تسنیم نوشت:

وزیر دادگستری آمریکا رسماً اعتراف کرد که آمریکا 4 شهروند آمریکایی را در یمن و با استفاده از پهپادهای خود، کشته است.به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین بار به‌طور رسمی به این موضوع اذعان کرد که انور العولقی تندروی یمنی و سه شهروند آمریکایی دیگر را در یک حمله هوایی و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، در سال 2011 کشته است.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور نوشت واشنگتن مستقیماً در قتل العولقی در سال 2011 دست داشته است.

هولدر درعین‌حال در نامه‌ای خطاب به «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا گفت، سه فرد دیگر از جمله فرزند العولقی هدف نبوده‌اند.

انور العولقی یمنی الاصل متولد آمریکا بود و در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن کشته شد. دو شهروند آمریکایی دیگر به‌نام‌های «عبدالرحمن العولقی» فرزند 16ساله انور، و «سمیرخان» شهروند آمریکایی پاکستانی الاصل که در یک وب‌سایت ایدئولوژی القاعده را تبلیغ می‌کرد، در این حمله آمریکا کشته شدند.

به‌گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، العولقی مربی معنوی عاملان عملیات انتحاری یازدهم سپتامبر بود. آمریکا همچنین انور العولقی را به برنامه‌ریزی و هدایت یک رشته حملات تروریستی علیه منافع غربی در یمن و نقاط دیگر و همچنین تلاش برای سازمان‌دهی عملیاتی در خاک آمریکا متهم کرده است.

اوباما کشته شدن العولقی را «ضربه بسیار سختی برای القاعده» توصیف کرد. اما دولت آمریکا رسماً به این موضوع اذعان نکرده بود که العولقی را در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به قتل رسانده است. آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما حملات هواپیمای بدون سرنشین خود را افزایش داده تا صدها مظنون به عضویت یا همکاری با القاعده را بکشد.

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد کشته شدن این 4 شهروند آمریکایی به‌دست دولت اوباما،‌ واکنش‌های بسیاری در داخل و خارج از ایالات متحده داشته باشد.

52261
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =