۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳

ایسنا نوشت:

رییس کمیته‌ حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال از شکایت علیه اماراتی‌ها به فدراسیون خبر داد.

هوشنگ نصیرزاده در واکنش به اقدام سیاسی فدراسیون فوتبال امارات مبنی بر نامگذاری مسابقات لیگ این کشور به "خلیج ع ر ب ی"، اظهار کرد: اقدام اماراتی‌ها در نامگذاری لیگشان به یک اسم مجعول، یک تخلف بوده و رفتارشان کاملا سیاسی است.

وی افزود: سازمان ملل متحد در سال 1995 بخشنامه ای را به تمام کشورهای جهان فرستاد و تاکید کرد که در مکاتباتشان و نیز نام‌هایی را که به ثبت می‌رسانند، نام "خلیج فارس" را به طور کامل استفاده کرده و حتی اگر قرار بود از نام این خلیج به دفعات استفاده کنند، در تمامی آنها از نام "خلیج فارس" استفاده کنند.

وی افزود: این بخشنامه برای 186 کشور جهان ارسال شده است و تمامی کشورها مکلف به تبعیت از آن هستند. بنابراین استفاده از نام دیگری به جای نام "خلیج فارس" نه تنها خلاف بخشنامه سازمان ملل است، بلکه تخلفی آشکار از اساسنامه فیفاست.

رییس کمیته‌ حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون، تاکید کرد: در اساسنامه فیفا شرط شده است که اعضا به هیچ وجه نمی‌توانند وارد مسائل سیاسی شوند. نام گذاری لیگ کشور یا هر چیز دیگری که رسمیت دارد به اسم‌هایی که وجود ندارد هم تخلف است و هم بی احترامی به اساسنامه فیفا و فدراسیون ایران بر اساس قوانین بین‌المللی واکنش جدی در این باره خواهد داشت.

نصیرزاده از شکایت فدراسیون علیه اماراتی‌ها به فیفا خبر داد و به ایسنا، گفت: فدراسیون فوتبال ایران ظرف دو روز آینده اعتراض خود را به این نامگذاری مجعول خواهد داشت و با ارسال نامه‌ای، به کمیته‌ اخلاقی فیفا شکایت می‌کند و رفتار اماراتی‌ها را اقدامی سیاسی و نژادپرستانه قلمداد خواهد کرد.

 

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    58 8
    خوبه، ولی کاش همین قدر هم راجع به بزرگترین دریاچه کشورمون که در حال نابودیه تعصب داشتیم. فراموش نکنیم که با "خشکاندن " اون دریاچه استانهای شمالی و غربی و حتی تهران هم از گزند بادهای نمک در امان نخواهند ماند. گردو غبار معلقی که از عراق میاد در نظر بگیریم حالا فکر کنیم به جای غبار نمک باشه، واقعا میشه زنده موند؟
  • بی نام GB ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    29 94
    اونا از صادرات نفت و سوسمار ! به جایی رسیدن که ده تای فیفا رو هم میخرن و آزاد میکنن....این شکایت راه به جایی نخواهد برد...
  • آروشا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    40 23
    مسئولینی که در مقابل اینا کوتاه بیانن مفسد فی الارضن و به کشور خیانت کردند. آخه اماراتی که اندازه یکی از شهر های ما نیست با آسفالت یکی از این بزرگراه های کشور میشه کل امارات رو آسفالت کرد واسه ما پر رویی می کنند والا. یک موشک بیشتر کارشون نیست والا خــــــــــــــــــــــــــــــــــــلیج پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارس ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــران
  • زانیار IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    چه عجب مسئولان محترم یه حرکت درست انجام دادن مثل باشگاه الهلال اونقدر پیگیری کنید تا به نتیجه برسه
    • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
      43 6
      البته اگر اماراتيها با پول مسئله را حل نكنند!
    • خیلی راه داره اگه مردش هم باشه فقط عجله کنید. IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
      26 69
      1- خدا پدر مادر هوشنگ نصیرزاده بیامرزه که دلسوز کشورشه. 2- اگر اشتباه نکنم امارات دومین یا سومین صادر کننده کالا به کشور ماست.!!!! 3-ما بیش از 1 میلیون نفر ایرانی تو کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم (با تبلیغات خلیج فارس توسط اونا یه کارهایی میشه کرد) 4-باید توی سایت ای اف سی هم دقت بشه 5-یه شرکت نفتی بنام خلیج فارس ثبت کنیم وتبلیغشو بندازیم رو لباس منچستر و تیم هایی که تو لیک آسیا هستند.البته زرنگ باشیم ویکی ار ایرانیهای خارج از کشور هم که حق کپی رایت دارن نام خلیج عرعربی را ثیت کنه تا اونا نتونن ثبت کنن.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    55 7
    عرضه هیچ کاری نداریم.اونا لیگشونو با همین اسم به پایان می برند
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    36 10
    گمون نکنم نتیجه‌ای داشته باشه. بخشنامه سازمان ملل مربوط به نهادهای وابسته و زیرنظر سازمان ملله و ربطی به نهادهای دیگه نداره. با اینحال اعتراض و پیگیری این مساله لازمه، حتی اگر نتیجه نداشته باشه.
  • رسول A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    67 59
    فدراسیون فوتبال باید محدودیت هایی هم برای بازیکنان ایرانی اعمال کند تا هیچ ایرانی تحت پرچم و نام این لیگ به میدان نرود. از آقای خلعتبری هم خواهش میکنیم بخاطر عرق وطن و نام خلیج فارس از رفتن به تیمهای اماراتی صرفنظر کند.
    • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
      0 0
      باش تا اینکاروبکنه/کسی که به خاطر پول باشگاه به بازی در تیم ملی می گه نه! می خوای نره امارات... فکر کردید این بازیکن کیه؟ پهلوان محمود خوارزمی؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      1 1
      تعجب و تاسف از تعداد نظرات منفی. ...
  • یکم سیاست خوبه IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    77 11
    1- خدا پدر مادر هوشنگ نصیرزاده بیامرزه که دلسوز کشورشه. 2- اگر اشتباه نکنم امارات دومین یا سومین صادر کننده کالا به کشور ماست.!!!! 3-ما بیش از 1 میلیون نفر ایرانی تو کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم (با تبلیغات خلیج فارس توسط اونا یه کارهایی میشه کرد) 4-باید توی سایت ای اف سی هم دقت بشه 5-یه شرکت نفتی بنام خلیج فارس ثبت کنیم وتبلیغشو بندازیم رو لباس منچستر و تیم هایی که تو لیک آسیا هستند.البته زرنگ باشیم ویکی ار ایرانیهای خارج از کشور هم که حق کپی رایت دارن نام خلیج عرعربی را ثیت کنه تا اونا نتونن ثبت کنن.
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      0 0
      با تبلیغات توسط اونا همونها از همون کشورها اخراج میشن, این کاریه که میشه کرد. تنها راه اینکه که مسولین به فکر تقویت کشور و قدرتمند شدنش در سطح بین المللی باشند تا هر مگس و پشه ای نتونه شرف کشور رو خدشه دار کنه, وگرنه با این کارای بچه گانه نه اونها کنار میکشن نه اتفاقی میافته
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    87 14
    بابا دم نصیرزاده گرم