله کنند.

نتانیاهو روز سه شنبه با هواپیمای ویژه نخست وزیری راهی روسیه شد. دیدار نتانیاهو با پوتین در شهر ساحلی سوچی صورت گرفت و بیش از سه ساعت به طول انجامید.

رئیس شاخه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در پایان این دیدار اسنادی را به طرف روسی نشان داد که در آنها ادعا شده بود که دولت سوریه در جنگ علیه مخالفان مسلح از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است. اسرائیل و روسیه در این دیدار توافق کردند تا سطح همکاری‌های امنیتی خود پیرامون سوریه را افزایش دهند.

با این که اعلام شده بود که هدف سفر نتانیاهو این بوده است که وی پوتین را قانع کند که انعقاد معامله فروش 144 موشک پیشرفته زمین به هوا از نوع "سام 300" به سوریه را به تعویق بیاندازد، اما در این دیدار مسایل دیگری در خصوص سوریه و ایران و روابط دو جانبه میان تل‌آویو و مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    50 8
    درد روسیه اینه که اگه خواستی به سوریه حمله کنی با ما هماهنگ کن اگه نه اس300 میدیم
  • حمید از مشهد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    64 16
    به نظر من روسیه نظر نخست وزیر اسرائیل رو ترتیب اثر نمیده. هرچی باشه منطقه نباید نا امن بشه... و اسرائیل با شروع این جنگ داره امنیت منطقه رو تهدید میکنه. خدا شر اسرائیل رو از سر ما مسلمونا کم کنه انشالا... الهی آمین...
  • سید IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    20 10
    از روسها نمیشه انتظار زیادی داشت . بی غیرت و صرفی و باجگیر هستند. بازم دم سربازان امام زمان و سربازان سید حسن نصرالله گرم که اگر نبودند سوریه ای هم الان نبود خدا یارو یاورتون بچه های ایران و لبنان
    • بدون نام GB ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      4 2
      شاید سیاستهای روسیه با اومدن پوتین در حال تغییر هستش و قصد حمایت بیشتر از متحدانش رو داره شاید!!!