۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲

فارس نوشت:

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با اعتقاد کامل می‌گویم که بازار مسکن بعد از انتخاب ابتدا به ثبات می‌رسد و سپس قیمت آن رو به پائین خواهد بود.

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قیمت مسکن بعد از انتخابات کاهش خواهد یافت، افزود: زمانی که کشور به ثبات سیاسی برسد مطمئنا ثبات اقتصادی نیز در پی آن به وجود خواهد آمد پس قطعا بعد از انتخابات قیمت مسکن به ثبات می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نباید از تلاشهای دولت دهم در بخش مسکن مهر و بافت فرسوده به راحتی گذشت ادامه داد:‌ کاهش قیمت مسکن یک سری مؤلفه‌هایی می‌خواهد که یا باید یک اتفاق غیر قابل پیش‌بینی مثل حسنه شدن روابط سیاسی با کشورهای دیگر رخ دهد و یا اینکه فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که یک تفکر آرام داشته باشد.

خسروی اظهار داشت: مطمئنا بعد از انتخابات ریاست جمهوری وقتی فردی با تفکر آرام به ریاست جمهوری برسد ابتدا قیمت مسکن به ثبات می‌رسد و سپس رو به پائین خواهد بود.

رئیس اتحادیه املاک در پاسخ به این سؤال که به تازگی یکی از کاندیداها اعلام کرده که سند مسکن مهر را به نام متقاضیان ثبت خواهد کرد آیا این شدنی است، گفت: زمین‌های مسکن مهر در اختیار دولت است و دولت نیز می‌تواند با ارائه یک لایحه به مجلس این کار را انجام دهد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    54 10
    با چه استدلال و دلیل علمی همچین حرفی زده میشه، وقتی مصالح سه برابر شده.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      23 8
      قیمت مصالح فقط قیمت مسکن رو تعیین نمیکنه. سیاست قدرت خرید مردم قیمت دلار زمین سفته بازی وغیره قیمت رو تعیین می کنند که با افزایش کاذب ها در نیمه دوم 91 قیمت ها باید حداقل حداقل 30 در صد کاهش یابد
    • میثم IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      20 6
      برای کاهش قیمت زیاد امیدوار نباشید..اول ببینید قیمت لوازم آسانسور ساختمان، سنگ و شیشه و شیرالات و کابینت و دستمزد کارگر و ... چند برابر شده..
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    45 2
    چه عجب بالاخره یک صحبت مثبت در جهت پایین امدن قیمت کردید دیدید فایده ندارد قدرت خرید مردم به شدت پایین است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    17 10
    موافقم صد در صد قیمت ها بیش از 30 درصد افت خواهند داشت. الان قیمت ها 100 درصد ظرف یکسال افزایش داشته است. پس حباب کاملا مشهود است. توان خریداران کم نشده است. بلکه قیمت ها به طور کاذب دو برابر اعلام می شود. خریدی هم صورت نمی گیرد. این وضعیت به ضرر خریدار و فروشنده است. الان آپارتمان های ساخته شده روی دست سازندگان باد کرده است. آگهی ها فروش بیش از اندازه زیاد شده و کسی برنده خواهد بود که با قیمتی پایین تر سریعتر واحد هایش را بفروش برساند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    11 2
    ببينيم و تعريف كنيم
  • اقتصاد به زبان ساده A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    12 3
    چه رویدادی موجب ثبات سیاسی پس از انتخابات می شود؟ ثمر بخشی مذاکرات هسته ای که خارج اختیارات ریاست جمهوری است (یا به قول تمام کاندیداها سیاست کشور در این ضمینه ثابت است) ؟ تا لحظه ای که توافق در مذاکرات صورت نگیرد تحریم بیشتر نرخ رشد مثبت تورم بیشتر مواد اولیه کمتر تولید کمتر ورش‍کستگی صنایع بیشتر بیکاری بیشتر مشاغل واسطه بیشتر و باز تورم بیشتر نقدینگی سرگردان بیشتر و باز هم تورم بیشتر. ساده است جناب مدیر کل. ساده.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    22 3
    این آفا فکر می کنه بعد انتخابات قراره کشور بشه گلستان بابا تغییر نمی کنه که رئیس جمهور بعدی هم همینه فقط کوتاه مدت مسکن راکد می شه بعد دوباره روز از نو روزی از نو!
  • محمد احمدوند A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    18 2
