رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از بازداشت سربازان غایب و فراری خبر داد. البته پیش از این هم اعلام شده بود که کلانتری ها می توانند سربازان غایب و فراری را بازداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قانون جدید سربازی، عملا زندگی بدون کارت پایان خدمت را برای مشمولان سخت کرده است. نه اینکه غیر ممکن باشد، اما سخت است. گواه را هم می توانید از نظراتی که مخاطبان خبرآنلاین زیر خبرهای مرتبط با سربازی می گذارند، ببینید. مثلا اینجا، اینجا و اینجا.

البته همه می دانند که سربازان غایب و فراری اجازه تحصیل، خروج از کشور، دریافت وام و درخواست معافیت کفالت را ندارند.

اما این سختی وقتی بیشتر می شود که بدانید قانون به سازمان نظام وظیفه اجازه داده است که درخواست بازداشت سربازان غایب و فراری را به کلانتری ها بدهد. پیش از این هم دریاره اطلاع رسانی شده بود.

دراین باره سردار حمید صدرالاسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا به خبرآنلاین می گوید: مشمولانی که وارد دوران غیبت خدمت وظیفه شوند براساس ماده 58 قانون سربازی، این سازمان وظیفه شناسایی و برخورد قانونی با آنها را دارد. به دلیل اینکه ما متوجه غیبت مشمولان یا فرار از خدمت می شویم پیگیری های لازم را براساس قانون انجام می دهیم.

به گفته او کلانتری ها در قانون جدید در صورت اعلام مکان مشمول غایب موظف هستند برای بازداشت این فرد وارد عمل شوند: البته قبل از دستگیری برگه اخطار قرمز از طریق کلانتری محل برای فرد غایب ارسال می شود.

سردار صدرالاسادات درباره احتمال موازی کاری با دژبانی هم گفت: این قانون نافی وظیفه دژبانی نیست. آنها هم وظیفه خود را انجام می دهند. اما ما به کلانتری مشخصات مشمولان غایب و فراری را می دهیم و آنها برای بازداشت اقدام می کنند.

آنطور که رییس سازمان وظیفه عمومی می گوید، اطلاعات مشمولان غایب و فراری برای این سازمان مشخص است: ما می دانیم چه کسانی غایب یا فراری هستند. اطلاعات آنها را از مراکز مختلف داریم. قبلا هم این اتفاق می افتاده است، اکنون هم می افتد، در آینده هم غایبان و فراری ها بازداشت می شوند.

اما چه کسی غایب و چه کسی فراری است؟ طبق قانون جدید نظام وظیفه مشمولانی که سه ماه بعد از ورود به سن مشمولیت، تکلیف سربازی یا معافیت از آن را مشخص نکنند غایب محسوب می شوند. به ازای این سه ماه هم، سه ماه باید اضافه خدمت داشته باشند.

اگر این مدت به 6ماه برسد، شش ماه اضافه خدمت وجود دارد. غیبت بیش از 6 ماه هم آن مشمول را فراری محسوب می کند و علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، دادگاه هم درباره او تصمیم گیری می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    کم مونده بگید که اونایی که سربازی نرفتن حق زندگی کردن هم ندارن!مگه چی واسه جوونها فراهم کردید که اینجوری طلب کار هم هستید!!! یکی نیست که به فکر این جوونا باشه؟!!!!
    • amir arian US ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      اگر خیلی از این دوستان اصراری به ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر برای فرار از سربازی نداشته باشن. و بیاین مثل من و خیلی از سربازای دیگه خدمت کنن. هم مشکل اضافه شدن خدمت سربازی و حذف کسری خدمت رو نداریم هم خودتون و خونوادتون رو تو زحمت نمی ندازین آخرش باید بیاین خدمت، بالاخره یه جایی کارتون گیر می کنه. من از هم خدمتی هام کسی هستن با سن 32 سال با 2 تا بچه تا سال 91 فراری بود ولی به خاطر مشکلاتی که براش پیش اومده بود مجبور شد بیاد خدمت.
    • سیدمحمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      وظیفه است برادر من.خون شما ک سرختر از ما نیست...والا ما ک می گیم اصلا نباشه..یا مثل درجه داری دارای حقوق و مزایای یه شغل آبرمندانه باشه تا هر کی خواست بیاد خدمت کنه
    • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      بازداشت سربازان غایب و فراری و قطع کردن یارانه اونها حداقل کاری است که سازمان نظام وظیفه باید انجام دهد در غیر این صورت بنده بعد کلی درس خوندن و گرفتن مدرک دکترا تو یکی از معتبرترین دانشگاهای سراسری این مملکت و هدر دادن 2 سال از بهترین سالهای زندگیم در مناطق بد اب و هوای مرزی برای خدمت سربازی(با حقوق ماهی 27000تومن!!) واقعا در حقم اجحاف میشه..تو اینکه سربازی هدر دادن عمر و وقت و...هست هیچ شکی نیست ولی اگه قرار به نرفتنه؛تخصص بنده خیلی بیشتر از اکثر این سربازان غایب و فراری به درد این مملکت میخورد پس اگه من و امثال من مجبور به خدمت کردن هستیم بقیه هم باید این دوره رو بگذرونند و هیچ دلیلی برای فرار از خدمت وجود نداره..دوستان لطفا زن و زندگی رو بهونه نکنند که من موقع خدمت هم زن داشتم و هم بچه!!
    • بدون نام اول A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      بحث من این نیست که سریازای فراری رو نبرن سربازی. من خودم هم یه چند ماهی خدمت رفتم و بعد هم برای ادامه تحصیل رفتم دانشگاه. بحث من اینه که آقایون مسئولین اگه اینقدر که به مسئله سربازی دقت میکنن و هر روز یه قانون جدید درمیارن به مسائل دیگه هم میرسیدن الان مملکت گل و بلبل بود. انگار فقط مسئله سرباز و سربازی مشکل ماهاست.در ضمن چرا تمام قوانین در جهت سخت کردن سربازیه.یه سوال که تو ذهن منه اینه که اگه تعداد موالید کشور به اندازه ای بشه که مجبور بشن سربازی رو مثلا 48 ماه بکنن آیا این کارو میکنن .آیا نباید یه فکر اساسی تر برای سربازی کرد. در آخر بگم خودم هم چند ماه دیگه میرم سربازی همین. ممنون از نظراتتون!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    دمتون گرم همه چیزو ول کردید چسبیدید به این سربازای فراری بدبخت؟! مظلوم تر از اونا گیر نیاوردین هر روز یه برنامه جدید سرشون پیاده میکنید؟
  • بدون نام US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    هر دم از این باغ بری می رسد ...
  • بدون نام DE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    51 70
    سلام,من سال 90 هشت ماه گواهي كسر خدمت از لشگر گرفتم و در سيستم معاونت وظيفه عمومي ثبت شده بود ولي چون درس ميخوندم به پليس 10 مراجعه نكردم آيا كسري خدمت شامل من ميشه؟ لطفا اگه کسی خبر داره اطلاع بده.
    • Ahmad IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      13 5
      سلام ... آره داداش نترس مشکلی نیست، موقع ارسال برگ اعزام همه چیز رو چک می‌کنن بعد می‌فرستن.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      7 4
      من از سایت نظام وظیفه قسمت مشاوره همین سوالو پرسیدم گفتن منتظر دستورالعمل جدید باشید.تفسیر این پاسخ چی میتونه باشه؟
  • ali IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    305 9
    اینکه اجازه تحصیل ندارن خیلی بده!
  • javad IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    82 2
    هر کسی ر ا بهر کاری ساختند ...................................... به نظر من کشور ماهم باید مانند خیلی ازکشورها به جای استفاده از سربازان بی تجربه اقدام به جذب کارکنان پایور یا کادری ثابت نماید وبه انان حقوق و مزایای مکفی دهد. در اینصورت همه علاف نخواهند شد. شما فرض کنید یک سرباز نیروی انتظامی تا به مرحله پختگی میرسد خدمتش تمام میشود و به جای ان یک ناپخته دیگر میاید و این چرخه همینطور ادامه دارد. بطورمثال یک محصل رادرنظربگیرید با توجه به کم ارزشی مدارک تحصیلی تا بخواهد دکترا بگیرد و به خدمت برود و سپس بازگرددادامه.....
