رضایی: سربازی حرفه ای را جایگزین سربازی اجباری می کنم/چینی ها مثل قوم مغول به بازار ما حمله کرده اند

نگاه مسلط دولتمردان و منتقدان و حتی اپوزیسیون خارج از کشور نگاه سیاسی - امنیتی است که مانع اداره کشور است در حالی که ما نیازمند نگاه فرهنگی و اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه برنامه امشب خود در شبکه دو در خصوص وعده​های داده شده از سوی وی تحت عنوان یارانه سبز و یارانه غیرتورمی و ... گفت: من رابطه جدیدی بین دولت و مردم برقرار می کنم، اولین بحث این است که نوع اداره کشور را عوض می کنم. نگاه مسلط دولتمردان و منتقدان و حتی اپوزیسیون خارج از کشور نگاه سیاسی - امنیتی است که مانع اداره کشور است ما نیازمند نگاه فرهنگی و اقتصادی هستیم.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛
*ساختار دولت را عوض می کنم یک دولت پادگانی و رضاخانی را درست کردند و تمام اختیارات را از مردم گرفته و به تهران آورده اند.
* گام بعدی تغییر رفتار دولتمردان است؛ رفتار دولتمردان را نمی پسندم، اینکه کسی در راس دولت است باید مسئولیت پذیر باشد. مسئولیت پذیری را از بالای قوه مجریه تا پایین اجرایی می کنم. اینکه مسائل را به گردن دیگران بیندازند و پایشان را کنار بشکند و پای نظام را وسط بکشد، درست نیست و من این کار را نخواهم کرد. هر حرفی می زنم مسئولیتش را به عهده می گیرم. اگر نتوانستم عذرخواهی می کنم و اگر لازم باشد کنار می کشم و وقت مردم را هدر نمی‌دهم.
* در اقتصاد، برنامه اول من بحث یارانه سبز و کشاورزی است که 7 یا 8 ماه پیش من در اردبیل که قطب کشاورزی است مطرح کردم. دومین مساله مرحله دوم یارانه هاست. دولت تعهدی داده است و مجلس هم قانون نوشته است. این بن بستی که بوجود آمده را نمی پذیرم، البته آن 45 هزار تومان را به همان شکل به مردم می دهیم ولی مرحله دوم که یارانه ها 65 هزار تومان است و جمعش با 45 هزار تومان که 110 هزار تومان می شود را به هر نفر ایرانی می پردازیم. ولی گردشی را در تولید و اقتصاد انجام می دهیم. به گونه ای که وقتی مردم این پول ها را به بازار ببرند معادلش هم کالا در بازار آماده است. لذا تورم زا نخواهد بود.
* مرحله بعدی آزادسازی سهام عدالت است. 45 میلیون نفر سهام عدالت دارند. سهام عدالت پول خوبی است ولی عملا در دست و محاصره دولت است. به این بهانه که مردم هنوز همه پول را نپرداختند، من این سهام را آزادسازی می کنم، تا ببرند در بورس و سهام عدالت را خرید و فروش کنند.
*طرح دیگرم سربازی حرفه‌ای به جای سربازی اجباری است. این طرح را در شورای امنیت ملی به بحث می گذاریم، البته ستادکل نیروهای مسلح مسئول کل نیروهای مسلح است و ما حتما نظرات آنها را می گیریم و بعد خدمت رهبر انقلاب ارائه می کنیم و اگر تصویب شد به مجلس می‌دهیم.
* 5 میلیون شغل خانگی به وجود می‌آورم. برنامه برای بانوان و طرح کوثر داریم که حق بیمه و توانمدسازی بانوان را اجرایی می کنیم.
* مساله بعدی کنترل نقدینگی کشور و استقلال بانک مرکزی و احیای صنایع تعدیل شده از طریق در اختیار قرار دادن سرمایه در گردش است. صادرات غیرنفتی را جدی می گیرم. بازارچه های مرزی را به صورت گسترده باز می کنم و مناطق اقتصادی مشترک با 15 کشور همسایه درست می کنم.
*آماده سازی جوانان برای اداره کشور برنامه بعدی من است. فرمانداری و استانداری‌ها را به فوق‌لیسانس‌ها و دکتراهای زیر 35 سال می‌دهم و آنها را برای وزارت آماده می‌کنم. ایالت‌های اقتصادی را در ایران راه اندازی می کنم. بیمه همگانی و پزشک خانواده را تحت عنوان جامعه سالم اصلاح می‌کنم.
*آخرین برنامه من، هدیه ازدواج با 23 میلیون پول جهیزیه است. این پول را به کارخانه‌ها می دهیم که این کارخانه های نیمه تعطیل جان بگیرند و معادل آن تجهیزات به خانواده ها نوعروس‌ها بدهند. یعنی با یک تیر دو نشان می‌زنم. هم بخشی از صنایع تعطیل شده را احیا می کنم و هم جهزیه را به زوج های جوان می دهیم.
*اما اینکه منابع یارانه ها را از کجا می آوریم، اولین چیزی که در کشور حل می کنم این است که بعد از 100 سال، اقتصاد ایران را از دولت های مصرف کننده ثروت و پول خرج کن، به ریل دولت های تولید کننده ثروت و پول درآور می‌آورم.
* الان دولت‌ها پولی را از زیر زمین به نام نفت در می آورند حالا اگر قیمتش رفت بالا وضع ما خوب می شود. اگر آمد پایین وضع ما بد می شود، و این خوب نیست. این یعنی دولت های مصرف کننده ثروت. ما دولت را ثروتمند می کنیم، تولید را راه می اندازیم. 

* من عدالت را عملیاتی می کنم. اولین برنامه من عدالت های اقتصادی است. یک سایتی برای انتقاد از من، به دست تکان دادن من ایراد گرفتهو به عشایر ایرانی توهین کرده است. سایت دیگری از عشایر حمایت کرده است و این سایت را فیلتر کرده اند! این عدالت است؟ من به طور عملیاتی برنامه هایی دارم که تبعیض را بین اقوام بر می دارد تا مسیر عدالت مهیا شود.
*من تعجب می کنم که برخی گفتمان انقلاب را فقط در ایستادگی می دانند در حالیکه الان باید ایستادگی سیاسی را در کنار پیش روی فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم و مبادلاتمان را گسترش دهیم. چرا هزینه را ما می دهیم، ولی سودش را ترکیه می برد؟ ما باید روی ارزش هایمان محکم بایستیم.
*من ریالی به کسی نمی دهم مگر اینکه ریالی برای کشور بیاورد. اگر اقتصاد ما فقط نفتی باشد همین می شود که چینی ها مثل مغول ها حمله می کنند و همه بازارهای ما را می گیرند.
ادامه دارد...


/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    11 6
    واقعا امشب رای من رو و خانوادم رو مال خودش کرد. با اینکه از قبل تصمیم داشتم به شخص دیگه رای بدم. ایشون واقعا بر خلاف همه برنامه داره. رای من مال شما
  • E A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    9 3
    خدا كنه بتونه سربازي رو اختياري كنه ميدونيد چندهزار نفر كه منم شامل انها هستم الان معتل پايان خدمت هستند نه جايي استخدام ميتونند بشند نه ميتونند كار افريني كنند نه ميتونند تسهيلات بگيرند تا تلاش و كوشش كنند اونا هم از يك طرف به پيشرفت و تعالي كشور كمك كنند. رضايي برنامه هاي عظيم و دقيقي داره كاش رييس جمهور بشه چون واقعا تونايي انجام اين برنامه هارو داره 40سال در تصميم هاي كلان كشور و در پست هاي بسيار كليدي و مهم بوده و تجربه و توانايي لازم رو داره و همچنين تعامل با قوه هاي ديگر رو هم داره ارزوي موفقيت در رياست جمهوري رو براي ايشان ميكنم. بنده و همراه خانواده و وابستگان به توافق رسيديم كه به اقاي رضايي راي بديم. مصطفي 28ساله از زنجان.
  • علیرضا IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    خیلی با برنامه بودی دکتر خوشم اومد ایول الله
    • هادی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      11 2
      اونایی که منفی می دن انصافشون کجا رفته مگه این دوستمون (علیرضا) بد می گه؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    از كي تا حالا تصميم‌گيري در اين زمينه جزء اختيارات رئيس جمهوري بوده؟
    • ممد IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      6 0
      دقت نکردی به حرف ایشون، این بزرگوار گفتند این طرح رو توی شورای امنیت ملی که رئیسش خود رئیس جمهوره مطرح میکنه و بعد با تایید رهبری انجام میده. دقت کن
    • علی A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      8 1
      این بنده خدا نگفت جزو اختیارات رئیس جمهوره گفت ارائه می‌دیم به رهبری تاییدیه ایشون رو می‌گیریم بعد در مجلس تصویب می‌کنیم.
    • mohsen A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      درست دقت میکردی آقای دکتر دقیقا مراحل قانونی و کسب مجوز از فرماندهی کل قوا رو دقیق ذکر کردن. این مورد هم مانند سایر موارد برنامه های آقای دکتر رضائی حسابشده و برنامه ریزی شده است.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      91 18
      ببخشید ولی ظاهرا" گوش ندادید که آقا محسن چی گفت. ایشون فرمودند که پیشنهادش رو مطرح میکنن بعد میبرن پیش رهبری و بعدش هم مجلس. اتقوالله
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      91 9
      این مساله در اختیارات مستقیم رئیس جمهور نیست. ولی رییس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی می تونه از جایگاه مهم خودش استفاده کنه و از این طرح پشتیبانی کنه. ایشون هم گفت که تلاش می کنه تایید رهبری و ستاد مشترک رو هم بگیره. همین که این مساله رو در این سطح مطرح کرد، جالب توجه بود
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    1 1
    حاج محسن حرف هاي قشنگي زدي ولي اگر مي خواي راي بياري حتما بايد يه مايه هم بري كه" يعني مشكل مملكت ما موي جوان هاي ماست! يعني مشكل ما اينه امروز! " تجربه نشون داده كه اين زمينه بيشتر از بقيه موارد جواب مي ده! در ضمن در مورد مسائل اقتصادي و بهبود اوضاع اين مملكت اگه همه حضرات را هم وادار كني براي مردم عربي برقصند هم كسي اميدي به بهبود و تغيير نداره و آينده اين مملكت خراب را رو به روشني نمي بينه. من به عنوان يه جوان 31 ساله تحصيلكرده دانشگاه شريف كه همه دوستام بدون استثنا از مملكت رفتن و خودم هم به عنوان يك كارآفرين 6 ساله كه 300 شغل ايجاد كردم به اندازه بي نهايت از آينده اين مملكت نا اميدم و هر روز به خودم فحش مي دم كه چرا تو اين خراب شده موندم. واله خيلي وقت ها آرزوي مرگ مي كنم از خدا! يه كلمه از حرف هاي شما و بقيه كانديدا ها را هم باور نمي كنم.
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    محسن رضایی گوی سبقت را ربود
  • علی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    9 0
    مردم عاقلانه رای بدید. نتیجه رای دادن احساسی رو خوب لمس کردید. انصافاً به برنامه رای بدید. خداییش آقای رضایی دیشب عالی برنامه ارائه دادن.
  • محمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    1 4
    ببخشید اقای رضایی ولی شما 4 سال پیش هم در کمورد سربازی همین حرفا رو زدید ولی کسی باورش نشد چون جزو اختیارات شما به عنوان رئیس جمهور نیست البته من از خدامه اینطور بشه ولی خوب نمیشـــــــــــه چون رئیس جمهور نمیتونه تو این قضیه دخالتی کنه..
  • بابك راد A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    6 0
    اينكه براي هر كدوم از مشكلات نشستي و برنامه نوشتي خيلي عاليه
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    7 0
    انصافا برنامه اش از بقیه نامزدها بهتره هم تعصب به کشورش بهتره .... وممکنه در مناظره اقتصادی حرف های مفید را رضایی بزند
  • محمد علی US ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    3 6
    هزار وعده خوبان یکی وفا نکند...
