24 ساعت از حادثه آتش سوزی در سایت دفن زباله شیراز و آوار شدن هزاران تن زباله بر سر 11 آتش نشان و کارگر بازیافت می گذرد و هنوز 5 نفر زیر آوار مانده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در 24 ساعت گذشته، ماموران سازمان آتش نشانی شیراز تنها توانسته اند جسد یکی از ماموران زیرآوارمانده را بیرون بیاورند و هنوز 5 نفر دیگر زیر هزاران تن زباله مانده اند.

به گفته حسن فیاض پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس پس از تلاش چندین ساعته گروه های مختلف امداد و نجات استان فارس جسد یکی از مفقود شدگان در میان زباله های سایت دفن زباله شیراز پیدا شد. این جسد متعلق به یکی از آتش نشانان است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه همچنان پنج نفر دیگر در میان زباله ها وجود دارند، گفت: یک آتش نشان، دو مامور فضای سبز و دو نفر مامور شهرداری در میان زباله ها وجود دارند.

جستجوها درحالی ادامه دارد که امیدها برای زنده یافتن ماموران و کارگران زیرآوار مانده، تقریبا نزدیک به صفر است؛ شیرآبه ها و گاز متان حبس شده در زیر زباله ها عملا امید به زنده ماندن را پایین می آورد. مگر اینکه معجزه ای شود.

ظهر دیروز 11آتش نشان و کارگر بازیافت زباله روی زباله ها در سایت دفن زباله برمشور شیراز بودند که توسط زباله ها بلعیده شدند و به گودالی به عمق 30 متر فرو رفتند. گفته می شود این حادثه ای بسیار نادر در دنیاست و تاکنون تنها سه بار اتفاق افتاده است.

شب گذشته مسوولان مدیریت بحران استان فارس از استان های هرمزگان و بوشهر درخواست دو دستگاه برای تجسس در اعماق زیاد را کردند. مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس دراین باره گفت: با وجود استفاده از دستگاه های زنده یاب از جمله سگ اما به دلیل بوی تعفن زیاد امکان کشف افراد وجود ندارد. به همین دلیل قرار است که این دستگاه ها که برای جستجو در اعماق زیاد به کار می روند از این استانها به شیراز اعزام شود.

