انتشارات قطره در شاخه روانشناسی کاربردی مجموعه کتاب‌هایی را با ترجمه محمود بهفروزی منتشر کرده که با استقبال مردم مواجه شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، این ناشر چاپ دوم «چه‌طور باید بچه‌ یکی یه دونه زنده بماند؟» نوشته امانوئل ریگون و ماری اوفره پریکون را روانه بازار نشر کرده است؛ کتابی که در 170 صفحه و با قیمت 6هزار تومان منتشرشده است. در بخشی از این کتاب که ناشر برای معرفی اثر نیز از آن استفاده کرده، می خوانیم: «تأسف می‌خوری از این‌که خواهر و برادری نداری؟ احساس خفگی می‌کنی و کم حوصله‌ای؟ فکر می‌کنی که پدر و مادرت توقعات زیادی از تو دارند؟ زندگی در وضعیت تک‌فرزندی، همیشه هم آسان نیست! تو مرکز توجه والدینت هستی؛ و این خوشحالت نمی‌کند که از دیگران می‌شنوی تو را «عزیز دردانه» و «خودخواه» یا لوس و ننر به حساب می‌آورند... احساس می‌کنی که کسی تو را درک نمی‌کند. ولی زندگی همه‌اش ناملایمات نیست! حتی می‌توانی، در این وضعیت، امتیازاتی را هم ببینی. خب! این هم توصیه‌هایی برای غلبه بر ناراحتی‌های جزئی و مهم و پیدا کردن راه‌حل آن‌ها، ببینیم چه‌کار می‌کنی، حالا نوبت توست!»
 

همچنین چاپ دوم «چطور باید در دنیا زنده بمانیم؟» نوشته اولیویه گریگنون و برنادت کاستاپراد نیز دیگر کتاب این مجموعه است که در 130 صفحه و با قیمت 5500تومان منتشر شده است. در معرفی کتاب می خوانیم: «به نظر تو جنگ کار بیهوده‌ای است؟ تو اصلاً سر درنمی‌آوری، چرا پدر و مادرت به گداها پول نمی‌دهند؟ در کلاس تحقیرت کرده‌اند و جرئت نداری درباره‌اش صحبت کنی؟ کفرت بالا آمده از این‌که مادرت تمام وقایع مربوط به تو را برای همه تعریف می‌کند؟ شکی نیست، در زندگی خشونت‌های کوچک و بزرگ فراوان است، چه در دنیا، چه در خیابان، چه در مدرسه و حتی در خانه. برای آن‌که بتوانی در مقابل این خشونت‌ها از خود دفاع کنی، ابتدا باید آن‌ها را بشناسی. این کتاب برای کمک به تو نوشته شده است، حالا نوبت توست!»

دیگر کتاب این مجموعه نیز «چه‌طور باید با این بدن زنده بمانم؟» نوشته ماری برترا نام دارد که در 152 صفحه و با قیمت 6هزار تومان به چاپ دوم رسیده است. «از هیکلت زیاد خوشت نمی‌آید؟ فکر می‌کنی برایت مشکل‌ساز است؟ اندام متناسبی نداری؟ دیگران راحت‌تر از تواَند؟ خیلی وقت‌ها دلت می‌خواهد گریه کنی؟ خوب راحتی نداری؟ اصلاً نترس! حتی اگر همیشه زندگی با چنین وضعی آسان نباشد بدن تو بیش از آن قوی است که فکر می‌کنی. در این کتاب توضیحاتی برای این ناراحتی‌ها که زندگی تو را سیاه کرده‌اند، پیدا می‌کنی. به‌خصوص توصیه‌های زیرکانه‌ای که بتوانی از دست آن‌ها خلاص شوی. حالا نوبت توست!»

 

کتاب بعدی این مجموعه «چطور وقتی هیچ حسابمان می‌کنند زنده بمانیم؟» نوشته امانوئل ریگون و سیلوی بوسیه است که در 164 صفحه و با قیمت 6هزار تومان تجدید چاپ شده است. در معرفی کتاب می خوانیم: «از سر و شکلت خوشت نمی‌آید؟ فکر می‌کنی از خانواده رانده شده‌ای؟ هیچ‌وقت از نمره‌هایت راضی نیستی؟ تصور می‌کنی هیچ‌کس تو را دوست ندارد؟ خلاصه خودت را مهمل و هیچ می‌دانی؟ اکنون زمان آن رسیده است که با خود مهربان‌تر باشی. این پیش‌داوری‌های «من بی‌عرضه‌ام»، «من آدم نیستم»، «من...» را کنار بگذار و هی تکرار نکن! این هم توصیه‌های کارساز و راه‌کارهای هوشمندانه‌ای که به تو کمک می‌کنند، اعتماد به نفس داشته باشی. حالا نوبت توست!»


بنابراین گزارش دیگر کتاب این مجموعه، «چطور باید بچه‌ی طلاق زنده بماند؟» نوشته استفان کلرژه و برنادت کاستا ـ پراد است که در 180 صفحه و با قیمت 6500 تومان منتشر شده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «اصلاً سر درنمی‌آوری که چرا پدر و مادرت از هم جدا شده‌اند؟ برادرت با پدرت زندگی می‌کند و تو با مادرت؟ دیگر خسته شده‌ای از بس که نقش پستچی را میان پدر و مادرت بازی کرده‌ای؟ فکر می‌کنی آن‌ها خیلی خودخواه هستند؟ خلاصه جدایی پدر و مادرت، جز دردسر، چیزی برای تو ندارد. این کتاب به تو کمک می‌کند تا مشکلات زندگی جدیدت را پشت سر بگذاری و نیمه‌ی پر لیوان را هم ببینی. البته اگر آبی در لیوان باشد! و راه‌حل‌هایی از این قبیل را نشانت می‌دهد: جر و بحث کم‌تر در خانه، روش متفاوت زندگی در خانه‌ی پدر و مادر، کنار آمدن با برادرها و خواهرهای جدید که کمک می‌کنند بزرگ شوی. شجاع باش! حالا نوبت توست!»


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    کتابهای جالبی به نظر میان. به نظرم کسانی که این مشکلات رو هم ندارن خوبه بخوننشون, منم احتمالا به زودی خواهم خرید