علیرضا دبیر عضو شورای شهر که در مراسم خاکسپاری امید عباسی شرکت کرده بود در گفتگو با خبر آنلاین می گویید امروز که در اینجا حضور دارم از این که چندی قبل از مصوبه لحاظ شدن امتیازات خانواده شهدا و جانبازان برای این افراد در شورای شهر دفاع کردم و این طرح رای آورد احساس غرور می کنم .

مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان شهید «امید عباسی» از مقابل فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت با حضور پرشکوه آتش‌نشانان و شهروندان برگزار شد.
پیکر مطهر فرمانده ایستگاه 68 سازمان آتش‌نشانی پایتخت که روز سه‌شنبه در جریان وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی دچار مصدومیت و مرگ مغزی شده و پس از آن دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا شد، در میان هزاران تن از آتش‌نشانان و شهروندان در محل مقر فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت تشییع شد.
در این مراسم شهردار تهران،علیرضا محجوب، دکتر سیدرضا خوشزاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، مجتبی‌عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، حبیب کاشانی و علیرضا دبیر از اعضای شورای‌شهر و جمع کثیری از آتش‌نشانان حضور داشتند.
پیکر شهید عباسی پس از اقامه نماز میت، برای خاکسپاری به بهشت‌زهرای تهران منتقل شد.
 

 

هیات دولت هم آتش نشانان کشته شده در عملیات را شهید محسوب کند

علیرضا دبیر عضو شورای شهر که در مراسم خاکسپاری امید عباسی شرکت کرده بود در گفتگو با خبر آنلاین می گویید امروز که در اینجا حضور دارم از این که چندی قبل از مصوبه لحاظ شدن امتیازات خانواده شهدا و جانبازان برای این افراد در شورای شهر دفاع کردم و این طرح رای آورد احساس غرور می کنم .

او ادامه می دهد:باور کنید که این مصوبه هم برای این افراد خیلی کم است چرا که فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه امروزی خیلی ارزشمند است و کار این افراد کمتر از یک شهید نیست .من حتی به هیات دولت هم پیشهاد می دهم که  مصوبه لحاظ شدن امتیاز شهدا و جانبازان را برای آتش نشانان کشته و مجروح شده در حین انجام عملیات به تصویب برسانند چرا که ارزش کار این بچه ها که 95 درصد آن ها هم ورزشکار هستند کمتر از شهادت در میدان جنگ نیست و این کارها لیاقت می خواهد.

 

شهدای اتش نشان چه کسانی بودند؟

سازمان آتش‌نشانی پایتخت از پیش از انقلاب تاکنون شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده که شهید «عباسی» آخرین آن بود. پیش از این اصغر شفاهی، صمد سلمانیان، علی‌اکبر جعفر‌زاده، مصطفی معافی، نصرت‌الله عظیمی، امیر تروند، مرتضی عظیمی، داوود جعفریان، حمید آذری، بیژن نظری، واحد رحمانی، علی خورشیدفر، اسماعیل سعیدی، برات محیطی‌پناه، محمدمهدی شمیرانی، محمدصالح قاسم‌لو، علی‌اصغر مولایی، محمدحسین خلیلی، سعید ابراهیمی، سعید اسفندیاری، محمدرضا رحیمی، حسن داداشی، محمود همتی، حسن زردانی فلاح، محمدحسین مرادی، محمد نادری، حسن ابراهیمی، ربیع‌الله مهدوی، احمد ربیعی، جعفر غنچه‌ها، محمدسعید ذکایی، حسن محمدی، شکرالله اصغری، مصطفی بلاغت‌نیا و جواد محمدی آتش‌نشانان تهران بوده‌اند که در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف شهری به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند.

