جلیلی: تمام ادعای من این است که  در کشور ظرفیت‌های خوبی داریم که باید بر مبنای گفتمان انقلاب آزاد شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

سعید جلیلی نامزد ریاست‌جمهوری دوره یازدهم ظهر امروز (سه‌شنبه 7 خردادماه) برای دیدار و گفت و گو با تعدادی از نمایندگان مجلس به بهارستان رفت و در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با نمایندگان دیدار کرد.

گزیده ای از اظهارات سعید جلیلی در دیدار با نمایندگان مجلس در ادامه می​آید:

  • اگر در کشور پیشرفت داشته‌ایم این موضوع مرهون گفتمان انقلاب است و اگر بخواهیم این روش ادامه داشته باشد باید گفتمان انقلاب در کشور غالب باشد.
  • تمام ادعای من این است که ما امروز در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و انفعال و انحراف از آن گرفته شود، در مسیر پیشرفت جلو می‌رود.
  • کسی که رئیس قوه مجریه می‌شود، همانند راننده یک ماشین بزرگ است که باید این ماشین را بر مبنای قانون به مقصد برسانند. بی‌انصافی نمی‌کنیم که بگوییم ماشین متوقف شده است اما در حال حاضر حرکت‌ها کند است.
  • ساختار اجرایی کشور می‌تواند موجب طمع دشمنان باشد همچنان‌که در اوایل انقلاب دشمنان طمع کردند و به کشورمان حمله کردند زیرا می‌دیدند ساختار ما قوت لازم را ندارد و ما وقتی توانستیم موفق شویم که سازوکار متناسب برای دفاع را فراهم کردیم.
  • درباره پیگیری فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی ما جلسات متعددی با کمیسیون اصل 90 مجلس داشتیم و یک دلیل در این رابطه این بود که سازوکارهای اقتصادی ما دچار مشکل بود. ما نباید برای مبارزه با فساد در گام اول به سراغ قوه قضائیه و سایر نهادها برویم بلکه باید در گام اول به بازسازی ساز و کار اقتصاد کشور بپردازیم.

همچنین بر اساس آنچه تسنیم گزارش داده است سعید جلیلی در جریان حضور در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌هایش برای مسکن اظهار داشت: در بحث مسکن باید دو سیاست اساسی دنبال شود که سیاست اول این است که باید به نیازهای واقعی در بخش مسکن کمک شود و سیاست بعدی این است که فعالیت‌هایی که تحت عنوان بورس‌بازی در حوزه مسکن انجام می‌شود، مدیریت شود. و این دو سیاست باید به صورت موازی پیش بروند.

وی تاکید کرد: آنچه در بخش مسکن تا به حال اجرایی شده، یک بال است و اگر بال دیگر نباشد، موفق نخواهد بود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه‌اش برای تداوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها قانون مصوب مجلس است و طبق قانون باید اجرای آن با قوت ادامه پیدا کند.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 1
    بدون هیچ دلیلی فقط سعید جلیلی
  • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 1
    خدا حفظت کند