۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۸

ایسنا نوشت:

مدیر قطب آموزش مرکز ملی مطالعات اعتیاد، اصلی ترین دلایل افزایش مصرف سیگار در میان زنان را مشکلات روانی و حس کنجکاوی دانست و گفت: برخی زنان برای رهایی از ناراحتی‌ها، فشارهای روانی، بی‌اعتمادی به خویشتن و رفع هیجانات درونی در جستجوی پناهگاهی امن، به "سیگار" پناه می‌برند.

دکتر علیرضا نوروزی اصلی‌ترین دلایل افزایش مصرف سیگار در میان زنان را مشکلات روانی و حس کنجکاوی دانست و افزود: در کشور ما سیگار کشیدن همواره یک رفتار و عادت مردانه شناخته می‌شد، اما در سال‌های اخیر زنان و دختران به ویژه قشر مرفه یا خیلی ضعیف جامعه به سیگار روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: زنانی که از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی هستند برای ابراز وجود، نمایش بزرگی، حقوق مساوی بین زن و مرد و همچنین اعتماد به نفس به مصرف سیگار روی می‌آورند.

مدیر قطب آموزش مرکز ملی مطالعات اعتیاد، یکی دیگر از علل گرایش به مصرف سیگار را نوعی خود درمانی در بین زنان عنوان کرد و گفت: برخی زنان برای رهایی از ناراحتی‌ها، فشارهای روانی، بی‌اعتمادی به خویشتن و رفع هیجانات درونی در جستجوی پناهگاهی امن، به سیگار پناه می‌برند و این امر سبب می‌شود تا مدتی فرد نسبت به مسائل، مشکلات و واقعیت‌های زندگی بی‌تفاوت باشد.

وی "گروه‌های دوستی" را مهمترین عامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان از جمله دختران به سیگار عنوان کرد و گفت: این گروه‌ها نسبت به مصرف سیگار به جوانان فشار می‌آورند و اینکار را نشانه "بزرگ شدن" تلقی می‌کنند، به طوری که اعضای این گروه‌ها با بیان لذت ناشی از کشیدن سیگار، جوانان را نسبت به استعمال این ماده دخانی تشویق می‌کنند.

نوروزی در پایان به افزایش مصرف قلیان در بین زنان و دختران اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی والدین با مصرف قلیان توسط فرزندانشان مخالفتی نمی‌کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    14 1
    ببخشيد ولي ميشه بگين مردان چرا سيگار ميكشن؟ كودكان چرا سيگار ميكشن؟ چرا سن سيگار كشيدن در ايران به مرز 12 سال رسيده؟ چرا چند وقته زوم كردين رو سيگار كشيدم خانومها؟! فردا حتما ميخواين بگين زنان چرا رانندگي ميكنن؟ زنان چرا خريد ميكنن؟ زنان چرا كار ميكنن؟ زنان چرا نفس ميكشن؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    3 6
    باز قلیان بهتره از سیگار... سیگار هم وجهه بدی داره هم همیشه در دسترسه.. ولی قلیان میخاد هفته ای 1 بار اونم کافه بره بکشه. لطفا عجولانه تصمیم نگیرین
  • طرفدار زندگی سالم و بدون دود IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    8 0
    اصولا تمامی عواملی که مطرح شده همان عواملی است که مردها رو هم پیش از این سیگاری می کرده و کشف جدیدی نیست!! اگر قبلا سیگاریها برای خودنمایی سیگار می کشیدند امروز که تبلیغات بسیاری در مورد مضرات سیگار شده و همه نسبت به اون آگاهند، مشکلات زندگی ، اضطراب و استرس است که مردان و زنان رو -حتی آگاهانه- به دام خودکشی تدریجی با سیگار می اندازد. خواب خرگوشی تا کی ؟! از این همه دختر و پسر تحصیل کرده بیکار که هنوز نتوانسته اند نتیجه سالها درس خواندن و متخصص شدنشان رو ببینند و هر روز بیشتر در اجتماع سرخورده می شوند چه انتظاری دارید؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    9 1
    به همان دليل كه مردان ميكشند
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    11 1
    به همان دلایل که مردان سیگار می کشند!
  • متنفر از سیگار A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    17 2
    چرا مردها سیگار میکشند؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    23 5
    می خوان فوضولارو بشمارن