بی بی سی فارسی نوشت:

در پی توافق آمریکا و روسیه برای برگزاری یک نشست بین‌المللی به منظور یافتن راه حلی برای بحران سیاسی سوریه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفته است که کشورهایی که دارای نقشی در سوریه هستند، از جمله ایران باید به این اجلاس دعوت شوند.
به گزارش وبسایت وزارت خارجه روسیه، لاوروف گفته است: در میان برخی از همکاران غربی ما این تمایل دیده می‌شود که حلقه شرکت‌کنندگان بیرونی در اجلاس را محدود نگه دارند و روند حل بحران را با گروه بسیاری کوچکی از کشورها به جریان اندازند.
سرگئی لاوروف با ابراز نگرانی در مورد چنین رویکردی، گفته است که محدود کردن مشارکت در این اجلاس باعث می‌شود مذاکرات "در چارچوبی قرار گیرد که در نهایت، ترکیب مذاکره‌کنندگان، دستور کار و حتی شاید نتیجه اجلاس را از پیش تعیین کند."
طرح برگزاری اجلاس بین‌المللی حل بحران سوریه در جریان سفر اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به مسکو مورد توافق دو کشور قرار گرفت.
لاوروف در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی لبنانی افزوده است که ایران دارای موقعیت ژئوپلتیک خاصی است و در بحران سوریه، یکی از "بازیگران بیرونی" است و لازم است به اجلاس دعوت شود. وی در عین حال گفته است که در این مورد هنوز به توافقی با کشورهای غربی دست نیافته است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =