خبرگزاری تسنیم:

سفیر عربستان در لبنان هشدار داد، گسترش درگیری های سوریه به لبنان و عدم پایبندی بیروت به تعهدات خود در زمینه تحولات منطقه ای، خطر گسترش بحران سوریه به این کشور را افزایش داده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی استار؛ "علی عواض العسیری" سفیر عربستان در لبنان در مصاحبه با روزنامه الحیات ادعا کرد: به علت عدم پایبندی لبنان به تعهدات خود در قبال تحولات منطقه، آتش جنگ سوریه می تواند به لبنان نیز سرایت کند و با گلوله باران روستاهای مرزی لبنان با سوریه، این نگرانی ها تشدید شده است.


وی در ادامه مدعی شد: برخی اخبار و تحلیل های سیاسی وجود دارد که نشان می دهد دولت سوریه با هدف منحرف کردن افکار عمومی نسبت به آنچه که در این کشور در حال وقوع است، قصد دارد برخی از مناطق لبنان را ناآرام کند تا پیام روشنی را برای مردم لبنان بفرستد و آن پیام این است که هیچ کس در امان نخواهد بود.
در ماه های اخیر روستاهای زیادی در شمال و شرق لبنان که هم مرز با سوریه هستند، مورد گلوله باران قرار گرفته است. حداقل 30 نفر در جریان درگیری های شهر طرابلس لبنان کشته شده اند. این درگیری ها از 19 می بین طرفداران و مخالفان دولت بشار اسد در این شهر درگرفته است.
حزب دموکراتیک عربی که طرفدار بشار اسد است نیز هشدار داد، اگر با درگیری های طرابلس به درستی برخورد نشود و این درگیری ها حل و فصل نشود، احتمال گسترش آن به سایر مناطق لبنان نیز وجود دارد.
سفیر عربستان در لبنان گفت: ریاض به تلاش های دولت برای دور نگه داشتن لبنان از جنگ داخلی سوریه ادامه خواهد داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    9 15
    این آتشیه که خود عربستان افروخته و بزودی دامن خود اونها را خواهد گرفت و جنگ به تمام خاور میانه سرایت پیدا خواهد کرد.
  • بی نام GB ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    3 0
    این هم بازی جدید عربستان است که زمینه را برای وارد کردن لبنان به جنگ اماده کند.