  • حسن A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    7 1
    اگه حرفات شعار نباشه بهترین گذینه هستی.
  • سینا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    7 1
    واقعا با برنامه بودن . من و خانوادم به آقای رضایی رای میدیم .
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    خداییش طرح سربازی حرفه ای به جای اجباری عالیه با وجود اصلاح طلب بودن م از فکر اقتصادیش خیلی خوشم میاد امیدوارم حتی درصورت برنده نشدنش در انتخابات ازش در دولت بعدی استفاده بشه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    95 16
    نظرم در مورد رضایی تغییر شد.واقعا با برنامه اومده
  • کریم IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    77 15
    اگه همه ی این برنامه ها اجره بشه که دیگه مشکلی نداریم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    73 54
    اقاي رضايي تاكتيك خوبي شروع كرده.. ميدونه نزديك به ٥ ميليون سرباز فراري و غايب داريم زوم كرده روشون ولي بر همگان روشن است فرمانده نيروهاي مسلح كيست و سربازي هم جزو اختيارات رييس جمهوري نيست
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      7 0
      شما هم مثل اینکه صحبت های ایشون رو گوش ندادی. توصیه میکنم دانلود کنی و کامل گوش بدی. ایشون فرمودند که پیشنهاد این کار رو مطرح میکنن، بعد میبرن پیش رهبری و بعد هم مجلس.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    اگه یک نفر با برنامه درست و حسابی اومده همین دکتر رضایی هست
  • م ! IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    96 24
    من نه طرفدار رضایی هستم و نه بودم.. اما انصافا بین همه کاندیدا با جزئیات و بصورت ریز و قابل فهم برنامه های خودشو میگه... اقایان ج یا ر یا و... همه جملات قلمه سلمه و بصورت کلی حرف مزینن.. یا فقط خاطره از قدیم میگن که فلان کشور میخواس مارو ببینه یا کسانه دیگه رو مورد حمله قرار میدن... بعضی ها هم که کاندید خنثی هستن...فقط میخوان کمی انتن تلویزیون رو به خودشون اختصاص بدن... باور کنید از یه کاندید در مورد مشکلات اقتصادی تو تلویزیون سوال شد ، که گفت راهکاره من رونق اقتصادیه..!!!! یعنی یه رونق گذاشت پشت کلمه اقتصاد و شد راهکار.. تا ببینیم امروز تو مناظره چی میشه... با این که بنده خدا هیچ وقت به دلم نمیشسه..اما اگه همینجور پیش بره به رضایی رای میدم...
    • میثم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      15 4
      حالا شما سرباز فراریا برین رای بدین به رضایی!
  • جعفر IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    97 18
    دکتر برنامه هات عالیه،از خدا میخوام توانایی عملی کردنش را بهت عطا کنه ،مطمن باش مشکلات ما در کل همین هاست.ما یاورتیم دکتر رشته خودمم اقتصاد و میدونم برنامه هات از روی نیاز مبرم جامعه طراحی شده.
  • پژمان IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    من جنبش سبزی هستم و نمیخواستم شرکت کنم ، ولی دیشب صداقت و امید به آینده را تو حرفها و چهره دکتر رضایی دیدم حتما بهش رای میدم و براش تبلیغ میکنم
    • علی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      37 7
      آفرین به صداقتت دوست عزیز
    • پژمان IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      6 1
      از دکتر رضایی خواهش میکنم اگه میخواد رئیس جمهور بشه دو تا کار حتما انجام بده اول : بره با هاشمی صحبت کنه و و هر جوری شده کاری بکنه تا هاشمی ازش طرفداری بکنه(کلید این انتخابات دسته هاشمی، از هر کس حمایت بکنه مردم بهش رای میدن) دوم با آقای عارف و قالیباف ائتلاف کنه یا حداقل اعلام بکنه از آقای عارف و قالیباف تو دولتش حتما استفاده میکنه ، الان هم آقای عارف و هم قالیباف طرفدارهای جدی دارن، البته فعلا آقای رضایی با فاصله جلوتره ولی برای اول شدن باید مهره های خوب و با کارنامه اجرایی قوی مثل قالیباف و عارف ائتلاف بکنه ، دکتر رضایی خواهشا غرورت و بخاطر کشور بشکن
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    من هم الان دانلود کردم دیدم صحبت هاشون رو. واقعا با برنامه ترین نامزد ایشون هستن
  • علی A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    6 1
    این دوستانی که منفی می‌دن اگر بفرمایند دقیقاً به چی منفی می‌دن ممنون می‌شیم! انصافاً با برنامه بود دیگه. حالا بشین منفی‌های کامنت من رو بشمار
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      0 0
      علی آقا من به کامنت شما رای منفی نمیدم به حرفهای رضایی که میدونم درست مثله تمام روسا هنگام تصدی یک پست جوگیر میشن و شروع میکنن به گفتن اینکه فلان وبهمان میکنم رای منفی میدم . خودشون هم میدونن که به این سادگی نیست عمل کردن به این وعده هایی که دارن به ملت میدن . انشااله که زنده باشیم و ببینیم هر کسی که از صندوق اسمش بیرون اومد تا چه مقدار به وعده وعیداش عمل میکنه .
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 5
    صرفنظر از خوب یا بد بودن این طرح هدف از مطرح نمودن این طرح جلب حمایت خیل جوانان در آستانه سربازی و نیزسربازان فراریست اما روشن است که هرگز توان و اختیار اجرایی کردنش را نخواهدداشت
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    2 0
    چینی ها یعجوح و معجوج های اقتصادی
  • سغید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    4 3
    بسیار با برنامه هستن ایشون اگه مطمئن بودم رای میاره در انتخابات شرکت میکردم اما اقبال عمومی متاسفانه با ایشون نیست
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    9 0
    نگاه دكتر رضايي به اقوام بسيار دقيق و درسته. هيچ كدوم از كانديداها برنامه اي براي توزيع عادلانه قدرت و ثروت در ميان اقوام ندارند جز ايشون.
  • رضا IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    7 1
    هر کسی با دیدن این برنامه‌ها و قبول نکردن برنامه‌های آقای رضایی به ایشون رای نده مدیون به ملت هست. لطفا یک بار هم که شده احساسات و تعصبات رو کنار بگذاریم و متحد شویم. من نمیدونم چطور با دیدن برنامه‌های کاربردی و خلاقانه رضایی بعضی ها باز چشمشون رو به حقایق بستن. اصلاح طلب بودن یا اصولگرا بودن ویا مستقل بودن هیچ کدام ربطی به انتخاب مناسب نداره. هرکس با سر منطق حرف بزنه باید طرفدار اون بود. من نمیدنم تعصبات بی جا چه لذتی داره برای بعضی‌ها؟ همه کاندیداها همش میگن ‎کنم اون جوری می‌کنم اینجوری می کنم اما دریغ از یک برنامه مدون و واقع گرایانه..من نمیدونم ایشون در کدام مرحله خطایی کردن که دل مردم نسبت به ایشون گرم نمیشه.اگه خطایی کردن بیایید بگید تا ما هم بدونیم.
  • امین IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    8 1
    بگید کی از رضایی بهتره و چرا تا من بهش رای بدم.یک دلیل.یا ابالفضل
  • پژمان IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    9 1
    رای من محسن رضاییه تو این انتخابم هیچ شکی ندارم.
  • امید A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    1 6
    تعداد برنامه مهم نیست بلکه عملیاتی بودن و اینکه از چه تیمی برای پیاده کردن آن استفاده می شود مهم است. آقای رضایی برای تامین هزینه برنامه هاش می خواد پالایشگاه بزنه لب مرزها! ما هنوز نتونستیم فازای پارس جنوبی تکمیل کنیم نمی دونم چرا خبرگزاری ها به عارف کمتر توجه میکنند در حالی که برنامه هاش عقلانی تر بود و هم تیمش مشخص (وزرای اصلاحات)
  • سعید A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    11 2
    خدایش یه نفر که به تمام جنبه های مشکلات توجه کردند ایشون هستند. به امید روزی های خوش برای گشورم رای من رضایی
  • امیر IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    14 43
    ایشون میگه اگه رئیس جمهور شم پیشنهاد سربازی رو میبرم به شورای امنیت ملی اگه رئیس جمهور شم آمریکا رو میزارم تو منگنه که جواب بده به ما برنامه ی هسته ای رو با یه طرحی میبرم جلو که جوای یده و فلان می کنم و بیسار میکنم خب مگه تا حالا تو مجمع تشخثص مصلحت نظام نبوده چرا طرحاشو اونجا مطرح نکرده که ما امریکا رو زودتر بزاریم لای منگنه که جواب ما رو بده و مذاکرات هسته ای به خیر و خوشی تموم شه و به به بشه و چه چه بشه
    • محمد A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      7 0
      امیر جان به نظر خودت ، وجدانا ، دولت فعلی ، دولتی بوده که از نظر های کسی دیگه ای غیر از نظر و اندیشه ی خودشون استفاده کنه؟ اگه انجام میدادن که این مشکل ها دیگه الان وجود نداشت برادر من :) مشکل اینجا بوده که کلا انگار فکر و اندیشه ای بهتر از نظر خودشون وجود نداشته تو دولت احمدی نژاد!!!
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      9 0
      مهندس جان کلی طرح عالی دادن اما دولت تو این فازا نبودن بررسی کن بعد نظر بده
  • nima A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    22 72
    مثلا سرباز حرفه ایی هم ساختیم که چی بشه؟ مگه قراره جنگی بشه؟ شما بجای سرباز حرفه ای بیا نیرو جذب کن اینقدر بهشون آموزش بده تا حرفه ای بشن
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      3 1
      نیما جان برنامه دکتر رو دقیق مطالعه میکردی میدیدی نتیجه با نظر شما خیلی فرق نداره.
  • بهنام CN ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    68 25
    اینبار حق آقای رضاییه؛فوق العاده بابرنامه هستن؛توسایتشون برید واسه تک تک شهرها برنامه نوشته! درموردسربازی حرفه ای بایدبگم ک تمام کسایی که الان تو ستاد مشترک هستن قبلا سربازش بودن پش مشکلی نداره؛ب رضایی رأی میدم چون درد مردم رو میدونه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      11 0
      lمن می خواستم به قالیباف رای بدم ولی الان قطعا به رضایی رای میدم..واقعا حس کردم صداقت داره و انشالله ناامیدمان نکنن و طر قولشون بمونن اگر رای اوردن
  • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    25 19
    این پیشنهاد 23 میلیونی وام ازدواج در بادی امر پیشنهاد خوبیه چون ب به نظر میاد ایشون میخوان با یک تیر دو نشان بزنن هم دختران دم بخت رو راهی خونه بخت کنن هم صنایع رو نجات بدن. اما اگر خوب به زوایا و خفایای اون فکر کنیم میبینم که یک معایبی در این طرح هست اول اینکه اجرایی شدن این طرح فقط میتونه باعث نجات اون بخش از صنایعی بشه که محصولاتی مرتبط با جهزیه عروس خانم ها رو تولید میکنند و اغلب هم (به غیر از صنعت قالی)جز صنایع مادر و حیاتی کشور نیستند و رونق گرفتنشون اثر انچنانی بر وضعیت اقتصادی کشور نداره.