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    128 6
    يعني فرقي ميان من بيگناه با يك دزد سابقه دار در نحوه بازداشت وجود نداره اقلا قبل از بازداشت يك خلافي هم انجام بدم كه اينجوري آش نخورده با دهن سوخته نشه
  • جواد IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    106 4
    باسلام...........من 28 سالم هست شغل ثابت هم ندارم بخاطر اینکه به گناه نیفتم زود ازدواج کردم و الان هم متاهل هستم اقساط وام هم بر ذمه دارم ماهی چند صد تومن هم باید بابت اجاره خانه و قبوض اب و برق و گاز و تلفن و مخارج خانه و زندگی بپردازم بخاطر مشکلات اقتصادی ارامشم هم در زندگی کم شده و .......... من کشورم و رهبرم و دینم را دوست دارم ولی چاره ای ندارم. الان اگر بخواهم به خدم مقدس سربازی بروم چه کسی این هزینه ها ومخارج را برعهده میگیرد؟؟؟ آیاحقوق کم خدمت مکفی است؟؟؟آیا میتوانم همسرم را طلاق دهم؟و ده ها آیای دیگر ......
    • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      شما باید قبل از اونکه وام رو میگرفتی و خودت رو گرفتار میکردی در همون سن 18 سالگی که مشمول میشدی میرفتی خدمت!! اینکه نمیشه یه عده فکر کنند خونشون از بقیه رنگینتره از خدمت قانونی فرار کنند تا بقیه سربازای بیچاره جورشون رو بکشند(همونطور که الان به خاطر کمبود سرباز مدت خدمت شده 24 ماه) بعد که 10 سال گذشت تازه طلبکار بشن که چرا به ما معافیت نمیدید و به ما میگید بیاید سربازی!!اگه اینجوریه که هیچ کس نره خدمت 10 سال دست نگه داره بعد کارت معافیت بگیره!!
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    80 11
    ما از ده سال پیش داریم همین ادعا رو می شنویم که غایبها بازداشت می شن ....اما کاملا معلومه که شرایط و امکانات بازداشت این افراد مطلقا وجود نداره و در حد ادعاس ....
    • سامان JP ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      60 2
      عزیزان بیشتر کسایی که الان غایب هستند کسانی هستند که در زمان خرید خدمت مشغول تحصیل بودن و به امید خرید باز منتظر موندن این انتظار و وراد شدن مشکلات زندگی پاها رو واسه خدمت رفتن سنگین میکنه.شما که رفتی چه ربطی داره به کسی که نرفته ؟هرکسی رو با شرایط خودش بسنجین .هیجکس دوست نداره از یسری از امکانات محروم بشه .من خودم الان 35 سالمه و مجبور شدم برم سربازی ولی هیچکس ازم نپرسیده چرا دیر اومدی.چون اگه زود میومدم خونوادم از گشنگی باید گدایی می کردن.مشکل ما ایرانیا اینه که هر بلایی که سرمون میاد دوست داریم سر همه بیاد.بیشتر فکر کنید لطفا
  • شهسواران IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    80 4
    خدا کنه "خاوری" هم خدمت نرفته باشه؛ چون حتما به این بهانه میشه گرفتتش!
  • محمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    38 63
    من که پارسال معافیمو گرفتم خوش به حالم
  • مسعود IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    13 33
    این نتیجه همون طرح غیر اصولی و غیر کارشناسی احساسی بود که عزیزان ما در نظام وظیفه اجرا کردن که خیلی هم حرص درآر بود سه برادری و جبهه و جنگ و .... و بی دست و پا بودنو دیوانه بودن و .... و .... و ....
  • رضا IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    43 53
    خوبه وقتی صحبت قانون میشه همتون میگین به قانون باید احترام گذاشت حالا که بصرفتون نیست غر میزنید برین تکلیفتونو روشن کنین بابا من خودم معافیمو گرفتم راحتتتتتتتتتتتتتتت
    • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      27 7
      آقا اگه قانونه باید عوض نشه ، برای همه یکسان باشه، نه اینکه یکی بخره یکی معاف بشه و... . بعضیا میان روی کفالت پدر و ... معاف میشن چون احتیاج به مراقبت داره. من یه سوال میپرسم زن و بچه آدم احتیاج به مراقبت ندارن. الان کشور با مشکل کمبود جمعیت مواجهه شما که جونتو برای مملکتت میدی چرا ازدواج نکردی؟؟؟ لطفا شعار ندید. کسی که روی باباش کفالت میگیره 2سال باباشو بذاره خانه سالمندان بره خدمت برگرده نوکریشو بکنه چطوره خلاصه یک کلام قانونی که توش حقوق انسانی رعایت نشه قانون نیست.الان هم که کشور در حال جنگ نیست به هرکسی میشه 5 ماه آموزش کامل داد و بعد از اون هم دوره های حفظ انسجام مثل دوره های تکمیلی بسیج برگزار بشهبا حقوق و مزایای سایر نطامیا اونجوری نه کسی فشار روش میاد نه حقی ضایع میشه و....
