لالوویچ: تصمیم کمیته بین المللی المپیک ما را شوکه کرد/ فکر می کردیم که جایگاه کشتی همیشه امن است

رئیس فدراسیون جهانی کشتی پیش از جلسه روز چهارشنبه با هیئت رئیسه کمیته بین المللی المپیک ابراز امیدواری کرد که کشتی به حضورش در بازی های المپیک ادامه خواهد داد.

سارا علم بیگی: در ماه فوریه، کشتی با یک بحران تاریخی مواجه شد و آن پیشنهاد هیئت رئیسه کمیته بین المللی المپیک مبنی بر حذف این ورزش باستانی از لیست بازی های المپیک 2020 بود.

حال مسئولین این ورزش باید در جلسه روز چهارشنبه در شهر سن پترزبورگ  از رشته کشتی برای ماندن در بازی‌های المپیک دفاع کنند و نظر مساعد مقامات  کمیته بین المللی المپیک را جلب کنند. در این جلسه سه رشته ورزشی برای رای آوردن در اجلاس بوئنوس آیرس معرفی خواهند شد.

فیلا در چند ماه گذشته تغییرات فراوانی ازجمله تغییر مدیریت، قوانین و حضور فعالتر زنان در کادر اجرایی اعمال کرده است تا بتواند به انتقاد های کمیته بین المللی المپیک پاسخ دهد.

*به نظر شما تغییرات ایجاد شده در کادر فیلا چقدر موثر خواهد بود؟

لالوویچ: آنچه مسلم است این است که در حال حاضررویکرد مثبت تری به وجود آمده است. ما نشان دادیم که تغییرات لازم را اعمال کردیم و حالا باید ثابت کنیم که این تغییرات در جهت بهبود شرایط است. درکنگره فوق العاده ای که در همین ماه برگزار شد ما همچنین تغییرات لازم در اساسنامه و قوانین خود ایجاد کردیم.

*آیا شما منتظر چنین پیشنهادی از سوی کمیته بین المللی المپیک بودید؟

لالوویچ: تصمیم کمیته بین المللی المپیک کاملا ما را شوکه کرد. هیچ کس فکر چنین روزی را نمی کرد. وجود این پیشنهاد علیه کشتی به این دلیل است همه چیز به آن خوبی که باید پیش نمی رفت. مثل زمانی است که یک قوطی پر از کرم باز شده باشد، و ما باید با آن کرم ها مبارزه کنیم. ما از مشکلاتمان آگاهیم، و حتی الان هوشیار تر از زمانی هستیم که مارتینتی استعفا داد. مسائل جدیدی بیان شده است. ارتباطات لازم در بین اعضای فیلا وجود نداشت و مسائل زیادی وجود دارند که ما از آنها بی خبریم.

یکی دیگر از مشکلات گذشته عدم ارتباط با کمیته بین المللی المپیک بوده، تمام مذاکرات و صحبت ها تنها با رئیس کمیته بین المللی المپیک و بدون حضور دیگر اعضا انجام می شد. و این یکی از دلایل مهم به وجود آمدن چنین مشکلی است. همچنین رویکرد رسانه به کشتی نیز مناسب نبوده. رسانه ها به ندرت مسائل مربوط به کشتی را پوشش می دادند . ما اکنون تلاش های زیادی برای بهبود اوضاع انجام داده ایم.

*شما از موضوع حذف احتمای کشتی به عنوانی فرصتی برای پیشرفت نام بردید. چه مواردی قرار است تغییر کنند؟

لالوویچ:اگر ما بتوانیم کشتی را در المپیک 2020 حفظ کنیم یک موفقیت بزرگ برای کشتی به ارمغان خواهد آمد. چرا که به خاطر شرایط به وجود آمده توانسته ایم تغییراتی را در فرصت اندک اعمال کنیم که اجرای آنها در شرایط عادی بسیار سخت می بود.

تغییراتی انجام دادهایم از جمله جریمه کشتی منفعل، و وادار کردن کشتی گیران به مبارزه بیشتر. قوانین را ساده تر و قابل فهم تر برای مخاطبان کردیم. من حتی تقاضای تغییرکامل در صحنه ی کشتی کرده ام، به طوری که خیلی از مسئولین و داوران از صحنه دور خواهند بود تا فضای بیشتری برای تبلیغات باشد.

*شما با رئیس کمیته بین المللی المپیک ژاک روگ هم ملاقات کردید. در حال حاضر ارتباط فیلا و کمیته بین المللی المپیک چگونه است؟

لالوویچ: ارتباطمان تقریبا مثبت است. من و فیلا تلاش کردیم تا به روگ ثابت کنیم که ما او وهمکارانش را به خاطر شرایط به وجود آمده سرزنش نمی کنیم. و اینکه به خاطر اشتباهات خودمان به این مشکل دچار شدیم. البته این موضوع همچنین می تواند زنگ خطری برای ورزش های دیگر باشد، فقط ما نیستیم که در خطریم، همه باید هوشیار و به روز باشند. ما تقریبا مطمئن بودیم که چون المپیک باستان با رشته ما شروع شده، جایمان همیشه امن است. که البته فکر اشتباهی بود.

*شما شانس کشتی را در مجمع عمومی بوینس آیرس چطور می بینید؟

لالوویچ: راستش چیزی نمی توانم بگویم. اما مطمئنم که اگر در سن پطرزبورگ موفق شویم شانس بیشتری خواهیم داشت. اعضای کمیته بین المللی المپیک از سراسر دنیا به بوینس آیرس خواهند آمدو به خوبی می دادند که کشتی از ارزش بالایی برخوردار است. من انتظار دارم که کشتی به مسیر المپیکی اش ادامه دهد. من هم به همین دلیل در حال تلاش و مبارزه هستم.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =