۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

ماه، بزرگ‌‎ترین قمر زمین هر سال به اندازه 38 میلی‌متر از زمین دورتر می‎شود و اگر این نرخ را ثابت درنظر بگیریم، بدان معنی است که ماه 1.5 میلیارد سال پیش از زمین جدا شده بود؛ اما در ماه سنگ‎هایی 4.5 میلیارد ساله وجود دارد!

سن 1.5 میلیارد ساله ماه از تقسیم فاصله 384هزار کیلومتری ماه-زمین بر سرعت دور شدن ماه از زمین (38 میلی‏متر بر سال) بدست می‏آید؛ در حالی‏که عمر قدیمی‏ترین سنگ‎های روی ماه به 4.5 میلیارد سال می‏رسد. این تناقض عجیب از دهه 1970/1350 تاکنون وجود داشت، تااینکه دانشمندان موفق شدند اثبات کنند که سرعت دورشدن ماه در سالیان دور بسیار کمتر از امروز بوده است. این بدان معنی است که عمر ماه 4 میلیارد و 500 میلیون سال است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.

5353
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    13 0
    جوابش اسان عمر زمین هم 4.5 میلیارد ساله همسن ماه ملکی
  • نادر US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    8 1
    ایا این نرخ را کلا میتوان ثابت در نظر گرفت؟؟ یعنی از نظر علمی اصلا اجازه داریم ثابت در نظر بگیریم؟؟ طبق فرموا گرانش جرمی نیوتن، با اضافه شدن فاصله، نیروئی که بین زمین و ماه وجود دارد با معکوس توان دوم فاصله رابطه داشته و شدیدا کاهش می یابد، بدین معنی حتی متوسط 38 میلی متر را هم نمیتوان برای کل زمان در نظر گرفت. این تناقض که بدان اشاره شده، به فرمول معروف گرانش جرمی نیوتن مرتبط است که حدودو 300 سال قبل عرضه شد. به زبان ساده، وقتی فرضا فاصله زمین و ماه از هم 500 متر بوده، متوسط سرعت دور شدن خیلی خیلی کمتر بوده. نیروی جاذبه جرمی بین زمین و ماه بسیار بیشتر بوده و البته سرعت گردش ماه به دور زمین هم بیشتر بوده. در صورت امکان، جهت روشنگری بیشتر مطلب را از زوایای بیشتری بررسی نمائید. با سپاس
  • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    11 0
    ماه از زمين جدا شده بنا بر اين اصلا عجيب نيست كه سنگ هاي هم سن زمين در ماه باشند.
  • بی نام DE ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    2 6
    دروغه.. زمین از ماه جدا شده. ماه ثابته!!!
  • مهدی A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    1 0
    خیلی ساده است : 384000 کیلومتر فاصله ماه تا زمین یا همان 384 میلیارد میلیمتر تقسیم بر 38 میلیمتر می شود ده میلیارد سال نه 1/5میلیارد سال . آیا به این هم می گویند تحقیق علمی ؟
  • ارش GB ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    0 0
    با توجه به اینکهدر زمان نزدیک بودن به زمین تحت جاذبه بیشتر زمین بوده سرعت دور شدنش کمتر بوده هر چه دورتر شده سرعت فاصله گرفتنشم بیشتر شده