4545

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    227 2
    روحش شاد
  • شهاب IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    198 0
    معنی مردونگی رو تازه فهمیدم روحش شاد
  • شهاب IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    172 0
    خداییش شما هم شهید حسابش نکنید در نظر مردم و از اون بالاتر خدای رحمان شهیدی بسیار ماجور است. خدایش رحمت کناد و از ارزشهایش به جامعه ما هم بیفزاید
  • ب IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    95 0
    پس هنوز هم انسان های فداکار هستند ما به دنبال مسائل دنیوی وبه خاطر پست مقام به هرحیزی به دست میزنیم هستیم روحش شاد افراد دیگر باید درس بگیرند همه باید به احترام این جور افراد خبردار بیایستیم
    • nargers US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      36 0
      همه کسانی که شغل شریف آتش نسانی را انتخاب کردند جز این دسته هستند که دنبال مسائل دنیوی نیستند.با کمترین حقوق وبیشترین خطر. و به قول یکی از دوستان در نیروهای امدادی تنها قشری هستند که رشوه و.... نمی گیرند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    102 0
    از 20 و سی شنیدم. فقط اشک از صورتم سرازیر شد. همیشه زنده است. یادش گرامی.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    99 3
    خدارحمتش كنه - باعث افتخار خيابان دوم غربي شهران كه همچنين عزيزي ساكن اين خيابان بود و همچنين ساكنين اين خيابان - اميدوارم هر چه زودتر نام اين خيابان به نام اين شهيد عزيز تغيير كنه خيابان شهيد اميد عباسي (دوم غربي سابق)
    • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      32 0
      گفتم یاد شهیدان چه شد گفت یک کوچه به نامشان نکردیم مگر
    • مهران IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      17 0
      بچه شهرك شهرداري(جاده مخصوص كرج) بوده. روحش شاد
  • نازنین IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    31 0
    بعضی ها واقعا فداکار و مهربان زندگی میکنن و فداکارانه میمیرن . چه زنده بودنش وچه مرگش باعث نجات دیگرون و خدمت به انسانها بوده است .خوش به سعادتش و روحش شاد
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    31 0
    خدا رحمتش کنه
  • سید علی حسینی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    28 0
    کاش یاد می گرفتند آونهایی که در همهمه قدرت مردم شون رو فراموش کردند. درود بر روح بزرگ این عزیز که هم جانش رو فدای امنیت مردم کرد و هم اعضای بدنش رو تقدیم به بیماران.
  • مهدی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    32 0
    آخ که چقد دردناک بود... خدا ایشالا با اولیا و اوصیا محشورش کنه و روحش شاد باشه
  • عبدالله IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    37 0
    روحش شاد. درود بر غیرت و شرفش.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    6 0
    مرد بودن را نشان داد
  • بدون نام DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    5 0
    یعنی تا به حال آتشنشانان کشته شده در عملیات را شهید محسوب نمی کردند؟؟؟!!!! واقعا که! خدا که شهید محسوبشون می کنه.
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    4 0
    بیایید تصویر این بزگ مرد رو روی سنجاق سینه ها رو ی لیوان روی تی شرت ها چاپ کنیم ، بیایید اسمش رو برای همیشه جاودان کنیم ، اصلا جنبشی راه بیاندازیم و او را تبدیل به نماد اخلاق و انسانیت کنیم که امروز جامعه ما از نبود این دو رنج می برد. بیایید درس این معلم فقید را برای هم تکرار کنیم...
    • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      1 0
      پیشنهاد خوبیه ، گرافیست محترم خبر آنلاین هم میتوانند زحمت یک طرح مناسب رو بکشند
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    4 0
    از فرماندار محترم و شهردار محترم تهران در خواست میشود نسبت به حل مشکلات آتش نشانان اهتمام ویژه ای داشته باشند . که برخی عمده ترین مشکلات آتش نشانان عبارتند از: 1-آزار و اذیت مافوق به زیر دستان و برخورد تحقیر آمیز 2-عدم ارتقائ سازمانی کارکنان(که متاسفانه دارای ساز و کار قانونمند نمیباشد و بیشتر رایطه ای میباشد.) 3-عدم باز نشستگی برخی مدیران با بیش 30 سال سابقه و به تبع آن عدم ارتقائ مدیران میانی 4-پایین بودن درآمد کارکنان که مجبور اند برای تامین زندگی به شغلها دوم روی بیاورند 5-به رغم خطرناک بودن و تخصصی بودن شغل آتش نشانی متاسفانه شغل آتش نشانان را جزء کارمند ساده معمولی و با گروه و رتبه پایین محسوب میکنند نه مشاغل سخت و زیان آورو با حقوق و مزایای پایین. 6-بنیاد شهید کسانی که در حین عملیا
  • عارف IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    4 0
    چقدر غریبانه رفت. درود به شرفش باید اونایی که حرص دنیارو میزنن یاد بگیرن
  • جهرمی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    4 0
    الهم صلی علی محمدوآل محمد وعجل فرجه(شادی روح بلندش وصبرخانوادش)
  • بدون نام MY ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    1 0
    مرد بوده به معنای تمام
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    1 0
    روحش شاد !پس هنوز در کوچه پس کوچه های شهر هستند کسانی که فقط اسم مردی را به یدک نمی کشند.
  • تنها A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    روحش شاد منم وقتی 6سالم بود پدرم برای مردم رفت و شهید شدمیراثش طعنه توهین و.... مردم برای من و خانواده تنها موند و بغضی که پس 32 سال هیچگاه شکسته نشد... امیوار واسه این خانوااده داغدار شهید عباسی و افراد مانند او تلخی پیش نیاد.