ثانیا طبق اعلام رسمی ثبت احوال کشور میزان امار ازدواج در کشور در سال 90 در حدود رقم 11.7 در هزار نفر بوده یعنی اینکه در هر سال بالغ بر 900 هزار پیمان از دواج بسته میشود که اگر قرار باشد سالیانه 600 هزار از این ازدواجها مشمول دریافت وام جهیزیه بشن اونوقت دولت باید سالیانه مبلغ13.8 هزار میلیارد تومان وام در اختیار کارخانه ها قرار بده تا بتونن جهزیه این تعداد زوج رو تامین کنند.به عبارت دیگر دولت باید روزانه ارز حاصل از فروش بیش از 150 هزار بشکه از نفت 100 دلاریش (یعنی حدود یک ششم میزان فعلی صادرات نفت) رو برای اینکار کنار بگذاره.که با توجه به وضعیت فعلی کشور و دولت که وزارتخونه ها از پرداخت تعهدات قانونی خودشون هم عاجزند امکان پذیر نیست.دولت اینده دولت سال 84 نیست که بتونه به مدد درامد های بالای نفتی و نبود تحریمها و پر بودن صندوق ذخیره ارزی از این وامهای بی سرانجام اعطا کنه.پس چه بهتر بود که آقا رضایی به جای ارائه این پیشنهاد نشدنی طرحی رو ارائه میدادند برای تصحیح فرهنگ ازدواج و بر چیده شدن رسوم متهجرانه حاشیه اون./ان شاء الله که با نظر مثبت ممیزین سایت این کامنت تایید بشه و به گوش آقای رضایی هم برسه.و ازشون توضیح هم خواسته بشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      23 15
      یعنی تو فهمیدی دکتر رضایی نفمید ؟ عجباااا
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      0 0
      رضاجان این حرفت کاملا درسته برادر عزیزم حتی اگر یک میلیون منفی بهت بدن . و درجواب نظر پایینی :دکتر رضایی !!! خودشون هم میدانند که اکثر این وعده ها محقق نمیشه ولی اجبارا و از روی دستوری که حزب مطبوعشون بهشون میده داره تبلیغ میکنه شما هم با یه حساب و کتاب سرانگشتی میتونی به حرف آقا رضا برسی پس نگو اون فهمید اون نفهمید
  • طباطبایی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    11 0
    واقعا با برنامه ترین کاندید اقای رضایی.دکتر منتظریم
  • ساسان IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    14 1
    بخداوندی خدا محسن رضایی فقط هدفش کار کردنه . از تموم جوونا میخوام بهش اعتماد کنن و گول حرفهای بقیه کاندیدا رو نخوررن به امید موفقیت دکتر رضایی
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    11 1
    من ديشب تصميم نهاييم رو گرفتم ...واقعا" با برنامه ودقت به همه ي جزييات اومده....به نظرم شعار رو همراه شعور دارن ايشون وميتونه موفق بشه.....به اميد ايراني بهتر
  • هومن IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    11 24
    65 هزار تومان به یارانه نقدی اضافه می کنم.. اولا میزان یارانه در سال قانون مجلس است و دولت سرخود حق اضافه کردن آن را ندارد.ثانیا به فرض که قادر باشد به اعتقاد تمامی کارشناسان پرداخت نقدی یارانه به مردم تنها میزان نقدینگی و به تبع آن تورم را افزایش می دهد و از نیروی کار مولد می کاهد.همین مقدار 45 هزار تومان هم اگر به میزان کمتر به مردم داده می شد و بخشی از آن به تولید اختصاص می یافت شاهد این وضع نبودیم.
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      11 4
      معلومه نفهمیدی چیا گفت! و جه غوغایی کرده! حرفها رو کامل بشنو! بدون سوگرایی!
  • محسن A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    48 24
    انصافا رضایی خیلی با برنامه هست امیدوارم رای بیاره
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    15 1
    من که 100% به شما رای میدم دکتر. واقعا که با برنامه ای.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    7 15
    دکتر رضایی برنامه هاشون خوبه اما به نظرم حتی 10 درصد از اینا رو نمی تونن اجرا کنن !
    • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      2 0
      در وهله اول مهم داشتن برنامست انشاا.. کسی که به کمک امام عزیز جنگ تو 27 سالگی مدیریت کردم از عهده این کار هم بر میاد
  • احمدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    21 2
    من که از برنامه هاش خیلی خوشم اومد آفرین بر تو دکتر محسن رضایی
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    1 15
    یه سری حرف های کلی و موج سواری 8 سال تمام کشور در اختیار هم فکران شما بوده ولی وضعمون اینه همش شعار میدین. من به عارف رای میدم که اولا تجربه ی اجرایی داره ثانیا نخبه است
  • احمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    17 1
    دكتر رضايي واقعا با برنامه اومده جلو. من با خانواده تصميم گرفتيم به ايشان راي بدهيم. به اميد پيروزي دكتر رضايي.
  • احمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    23 7
    دكتر رضايي واقعا با برنامه اومده جلو. من با خانواده تصميم گرفتيم به ايشان راي بدهيم. به اميد پيروزي دكتر رضايي.
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    23 3
    چرا اونجا که گفته ترکیه چرا سود حمایت ما از فلسطین رو میبره سانسور کردین
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    6 25
    بهترین حالت بنظر من اینکه آقای ولایتی رییس جمهور و آقای رضایی وزیر اقتصاد و بازرگانی باشد.آقای حداد وزیر آموزش پرورش وآقای روحانی وزیرارشادوآقای خاتمی وزیر خارجه اینگونه قدرت برتر جهان خواهیم شد.
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      18 5
      آخه اون کسی که از همه بی برنامه تره بشه رییس جمهور؟!!!!!! واقع بین و عاقل باشیم. برنامه ها همه واسه دکتر رضاییه... ریاست جمهور هم تنها لیاقت ایشونه!
  • khorshid A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    30 8
    من به محسن رضایی رای میدم چون تنها کسیت که برای حرفهایی که میزنه راه حل و برنامه داره و شعار نمیده درود بر محسن رضایی
  • حسن ميري A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    باسم تعاليياد سيدمحمدغرضي نامزديازدهمين دوره انتخاباتي اصلافراموش شده است.(نكته مهم اين است كه دوره هاشمي كه به دوره سازندگي معروف است مديون سيدمحمودغرضي است) غرضی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به کار بود. اولین سیم‌کارت تلفن همراه در ایران در این دوره ارائه شد. در آن زمان هزینه اشتراک، هزینه نصب و بهای گوشی ۵ میلیون ریال بود سيدمحمدغرضي 25سال پيش به مجلس پيشنهادساخت ماهواره وايجادصدسايت داده بود..انشائ الله سرعت اينترنت دردولت يازدهم بهبوديابد(حالااياتصويب شدويانشدوياچرااجرايي نشدبماند) دردوراني كه درايران شبكه هاي گازوشبكه نفت نبودايشان سعي بسياري درايجادشبكه گازونفت وتوسعه شبكه گازونفت درسراسركشوركردندهمچنين درتوسعه مخابرات نقش بسياري داشتند.نكته خيلي مهم اين است كه سفرهاي نامزدهاي انتخاباتي به استانهاوشهرهاي مختلف براي تبليغ خودهزينه اي داردسيدمحدغرضي تنهانامزدي است كه تاكنون براي تبليغ خود سفرهاي استاندي نكرده است نكته ديگركه ميخواهم بيان كنم بامثال بيان ميكنم.همان طوركه مخارج يك كارخانه بيش ازدرآمدش باشدصاحب كارخانه مجبوراست قيمت محصولاتش رابالابردويايك فروشنده ويا بزاز هم همين طوراگرببيندكه آنچه خرج ميكندبيش ازدرآآمدش است به قيمت محصولش اضافه خواهدكرد وبه اين ترتيب تورم افزايش وگسترش مي يابد درمورددولت هم همين طوراست به عقيده سيدمحمدغرضي تورم يعني خرج دولت بيش ازدرآمدش است.هيچ كدام ازنامزدهاي انتخاباتي تورم راريشه يابي نميكندامامحمدغرضي ريشه تورم راخرج هاي بيش ازحددولت نيست به درآمدش است.من هم بايدعنوان كنم.وقتي مخارج بيش ازحدباشددركاهش بودجه سرعت مي يابد.يكي ازعلت هاي اين كه خرج دولت بيش ازحداست ريخت وپاش هاي بي مورددولت هااست