او گفت: با توجه به عمق زیاد رانش زباله امکان جستجو در اعماق زیاد با لودر و بلدوزر وجود ندارد اما با ارسال این دستگاه ها جستجو در تمام اعماق راحت تر می شود. 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    9 250
    ای وسایل پیدا میشه تو این زباله ها
    • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      10 85
      خداییش خیلی خندیدم رو این نظر. تو فکر وسایله تو زباله ها
  • بدون نام IN ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    202 4
    خداااا..... :((
  • هوشنگ IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    257 6
    چرا همش تو اتفاق های ناگوار جز نادرهای دنیاییم ؟ چرا تو یه اتفاق خوب جز اولین های دنیا نمیشیم ؟ اه
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    209 2
    واقعا جای تاسف بسیار هست که در کلانشهری مثل شیراز دستگاه تجسس وجود نداره و باید از بوشهر و هرمزگان درخواست ارسالشون داده بشه...اگه این دستگاه ها در همون ساعت اولیه حادثه وجود داشتن، الان این افراد زنده بودن...فقط میتونم بگم واگذار مسوولین به خدا
    • بدون نام EU ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      36 3
      برای زلزله ی هرمزگا و بوشهر این دستگاها به این شهر ها منتقل شده بوده ولی به نظرم در هر شهر باید حداقل دو تاش باشه.
    • بدون نام EU ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      21 3
      واقعا تاسف داره .باید از این دستگاها همه جا باشه ولی باید دلیل اینکه در بوشهر و هرمزگان که روی هم رفته جمعیتشون قد شیراز نمیشه همچین دستگاهی هست و در شیراز نیست رو هم پرسید .شاید دلیل خاصی داره که این شهر ها اولویت دارن ولی در هر صورت کاش همچین دستگاهی در کل شهر های ایران بود.
    • بدون نام EU ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      10 1
      البته که وجود دارد، اما برای کمک بیشتر این نیاز هم احساس شده است.
  • وحید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    101 0
    چرا باید توو شغل به این حساسی که با جون ادما سرو کار داره اینقد امکانات کم باشه؟
  • حسن IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    115 0
    اشک تو چشام حلقه زده و نمیدونم چطوری این لحظه رو تصیف کنم چقدر برای خانوادهای این افراد سخته این لحظات رو سپری کردن چرا نباید نظمی در تخلیه زباله باشه تا ما شاهد چنین صحنه های دلخراشی نباشیم.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    114 1
    مرگ عزيزي اينچنين،آن گونه شرم است اي خدا!
  • بدون نام US ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    56 0
    در خبر قبل خبرآنلاین یکی نظری گذاشته بود که برادرش زیر آوار است. برایش نوشتم ان شاءالله در این روزهای عزیز زنده بیرون بیاید. الان این خبر را دیدم. هموطنم الان اختمالا ناامید شده و کاری از کسی ساخته نیست. هیچ شهر کشور امکانات و تجهیزات کافی ندارد حتی تهران. چرا؟
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
      4 0
      برای اینکه جان مردم تو اولویت ها نیست .همین
  • الف IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    83 0
    وقتی این خبر را در محل کارم خواندم زار زار گریه کردم که در آستانه روز پدر و روز مرد چند تا خانواده بدون مرد شدند خدایا خودت کمک کن
  • Atash Neshan IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    70 2
    وظیفه اصلی آتش نشانی در تمام دنیا حفظ جان انسان هاست ولی متاسفانه در کشور هنوز قانون آتش نشانی مصوب مجلس وجود ندارد و چون که بودجه آتش نشانی ها را شهرداری ها تامین می نمایند مدیر عامل را نیز منصوب می نماید هر نوع کار خدماتی مانند آبیاری درختان وشستن درختان ودیگر کارهای خدماتی را از آتش نشانی می خواهند و مدیر عامل غیر متخصص منصوب شهرداری بدون درنگ دستورات غیر کارشناسی را می پذیرد و دستور اجرا می دهد . وزارت کشور به عنوان مسئول امنیت و ایمنی کشور پاسخ دهد چرا تا کنون در کشور قانون جامع آتش نشانی وجود ندارد و چگونه می خواهددر باره این حادثه جواب افکار عمومی را بدهد. مجلس محترم چرا به موضوع ایمنی در برابر آتش سوزی بهای کافی را نمی دهد.مسئول واقعی این حادثه کیست ؟مجلس و وزارت کشور!
    • بدون نام EU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      14 4
      اگر از آتش سوزی این چند صد هزار تن زباله جلوگیری نمیشد هم فاجعه ی زیست محیطی رخ می داد م چند کارگر شهرداری در محل می سوختند
    • بدون نام US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      23 1