  • پارسا IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    سربازي اگر وظيفه يك جوون هست كه در اون ترديد هست، به روي چشم ما 3 سال خدمت مي‌كنيم ولي انصافا مسوولين 1 درصد از وظايفشون نسب به جوانها رو انجام دادن؟! شما مشكل ازدواج مسكن و كار جوونها رو حل كرديد؟ چرا فقط از مردم طلبكاريد فكر مي‌كنيد سرباز فراري كه 35 سال سن داره و داراي زن و بچه ‌ميتونه بياد 2 سال خدمت كنه؟ با اين اوضاع اقتصادي كه اگر 1 هفته سر كار نره زندگيش فلج مي‌شه!!!
    • بدون نام IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      78 26
      منفی ها واقعا برای چیه؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    چرا یکی درد ما رو نمی فهمه باور کنید به جبر روزگار غایب شدیم حدود سال 79، 80 خدمت را می فروختن ما هم طبق اون گفتیم فروش پابرجاست می تونیم ازدواج کنیم و بعد از فراغت از تحصیل سربازی رو بخریم اما لغو فروش یک شبه زندگی ما رو به هم ریخت ما موندیم و اجاره خونه و هزینه زندگی و غیبت اجباری الان هم اگه اجاره خونه و خرج زندگیم رو نظام وظیفه بده مخلصشون هم هستیم با سر میایم 36 ماه هم خدمت می کنیم
    • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      64 12
      اونایی که منفی دادن،با چی مشکل داشت؟ 1-با ازدواج ما 2-با فروش سربازی 3-لغو فروش سربازی 4-علاقه ما به سربازی 36 ماهه به شرط تامین هزینه ها 5-کلا حال می کنند فقط منفی بدهند
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    سردار کمالی من 34 سالمه ؛ پسرم الان 1سالشه . دارم کار میکنم و به لطف خدا زندگی خودمو و زن و بچه ام رو اداره میکنم . تو سال 78 که رفتم دانشگاه بعضی از دوستانم خدمتو خریدند حتی با انصراف یک روزه از دانشگاه اما من با کار کردن زندگی دانشجویی ام را در خوابگاه میگذراندم ؛ هم سن و سالهای من دیگه مرد روزهای سخت زندگی شدن ؛ سردار میدونی یارانه ایی که ازش دم میزنید پول پوشک پسرم نمیشه . مانند یه برادر بزرکتر بیایید ما غایبین بالای 30 سال رو که انواع تغییرات قوانین نظام وظیفه رو شاهد بودیم از این بلا تکلیفی رها کنید .
  • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    56 5
    این حرفها همشون در حد حرف هست، در بدترین شرایط در طول این سالها هیچ بگیر و ببندی نبوده و نخواهد بود این حرفها تنها یک علت داره !! میزان بالای غایبین !!!!
  • بدون نام QA ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    24 6
    سلام خسته نباشيد منم در بدر خارج از وطن هزار بلاي و بدبختي امد با اين قوانين هايتان دانشكاه از دستم مليونها بول خرج كردم تا خودم رو به اينجا رسوندم اي كاش نمي اومدم همش بخاطر همين سربازي بود
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    48 2
    lمنم یک سرباز 33 هستم ! فقط بچم 4 سالشه ! هر روز خبر آنلاین رو چک میکنم به امید معافیت های احتمالی!!!!!
  • علیرضا IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    94 2
    اگز نظام وظیفه هزینه ایی معادل خط فقر اعلام شده از سوی بانک مزکزی را برای گذران زندگی زن و بچه ام پرداخت کند من همین فردا با 35 سال سن میرم سربازی .