    انشالله ارزون بشه. خریدن خونه دیگه داره واسمون میشه یه رویا... ایشون (رییس اتحادیه املاک) دیگه به زدن حرف های بی اساس عادت کردند. با یه سرچ کوچیک میتونین سابقه پیش بینیهاشون رو در گذشته متوجه بشین... نمونه هاش : 1- " رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك گفت: طرح هايي كه دولت براي كنترل بازار مسكن و اجاره بها از جمله طرح مسكن مهر به كار گرفته به تازگي به بار نشسته و مردم بايد با صبوري منتظر نتايج مطلوب تري از آن باشند.او اظهار اميدواري كرد: طرح مسكن ويژه تهران كه قرار است بزودي اجرايي شود بتواند ثبات كامل را به بازار مسكن برگرداند." تاریخ :30/3/91 - منبع :http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2523899 2- "رييس اتحاديه کشوري مشاوران املاک با اشاره به اين‌که با تحويل واحدهاي مسکوني طرح مسکن مهر مالکان بايد نگران اجاره نرفتن واحدهاي مسکوني خود باشند، گفت: مالکان اگر اقدام به اجاره واحدهاي مسکوني خود نکنند دچار ضرر مي‌شوند."تاریخ : 1390/02/29 - منبع :http://www.ebtekarnews.com/ebtekar/News.aspx?NID=81713 و چندین مورد مشابه که خودتون میتونین زحمت جستجوش رو بکشین... حرفهای ایشون هم از جنس حرفهای شورای رقابت هستش!
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    15 7
    نگاه به صحبتهای 7-8 ساله ایشان بکنید ، هر چیزی می گویند برعکس می شود. ایشان الان 8 ساله مدام می گوید نخرید ارزان می شود اما در این 8 ساله قیمت 10 برابر شده و سالی بطور متوسط 1.5 برابر ، این تقاضایی که تو بازار هست یک جهش دیگر بعد انتخابات هست ، خریدار هم درسته که قیمتها بالا رفته ، اما خیلی ها هستند که دارند کم کم دلار و سکه می فروشند بیان خانه بخرند. قیمت کلنگی الان 50% تو این 4 ماه بالا رفته است
  • kourosh A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    31 4
    حتی در دوران جنگ وبعد از ان هم قیمت خونه پایین نیومد, حالا چه جوری میخواد پایئن ما نمیدونیم!!
  • سلام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    5 1
    اگر ماست را ارزان كردي - طلا را براي ازدواج جوانا ن به گرمي 80 تومان رساندي خونه هم ارزوين ميشه و ارزوين هم نشه پايين تر از اين نميره چون قيمتتمام شده اقلام با ازدياد قيمت بنزين كه قطعي هم هست 50 % بيشتر ميشه
  • سلام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    7 3
    زمين داخل شهر هاي كوچك شده متري 4000000 ميليون خونه لا اقل متري 2000000 ميمونه
  • باران IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    9 0
    با 50 نقد و 20 وام ميخوايم يه آپارتمان 50 متري تو رباط كريم گره گوري بخريم املاكي ها بهمون ميخندن.لعنت به باعث و بانيش. از همه خريد هام زدم تا تونستم انقدر جمع كنم:(
  • علی A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    1 4
    با ثبات اقتصادی پول ها از سفته بازی خرید سکه وارز به سمت بازار مسکن سرازیر خواهد شد چون قیمت سکه وارز به ثبات خواهد رسید دیگه توجیح پیدا نمیکنه مردم پول هاشونو تو اونها سرمایه گذاری کنند بنابرین میان سمت ملک که با افزایش تقاضا وکاهش تولید سازندگان چون آنها هم در گیر سفته بازی سکه و ارز شده اند قیمت ملک وزمین افزایش خواهد داشت.من نمیدونم این مسئولان به چی فکر میکنند یا چه جوری فکر میکنن؟!!!
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    4 1
    آقای خسروی در این چند سال اخیر هر چی صحبت کردین عکسش شده شما که نمیتوانید کنترلی بر بازار مسکن بخصوص اجاره داشته باشید بهتر است بس کنید.اتحادیه هیچ قدرت نظارتی در گرانی ها اجاره خانه ها نداشته است.
  • ماهان IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    3 0
    وقتی میگه به ثبات میرسه بعد کاهش میابد ؟ یعنی اول افزایش داره بعد میاد پایین؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    3 0
    به نظر من این گرانی ها فقط و فقط توسط بنگاهی های صورت گرفته اولین کار این است که به طور کل بنگاه ها جمع شود و دولت خودش کنترل کند .
  • رضا A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    به نظرمن افزایش قیمتهابه چنددلیل است. دلال بازی قیمت بالای مصالح افزایش تقاضا
  • alireza A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بهايي كه امروز هر فرد براي يك واحد اپارتمان صفر مي پردازد. قيمت سال گذشته آن ملك است ،اعم از مصالح ، دست مزد( اجرت نيروي انساني) و پروانه ساخت ، و پيش روي هاي طولي و عرضي… به طور معمول هر مجتمع اپارتماني حدود ١٦-١٤ ماه زمان براي ساخت لازم دارد ، كه در پايان مراحل ساخت قيمت يك واحد محاسبه مي شود ، در پي اعلام ارزاني قيمت ملك به دليل كاهش قيمت دلار ، و ارامش سياسي و كاهش حدود٣٠٪ قيمت اجناس و مصالح قابل ذكر است كه هيچ تاثيري روي قيمت ملك نخواهد گذاشت به دليل اينكه ، واحدهاي آماده تحويل امروز با مصالح ماههاي گذشته ساخته شده ، ولي ساختمان هايي در حال ساخت نسبت به ساختمان هاي ساخته شده رشد قيمتي بيش از ١٠٠٪ رو در مصالح و اجرت و هزينه هاي شهرداري داشته ، حال با كاهش ٣٠-٢٠درصدي قيمت فقط مصالح باز