      این آقایی که هی دفاع می کند کیست؟ چرا هر انتقادی را شخصی تلقی می کنی آقای عزیز؟ کشور قانون درست و حسابی برای ایمنی مامورین آتش نشانی ندارد اینکه جای بحث ندارد. در مورد تخصص مدیرانش هم نظر نمی دهم چون خبر ندارم ولی در کشور مدیر غیر متخصص در همه زمینه ها بسیار داریم و این هم نتیجه اش. هموطنان ما بخاطر هیچ و پوچ بی سرپرست شده اند چون قوانین ایمنی یا وجود ندارد یا رعایت نمی شود.
    • بدون نام EU ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      0 2
      دوست من ،بنده به هیچ وجه منکر نا ایمن بودن و نبود قانون درست حسابی برای حمایت از آتش نشان ها و نبود وسایل به روز و پیشرفته ی ایمنی نیستم ولی بعضی از بحث هایی که میشه بیخوده.آخه کسی که خبر نداره چه خبر شده چرا باید قضاوت نا عادلانه کنه.ایشون گفته نباید این آتش خاموش میشد آخه میدونید اگر خاموش نمیشد چه لطمه ای به محیط زیست میخورد؟؟؟ همین امروز از یکی از ساحلی ها که اگر اشتباه نکنم اسمش خیابون خبرنگار هست میگذشتم دیدم صنوبر ها آتش گرفته و آتش نشان ها دارن خاموشش میکنن.به نظر شما این کار غلطی هست؟؟؟آتش نشان جایی که آتش گرفته رو نباید خاموش کنه.ایشون گفته وظیفشون نجات جان انسان هاست خوب با این تفسیر خونه ی کسی هم آتش گرفت و کسی در خانه نبود آتش نشان حق نداره خاموشش کنه.
  • م.معتمدی EU ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    38 0
    آقایان مقصر کیست و چه کسی باید جوابگو باشد ؛باعث تاسف است که ماموران آتش نشانی چنین مظلومانه جان می سپارند و آقایان هیچ کاری نمی کنند ....
  • ایمان EU ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    18 0
    ضمن تشکر از سایت خبر انلاین من از شیراز هستم و تنها سایتی را که دیدم از دیروز در این خصوص زودتر اطالع رسانی میکرد سایت شما بود و متشکرم ازین بابت .دوم اینکه متاسفانه نیروهای امدادی ما از اموزش های کافی برخوردار نیستن ولی از نظر تجهیزات چیزی کم ندارند اخه چطور مسئول این اتش نشانان عزیز گذاشته که این اقایان شریف برن روی خود زباله ها مستقر بشن من که معتقد هستم در این زمینه هم مثل سایر زمینه ها اموزش کافی به این پرسنل ندادند یا اینکه سهل انگاری کردند به هر صورت از خداوند بزرگ میخوام که این حادثه با حد اقل تلفات تمام بشه و هر گز شاهد اینگونه حوادث در کشور نباشیم .
  • Atash Neshan IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    12 1
    اگر قانون مشخص نماید وظیفه اداره آتش نشانی خاموش کردن زباله نیز می باشد بایدبودجه و تجهیزات لازم ونیرو وآموزش های تخصصی را نیز و....پیش بینی نماید و بر این اساس اتش نشانی اقدامات لازم را انجام خواهد داد .قانون اتش نشانی یک قانون جامع وکامل می باشدو در تمام مسائل مربوط به ایمنی راهنما می باشد. بطور نمونه ساخت و سازها در شهرها وروستاها .در برخی از مناطق که اتش نشانی ندارند ساختمان های بلند می سازند .چگونه در هنگام آتش سوزی می توان کمک رسانی کرد .اصلا کدام اداره اتش نشانی مسئول پاسخ گوئی است .طبق روال پس از حادثه بدنبال مقصر می گردند و ضعیفترین مقصر قلمداد می شود و موضوع تا اتفاق بعدی به فراموشی سپرده می شود.
  • atila IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    16 0
    درود به همه آتش نشانان عزیز مردان بی ادعا و تسلیت میگم به خانواده های این عزیزان بزرگ وحشتناکه این فاجعه متاسفم فقط همین.... امیدوارم درس عبرتی بگیرند حضرات مسئولین .... که بعیده ........
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    33 0
    خدا زلزله تهران را با این امکانات پیش رفته بخیر کندتلفات طوفان عظیم و گردبای که می گویند قدرت تخریب 100 بمب اتم هیرو شیما را داشته در امریکای را ببین تلفات دفن زباله مار را ببین
  • حسین IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    9 0
    عوارض و ضایعات و آثار ماتم و... مرگ قابل پیشگیری در بعضی ازنظرها برابر مرگ یک جامعه مقایسه شده است . برای کارکنان با احتمال آوار و همچنین کارگر گود بردار {آموزش دیده } مجهز به لباس ضد زیر آوار ، کپسول کمری اکسیژن یک ساعته طناب لنگر کمری راهنما و........ لازم است تا چه وقت سالانه چندین برابر این فاجعه شاهد تکرار خبر به هلاکت رسیدن از قبیل کارگران و همسایه های گود برداری یا نوسازی ساختمانهای مسکونی باشیم. مدیریت های جامعه مومنین همت کنند ازیک سوراخ یک بار گزیده شوند.
  • رامین IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    2 0
    خدایی این چیزا چرا باید برا ادمهای بدبخت پیش بیاد هیچ کس هم پاسخگو نباشه.واقعا چرا؟؟؟به نطر خودم بی لیاقتی مسولین رو میرسونه
  • رامین IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    3 0
    واقعا نمیدونم چی بگم..کی به فکر خونواده این بدبختهاست واقعا؟؟