    • بدون نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      44 5
      من بات هم درد هستم
  • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    67 7
    امام رضا علیه السلام می فرمایند: «کسی که از راه حلال برای تامین رفاه خانواده‌اش تلاش می‌کند، همچون مجاهدی است که در راه خدا جهاد می‌کند.» یه فکری برای مشمولان غایب متاهل کنید اونا سالهاست که سربازند، وقتش نرسیده که کارت معافیت هم داشته باشند
  • سعید IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    68 2
    سردار محترم، من متاهل بودم و شاغل و با لیسانس به خدمت اعزام شدم.ولی بر خلاف تمام حرفای خودتون منو به یه شهر دیگه اعزام کردید. هم شغلم رو از دست دادم و هم مجبور بودم توی 2 تا شهر کرایه خونه بدم. به لطف خدا بعد از 2 سال توهین شنیدن از هموطنهای نظامی خدمت تمام شد ولی خود خدا میدونه که چقدر به خاطر اون 2 سال از زندگی عقب افتادم. ایشالله مردم بتونن جواب خدا رو بدن.
  • بدون نام JP ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    62 4
    وقتی در قبال 2 سالی که از عمر یک نفر به رایگان گرفته میشه هیچ چیزی داده نمیشه و مثلا حتی برای در نظر گرفتن سابقه بیمه باید پولش رو خودش بده وتازه بعد از پایان سربازی به جمع بیکارن اضافه میشه .وقتی استخدام فقط بر اساس رابطه هست چه نیازی هست برای سربازی رفتن هست ؟
  • مهدی EU ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    97 8
    ای بابا.من سال 84 مشمول بودمو نرفتم.الان هم دوتا دختر دارم.زندگیم هم بخوبی اداره میشه.ماشین و خونه هم به نام خودمه
    • احسان PL ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      16 88
      نوبت جنابعالی هم میرسه خیلی ادعای تیزی نکن یه نگاهی هم به سوزن بنداز!
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      11 76
      دخترات قصد ازدواج ندارند
    • nima IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      10 31
      2 ساله دیگه گواهینامتو میخای عوض کنی کارت گیره این کارت پایان خدمت جدید یه چیزی شبیه کارت بانکیه هفته پیش رفتم پاسپورتمو بگیرم کارت سربازیمو زد داخل یک دستگاه کارت خوان اصلا دیگه تقلبی وجود نداره
    • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
      38 4
      تعویض گواهینامه هیچ ربطی نداره ولی گرفتنش چرا
  • مشمول غایب 33 ساله متاهل IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    81 21
    باشه درس عبرت شدیم برای دیگران، تا دیگه کسی غیبت نکنه ولی دیگه بسه حداقل به سخن ائمه احترام بگذارید امام رضا علیه السلام می فرمایند: «کسی که از راه حلال برای تامین رفاه خانواده‌اش تلاش می‌کند، همچون مجاهدی است که در راه خدا جهاد می‌کند.» یه فکری برای مشمولان غایب متاهل کنید اونا سالهاست که سربازند، وقتش نرسیده که کارت معافیت هم داشته باشند
    • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      36 23
      اونایی که منفی دادن با معصومین هم مثل اینکه مشکل دارن!!!
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      53 4
      بخدا راست میگه شوهر من 33سالشه نرفته خدمت0اگه خونواده ام بفهمن زندگیم از هم میپاشه0هرروز بعد نماز دعا میکنم معاف شه0خدایا خودت کمک کن
  • احمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    3 4
    كسرخدمتيهاي سال 90 اعتبار دارند
    • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      4 4
      حتی اگه به پلیس 10 مراجعه نکرده باشیم و فقط تو سایت نظام وظیفه ثبت شده باشه؟ مگه اونارو همرو یه جا پاک نکردن؟
  • ميلاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    83 4
    دو ساله كارت پايان خدمت گرفتم حال روزم از قبل رفتن به سربازي خرابتر شده.همينجور جوون داره ميره سربازي و دانشگاه آخرشم هيچي به هيچي.بي برنامگي توي كشور داره داد ميزنه
  • حمید PL ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    16 90
    بابا نترسین برین خدمت. اونایی که متأهل هستند هم زنانشون رو بسپارن به خانواده پدریشون. اینقدر سخت با مسائل برخورد نکنید
    • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      69 11
      تو می دونی چه فشار روحی به دختر تحمیل می شه اگه به هر دلیلی برگرده به خونه پدر؟؟؟؟
    • حمید PL ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      19 79
      صد بار گفتم به کسایی که خدمت نرفتن زن ندین بخاطر همین وقتاست
    • یکی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
      45 5
      جان مادرت قبل از حرف زدن فکر کن
  • مصطفی DE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    90 2
    من باید 87 میرفتم! اما نرفتم! لابد حکم اعدامم اومده تا الان!
  • احمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    55 9
    آخه وقتی کسر بودجه دارین و کلی جوون هم بیکارن چرا سربازی رو فروشی نمیکنین ! یا اگه نیرو می خواین سرباز جایگزین رو بذارین
  • محمدی- A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    8 30
    سلام همسایه ما دو سرباز فراری داره چرا اونا رو اعزام می‌کنید
  • saed A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    20 1
    سلام حوضرا و دوستان ببخشید من الان دو ساله که فراری از خدمت داشتم به دلیله بیماری قلبی پدر و کشاورزی نتونستم دیگه خدمت کنم آخه فشار بهم آمد کله خدمت من دو ماه بود فرار کردم الان روز یکشنبه دادسرای نظام شیراز هست یعنی چه بلایی به سرم میاد
  • سعید A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    43 4
    من در سن 18 سالگی عازم به خدمت شدم 19 خرداد 92 اعزام شدم 26 همون ماه رفتم دفتر فرماندهی گردانمون گفتم میخوام برم از خدا خواسته فرسادنم برم!!!! ارتش که بودجه نداره که حتی به ما اب شیرین بدن توقع دارن خدمت هم بکنیم من فقط باید تو دوره خدمتم چند ملیون پول کرایه ماشین و... بدم! اینم شد خدمت؟ حالا من جوون 18 ساله سرباز فراری هستم/درس نمیتونم بخونم/بهم زن نمیدن/بهم کار نمیدن/گواهی نامه بهم نمیدن/سند به نامم نمیزنن و..... خدا به داد من برسه چطور میخوام زندگی کنم واقعا که مملکته ما داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بی نام A1 ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    20 5
    سلام من بعد از ٧ماه خدمت در سال ٩٠دیگه نتونستم برم حالا کلیه امو به یه بنده خدایی اهدا کردم بعد فهمیدم که میتونم معافیت بگیرم .حالا من باید چیکار کنم؟
  • آرش RO ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 6
    سلام . دفترچه پست کنیم برگه سبزمونم بیاد ، نریم چی میشه ؟ میشه یه بار دیگه پست کنیم یه جای بهتر بیفتیم یا نه ؟
  • يه دوست A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    6 1
    سلام برادر زاده من 1سال و3 ماه خدمت كرده البته چه خدمتي پر از غيبت بعد هم پدرش فوت كرد حالا هم نمي ره بقيه سربازي اش را خدمت كنه ايا جزء سربازهاي فراري ؟ چه برخوردي با اون ميشه؟
  • محمد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    11 35
    سلام ما سرباز فراري داريم که،30سالشه.چيکارش کنيم بيان ببرنش تا ادم شه؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    7 1
    سلام من یه سرباز فراری هستم که از ۱۹/۷/۹۱فرارکردم که به خاطر مشکلات خانوادگی اما سه بارتاریگان خدمتیم رفتم اما ترسیدم خیلی میترستم ازاین که زندانی سنگینی برام ببرن تورخدا یه راهی جلو پای من بزارید خیلی دوست دارم به خدمتم ادامه بدم به وطنم الان پشیمونم خیلی پشیمونم جواب بدین
    • ali A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
      13 2
      داداشم منم دقیقا ۳ سال فرار کردم از یگان البته دلایل و مدارک کافی دارم برای فرار این سه شنبه میخوام برم ۴ روز دیگه دل به دریا میزنم تا آخرش میرم بخاطر خوانوادم که باید به یجا برسونمشون
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    14 1
    من سال 91رفتم خدمت آموزشی رو رفتم بعد اینکه فرستادنم یگان بابام مریضی سختی داشت دیگه نتونستم ادامه بدم تا الان ی سالیه متاهل شدم دوباره رفتم برا ادامه بعدش دوباره نفرستادنم محل سکونتم دوباره اومدم خونه .من خرجی خوونه رو میدم تک پسر خونوادم الانم یه بچه تو راه دارم الانم دستگیرم کنن بعدش دوباره میام خونه چون شرایطم اژ همون اولش هم مناسب خدمت نبود