به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه بخش اول نخستین مناظره هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، نامزدها به جمع بندی اظهارات خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غرضی خواستار تجدید نظر در سبک برگزاری مناظره ها شد و گفت: باید بروید بازخورد این مناظره را ببینید که آیا به واسطه ان می توان 55 میلیون نفر را پای صندوق آورد؟ به نظر من این هشت نفر یک نظریه تثبیت شده که بتوانند نظرات عامه را جلب کنند، ارائه ندادند.


به گفته وی مجموعه قدرت های سیاسی باید کمک کنند که یک دولت ضد تورم ایجاد کنند.
محمدباقر فالیباف هم در جمع بندی بخش اول این مناظره گفت: ظرف شش ماه اول دولتم یک مدیریت جدی در اقتصاد کشور و تثبیت نرخ ارز لحاظ خواهیم کرد و تورم را کنترل خواهیم کرد. در یکسال و نیم بعد هم مقطع به مقطع این روند را ادامه می دهیم تا مردم در پایان دو سال احساس آرامش کنند. در شهرداری تهران و نیروی انتظامی هم روش من اینگونه بود.
محمدرضا عارف هم بر لزوم تهیه زندگی آبرومند برای مردم تاکید کرد و از لزوم نرخ تک رقمی تورم سخن گفت. ساماندهی مسکن، خصوصی سازی به مفهوم واقعی کلمه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی از دیگر تاکیدات عارف بود تا مردم اطمینان یابند که روسای جمهور می توانند به تعهداتشان عمل کنند.
سعید جلیلی هم با بیان اینکه برای رفع مشکلات و پیشرفت باید برنامه ریزی داشت، ادامه داد: این مهم در گرو عزم جدی است تا از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شود. آزاد شدن همه ظرفیت ها و توانمندی های مردم کشور در پرتو آن است که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت داشته باشیم و مردم نقشی اساسی در آن داشته باشند. نه اینکه فرصت ها به شکل شانسی بین مردم تقسیم شود.
علی اکبر ولایتی هم اظهار داشت: آشتی با دنیا در حل مسائل اقتصادی مهم است. اگر با دنیا آشتی نکنیم نمی توانیم از ظرفیت های منطقه ای و بین المللی خود استفاده کنیم. آشتی در داخل هم مهم است. دامنه اصولگرایی وسیع است. اما بی جهت عده ای از متخصصین خانه نشین شده اند که باید آنها را بار دیگر به کار دعوت کنیم.
حسن روحانی هم که می گفت مشکل اساسی کشور آن است که حرکت اقتصادی کشور تناقضی با سیاست های تصویبی و ابلاغی دارد، ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز 20 ساله را مصوب کرد اما در عمل راه و مسیر دیگری پیموده شد. فرصت هایی تضییع شد. درآمد ارزی ما در طول این 8 سال بیش از درآمد ارزی ما از قبل از انقلاب تا کنون بوده است اما تولید ناخالص ما منفی بوده است.
محسن رضایی هم در این بخش مناظره امروز گفت: در دوران مشروطه با ژاپن شروع کردیم. اقتصاد ما اقتصاد پهلوی شد اما ژاپن پیشرفت کرد. اول انقلاب هم با چین و کره شروع کردیم که می بینید آنها چقدر پیشرفت کردند. باید فکر اساسی کنیم. اقتصاد در ایران صاحب ندارد. دولت ما در ایران از نظر ساختار و مدیریت باید متحول شود. هزینه های تصمیم گیری های غلط بیش از اقدامات دشمنان به ما هزینه وارد می کند. کشاورزی و صنعت ما بدون هدف و برنامه ریزی و بدون دخالت متخصصین پیش می رود.
غلامعلی حدادعادل هم با تاکید بر «روش» اظهار داشت: باید به بخش خصوصی توجه و اعتماد کنیم چون هم تجربه دارد و هم سرمایه. اجرای قانون سیاست های کلی اصل 44 مهم است. اجرای قانون هدفمندی یارانه ها طبق قانون هم مهم است. دولت من باید بر صادرات و ورادات نظارت کند. با بلبشوی صادرات و واردات نمی توان تورم و نرخ ارز را کنترل کرد.
او که می گفت در صورت رئیس جمهور شدن معاونت تولید ایجاد می کند، بر پیشرفت دانش بنیان و اصلاح نظام بانکی تاکید کرد.

در ادامه برنامه یک ربع زمان استراحت به نامزدها داده شد تا نیمه دوم مناظره اقتصادی این 8 کاندیدا آغاز شود.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    79 11
    حالا می فهمم چرا وضع مملکت اینه.
  • سیدجلال IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    1 0
    تنها راه حل مشکل مملکت که بش توجه نمیشه ایجاد انگیزه کار است این با بیکار ی فرقداره باید زمینه ای ایجاد بشه که هرکس درمقا بل کار کارباکیفت وکمیت اجرت بگیر دوقدر دانی شو د درحال حاضر فکر میکنم کارمفید دستکاهای دولتی کمتر از یکربع ساعت باشه اکثر کار گاهای خوصی هم توجه ای به کیفت نمیکنند فقط فکر سود بیشترند